Overal eczeem

Sara heeft sinds woensdag ineens over haar hele lichaam eczeem. Ze had het altijd al wel wat en krijgt daartegen paardemelkcapsules. Dat werkt prima, was goed onder controle, tot nu dus. Ze heeft het meest last op haar rug, buik en billetjes.

Van de huisarts heb ik een hydrocortisonencreme gekregen, maar dat helpt nog niet zo heel erg. Ze krabt nog veel en zit onder de rode bultjes.

Ik was haar alleen met water of zarqaa en geef haar katoenen kleding aan die niet strak zit. In bed slaapt ze met blote billetjes omdat ze dat het prettigst vindt.

Hebben jullie nog tips om het wat te verlichten voor haar?

Is het door het weer of krijgt ze misschien sinds kort iets nieuws te eten waar zemisschien niet tegen kan, ? Ook goed om dat ff te checken!

Nog even proberen met die creme van de huisarts.

En als het dan nog niet werkt dan zou ik denk ik terug gaan.

Misschien kan je wat anders krijgen?

@Jubbes wrote:

Is het door het weer of krijgt ze misschien sinds kort iets nieuws te eten waar zemisschien niet tegen kan, ? Ook goed om dat ff te checken!

Geen idee, ga ik even over nadenken!

Kan het ook met weerstand te maken hebben? Ze is momenteel ook steeds verkouden, had laatst al aften in haar mond. Dus ik geef haar nu wat kindermultivitaminetabletten erbij. Misschien helpt het?

Het eczeem neemt trouwens wel af. Nog wel bultjes maar niet meer zo rood en ze krabt ook veel minder. Hopen dat het zo door zet en dat ze er straks weer vanaf is… :pray:

thx voor de tips :-*

Hoi,

Mijn dochter heeft ook iets last van exceem. Heb ook hydrocortison creme gekregen. We gebruiken deze minimaal. Ook hebben we vaselinecetomacrogol gekregen van de dermatoloog en nu ook van de ha. Deze helpt ook erg goed om het bij te houden. Zou ik bij de ha eens naar vragen. Is een vette creme.

Nu is mijn dochter net aan het genezen van de waterpokken. Om de jeuk te stillen hebben we pox clin en zemelen gebruikt. De zemelen hebben we in een washandje (dicht gemaakt met een elastiekje) in bad gedaan. Nu merk ik dat haar droge huid weg is.

Tijdens mijn onderzoekje op internet las ik dat meer moeders zemelen gebruiken bij kinderen met exceem.

En weet je baad het niet dan schaad het ook niet.

Ik haal ze bij een natuurwinkel maar je kunt ze ook in de supermarkt kopen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Als je het uitprobeert veel sucses.

Gr. sjorset