over hoofdje wrijven

Kan dat ook een teken zijn van vermoeidheid?

Ivan wrijft de laatste weken regelmatig over zijn hoofdje. Ik als zenuw muts maak me dan zorgen.

Meestal doet hij dat als hij eigenlijk moe is en vlak voor zijn slaapje

Misschien herkennen mensen het?

Ik herken het wel, Lianne slaat bijv op haar hoofd als ze moe begint te worden en pas erna gaat ze in dr oogjes wrijven.

Ik zie het als verzetten tegen dr slaap, maar kan natuurlijk niet oordelen of dat ook zo is bij ivan.

Maar als hij het alleen dan doet, dan denk ik het wel…

Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken (nu niet haha hij slaapt maar morgen of overmorgen)

Hij doet echt alleen dan, en met name aan tafel tijdens het eten , meestal is hij dan ook moe aan het worden

aukje doet dit ook regelmatig ook wanneer ze net wakker is… denk dat ze het gewoon leuk vind… zoek er verder niks achter…

Schijnt een soort van ‘in tranche wrijven’ te zijn…Jinthe doet het ook. :inlove:

ok gelukkig hebbn meer kinderen dat

maakte me namelijk beetje zorgen :oops: :oops:

niet doen joh! Ivan doet het super!!! niet achter alles wat achter zoeken :hug:

weet ik lieverd :-* maar is probeer het ook maar soms is het heel moeilijk als er iets ingrijpends is gebeurd

Tes doet het ook, maar daar zit geen bepaald ritme in of zo, maak me er ook wel eens een klein beteje zorgen om :think:

Mijn dochter wreef ook altijd over haar hoofd. Meestal aan de zijkant vlak bij haar oor. En eigenlijk alleen wanneer ze moe werd. Ik dacht altijd aan hoofdpijn of oorontsteking. Maar het is gewoon door vermoeidheid.

Later werd dat gedaan in combinatie met wrijven in haar oogjes.

Als Imme met haar handje achter over haar hoofdje wrijft, dan gaat ze meteen het bedje in. Ze is dan moe.

Lieve Lieve Karin, maak je geen zorgen daphne doet dit ook. Hier is het een voorteken van moe worden. :hug:

Jaaaaah doet Tarah ook!

Ik vat het meestal op als een teken van genoeg gegeten hebben en inderdaad moe worden. Ze pakt met beide handen haartjes vast en trekt (samen met zo’n bekkie van hhhhhhnnnnng).

Enige praktische probleem is dat ik d’r meestal zelf laat eten en er dus allemaal appelstroop / smeerkaas / whatever in d’r haar geknepen zit :angel:.

Wij maken meestal het grapje dat ze probeert krullen te maken.

Ze deed het ook bij haar avondflesje (23.00). Hard over d’r hoofd wrijven en trekken aan die haartjes.

Geen zorgen maken hoor, het lijkt me heel gewoon!

ooohhhh hier idem :mrgreen:

kyano doet het meestal na het avondeten

hij wordt moe,steekt zijn handen in zijn mond waar net een hap eten in is gegaan

en begint heerlijk te wrijven over zijn hoofd en door zijn haar

je ziet zijn ogen ook echt dichtgaan van vermoeidheid

en natuurlijk staat zijn haar alle kanten op met allerlei etensresten erin :doh: