overal plassen.

luuk heefd weer wat nieuws. ik had visiete laatst en hij wilde aandacht. dus wat deed hij . hij doet d ebroek naar beneden. en gaat in de hoek plassen op zn speelgoed garage. en op de grond. hem hem op de gang gezet. ik weet dat dit vaak gebeurt. maar hoe straf ik zoiets?

proest o wat genant :lol:



Ik heb geen idee, Tiemen had laatst in de bosjes geplast :oops: Op zich maak ik er niet een heel drama van, ik zeg slechts dat het niet gebruikelijk is om te plassen in het openbaar en verwijs hem naar het toilet…

dat heb ik met emma ook een keer gehad… ik heb wel even in de bosjes geplast hoor mam ( was ze aan het buitenspelen) ik zeg de volgende keer kom je naar huis hoor…



maar dit gedrag heb ik zo geen tips voor… leg hem uit dat het niet de bedoeling is…

ja dat heb ik ook gedaan ja. maar ik vind het wel moeilijk. ik heb hem naar d egang gedaan. maar moet je zoiets straffen? normaal mag je dat toch niet met zinderlijkheids trainingen.?

misschien een idee om een potje of emmer in de kamer te zetten.

met het verhaal erbij, als je nu weer zooooo nodig moet plassen, dat je niet meer naar de wc kan, mag je daar op/in plassen

klinkt het ook minder negatief

( denk ik dan)

dat is ook zo ja. maar hij deed dat echt omdat hij volgens mij aandacht wilde hebben. ik had visiete.

was de visite onverwacht?



anders kan je hem voorbereiden :wink:

doe wat lekkers in een schaaltje( jullie nemen ook iets lekkers bij de koffie neem ik aan), maak een speelhoekje waarbij hij jullie kan zien zonder te storen en maak afspraken over dat hij wel wat mag komen vragen.

kortom: geef hem het gevoel dat je hem niet afwijst/vergeet maar ook dat hij even niet alle aandacht kan krijgen.



is het bezoek onverwacht dat neem je hem als het bezoek zit even apart en zegt tegen je bezoek dat je even luuk wat vertellen moetn…en zeg je dat je nu even bezoek hebt en geef je iets lekkers in een schaaltje en een speelhoekje waarbij hij jullie wel kan zien maar niet 123 stoort. :wink:



als hij weer plast zou ik hem laten helpen met opruimen ( op zijn manier), er geen groot drama van maken, want dat maakt het alleen maar interressant en als er weer bezoek komt zeggen dat als er iets is of als hij moet plassen dat hij dat mag komen zeggen.



zo wordt het nniet leuk mee :wink:



succes!



op de gang zetten lijkt me in dit geval niet echt goed, juist omdat hij al aandacht zocht en hij nu nog verder weg komt: nog minder aandacht krijgt: dus nog gekkere fratsen uit gaat halen om wel zijn aandacht te krijgen.



:-*

:think: hmmm zie net dat nog wel heel erg jong is :shifty:



ja kan het proberen :wink: maar anders echt iets meer aandacht geven :wink:

is zeker niet zo slecht idee dit. ik zal het proberen. de visiete was niet onverwacht. ik wist dat ze kwam.



straffen leek me eigenlijk ook niet het beste om te doen.



ik zal ej tips gebruiken.



thankx :wink:

Jeetje, dat was wel heel ongelegen zeg!



Hoe lang ben je al bezig met zindelijkheidstraining of is ie al overdag zindelijk?



Wij laten onze kinderen meestal niet de boel zelf opruimen, omdat er meestal natte sokken en broeken zijn en ze juist niet mogen bewegen om druppels door het hele huis te voorkomen. Ik zou eerder vragen waarom ie dat gedaan heeft en afhankelijk van dat antwoord afspreken dat ie een luierbroekje of onderbroekje aan krijgt. Vooropgesteld dat je middenin de training nog zit he.

hij is zekers al een een paar maanden overdag zinderlijk.