hallo
zit hier met een paar vragen ???
onze jongens oudste van ruim 3 jongste ruim 2
zijn erg aan elkaar gehecht jongste vraagt bijna altijd mag ik hier mee spelen of mag ik dat aan de oudste en de oudste wil eigenlijk altijd bepaalen wat en waar mee er gespeeld gaat worden. en vind het erg moeilijk om hier mee omtegaan zeg vaak ook van je mag zelf zpelen en hoeft het niet te vragen of tegen de oudste je moet nu zelf spelen j mag ook een andere auto of wat hij op dat moment heeft. ( hebben als het goed is volgende week gesprek met de jufs van de peuterspeelzaal )
(hoop dat julie het nog kunnen volgen heb moeite met schrijven)
en onze jongste heeft eigenlijk nog nooit echt goed door geslapen wel een week of 14 dagen en dan is het weer over dan komt hij minamaal 4 keer pernacht is al van af net van zijn middag slaap af anders gaat hij helemaal niet na bed
de oudste heeft het nu ook hebben al een paarkeer het bed verzet maar helpt niet. zijn er mensen die bekend zijn met Valdispert of vsm kindival geven en of dat helpt
het is een beetje veel geworden maar hoop dat ik tips kan krijgen
met slaapproblemen geen ervaring hier. Hier is het vaker een periode, van een paar dagen en dan is het weer goed.
Waarom gaat de jongste niet meer naar bed? Heeft hij het echt niet meer nodig (anders kan hij overprikkeld raken, en daardoor ook 's nachts wakker worden)…,
Ik denk dat de jongste nog erg veel meegaat in het spel van de oudste omdat hij dat zo gewend is. Misschien als hij dadelijk wat ouder wordt, spreekt ie misschien ook meer van zich af?
hij gaat niet meer slapen en staan schreeuwen en slaapt hij wel dan gaat hij savonds niet voor 10 uur na bed want dan is hij niet moe.
en nu gaat hij tussen 7 en 8 na bed en bj een goede nacht is hij tussen 7 en 8 weer wakker bij een slechte nacht kan ik er 7 a8 keer uit en is hij om tussen 5 en 6 wakker en zijn broer ook
Bij de oudste helpt het bij ons als hij overdag een lekker actieve dag gehad heeft. Dan bedoel ik met gewoon zelf spelen, uurtje buiten zijn en niet uren tv kijken bijvoorbeeld. Of enkel mee met mij naar supermarkt (zitten ze ook enkel).
Bij de oudste heeft ook een mooie wekker geholpen: wekker met olifantenhoofd erop en de oogjes kunnen open en dicht. Als de oogjes open zijn, mag hij uit bed. Als ze dicht zijn, mag hij lekker gaan liggen onder de deken. Dat in combinatie met een schemerlampje dat aanfloept ook om 07.30 uur.
hier mogen ze alleen dora en diego kijken smorgens en dan tussen de middag met brood eten staat hij op nederland 3 of een filpje wat we hebben opgenomen.
het zijn echte buiten jongens namelijk. het liefst lopen ze buiten als ze wakker worden zon of regen maakt niet uit.
we gaan ook twee keer per dag met de hond lopen ook erg leuk samen rennen op het gras.
we willen ook zon lampje gaan proberen maar ben nog even aan het zoeken heb nu al wel een drankje gehaald en die werkt goed ze slapen nu wat langer en worden niet meer zo vaak waker ( vanacht had de jongste een hoest aan val maarja dat kan gebeuren) en ze waren om 7.45 waker dat was wel erg lekker schrok er van