Over WW, afvallen met een vriendin, en opgeven.

4 weken geleden ging ik weer terug naar Weight Watchers. Ik was een jaar geleden gestopt, maar kwam alleen maar aan. Dus ik besloot om samen met een vriendin terug te gaan. We zouden elkaar aanmoedigen, steunen, helpen, etc etc.

De eerste week ging ok-ish. Vicky ging niet mee want ze was niet lekker. Ik viel 2lbs af (1 lbs = 45 gram).

De tweede week (na Noah’s verjaardag) ging Vicky wel mee en was 6,5lbs afgevallen. Ze was reuze blij en erg enthousiast. Ik was 1 lbs aangekomen. Ik werd er niet koud of warm van, want ik wist dat ik totaal los ging op Noah’s verjaardag de dag ervoor.

Afgelopen maandag werden we weer gewogen. Ik was 7lbs afgevallen, maar Vicky was 2lbs aangekomen.

Ze was erg verbaasd en teleurgesteld, zelfs een beetje boos.

Gedurende de week ervoor vroeg ze me iedere keer hoe het ging, wat ik at, vertelde me wat ik wel en niet moest eten. Ik bleef me aan mijn punten en menu houden. Ik wist dat hoe ik het deed prima ging voor mij.

Vandaag belde ze me op…Ze stopt met WW en gaat met LighterLife beginnen. :shock:

LighterLife is een milkshake/repen dieet waar je dus 8 weken lang alleen hun shakes en repen mag eten. Want hoe sneller je afvalt, hoe beter… :roll:

Ik vind het jammer. ant die 2lbs zou ze zo weer kwijt raken. Ik zei haar dat ze 1x was aangekomen, en dat dat echt geen reden moet zijn om op te geven. Maar ze blijft voet bij stuk houden. WW is te langzaam en LL is waar het succes ligt.

:frowning:

Heb ik me bij een WW groep ingeschreven buiten ons dorp omdat zij dat wilde, stopt ze er na de eerste teleurstelling al mee.

Baal er best een beetje van.

Kan me goed voorstellen dat je er van baalt… tis juist zo prettig om zoiets samen te kunnen doen… Jammer dat ze zo snel afhaakt…

En dan ook voor zo’n supersnel afval dieet (in mijn ogen ook een “het zit er ook in now-time weer aan + 3 kilo extra dieet” :-S)

Kan je niet overstappen naar een WW programma bij jou in de buurt? Ik zou daarbij blijven hoor, en niet aan de repen en shakes

Oh ik geef het echt niet op. Ik ben al zo ver dat ik mijn relatie met eten om aan het gooien ben. Eten is brandstof, niet iets om achter te verbergen.

Ik denk dat ik bij deze meeting blijf. De leidster is heel aardig en begaan met de afvallers, en er zitten leuke gezellige mensen bij.

Vicky was verbaasd dat haar man boos was dat ze met LL gaat beginnen. Het engste is dat ze nu heel veel aan het eten is om AAN TE KOMEN, zodat ze aan de LL criteria voldoet. Ze moet 2 BMI punten omhoog komen voor Maandag. :frowning:

Kan me goed voorstellen dat je hier toch wel van baalt…

Maar met een betrokken leidster en verder leuke mensen… kom jij er vast wel :thumbup:

@Nefarious wrote:

Ze moet 2 BMI punten omhoog komen voor Maandag. :frowning:

:shock:

@Nefarious wrote:

Vicky was verbaasd dat haar man boos was dat ze met LL gaat beginnen. Het engste is dat ze nu heel veel aan het eten is om AAN TE KOMEN, zodat ze aan de LL criteria voldoet. Ze moet 2 BMI punten omhoog komen voor Maandag. :frowning:

Dit vind ik bijna schokkend :?

En dan niet snappen waarom haar man zo boos werd. Ik probeerde geen oordeel te uiten, maar ik zei wel dat ik me zorgen maakte over wat ze nu aan het doen was.

Ik kan haar niet dwingen anders te denken. Ik kan alleen maar paraat staan als ze ziek wordt of nog steeds niet gelukkig is nadat ze al dat gewicht in 3 weken kwijt is. :?

Ze moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is haar lichaam. En haar man en jij hebben al aangegeven dat het niet zo slim is… meer kan je niet doen…

Doe jij het maar lekker in je eigen (en mijn ogen veel gezonder) tempo!

balen hoor maar goed dat jij wel blijft volhouden :thumbup:

Echt onwijs vervelende situatie als ik het zo lees, voor jou helemaal je staat er nu " alleen " voor, maar alleen is niet alleen wij steunen je ook hoor, kunnen alleen niet mee naar de ww maar wij zijn er voor je hoor! Als snap ik heel goed dat je nu wel alleen daarheen moet ect hoor :angel:

Dapper dat jij doorzet!!! Misschien kun je nu in je eigen dorp gaan?

:-* toi toi toi