Over / Geslaagd

Hier nog 2 weken te gaan voor de grote vakantie.



Mijn kleine ventje die ik amper 1 jaar geleden voor het eerst naar school bracht heeft het zo goed gedaan. Hij mag na de vakantie over naar

groep 2 :inlove:



Nu zijn er vast nog meer meiden die trots op hun koters zijn.

Brand los!

Hier nog 4 weken te gaan en net zo trots als jij.



Zoals ik al in ons andere topic schreef: ze worden zóóóóó snel groot…

Ik heb volgende week pas gesprek op school om zijn rapport en de entreecito toets te bespreken.

Maar ik weet nu al dat mijn mannetje over is…en hij gaat al naar groep 8.

Jeetje wat vliegt de tijd…nog 1 schooljar en hij gaat naar de middelbare school en dan gaat mijn dochtertje naar groep 1.

Merijn kreeg zijn rapport en na een verhaaltje stond er; Veel plezier in groep 2!

Nou dat was wel even een emo-trots momentje :inlove:

Gisteren brief mee naar huis gekregen met de formatie voor het volgende schooljaar. Mijn oudste gaat naar groep 2 en komt ook nog eens bij de juf die hij zo verschrikkelijk graag wilde hebben :dance: .

hier nog geen rapporten oid gezien, maar als het niet zo zou zijn hadden we allang iets gehoord, dus onze oudste gaat naar groep 3 :dance:



Hij is gewoon kleuter af :shock:

(hij wil op zijn verjaardag binnenkort ook een andere tas voor school, want hij wil geen Cars meer… hij wil een postmanbag, stoer over 1 schouder).



De middelste kleutert nog even verder in groep 1, is late instroom, maar ook hij wordt groot.

@mamaMarije wrote:

Hij is gewoon kleuter af :shock:

(hij wil op zijn verjaardag binnenkort ook een andere tas voor school, want hij wil geen Cars meer… hij wil een postmanbag, stoer over 1 schouder).



.




Grappig :mrgreen:

onze oudste gaat na de vakantie na heel wat twijfelen naar groep 3.

ben zo benieuwd hoe het zal gaan!



qua leren pakt hij alles wel makkelijk op maar cooncentratie :roll:

we gaan volgend jaar dus wel een psychologisch onderzoek laten doen (ook wel spannend!)

Rapporten en gesprekken zijn er nog niet geweest, maar…



Mijn oudste gaat na een moeilijk jaar toch over naar groep 4. Hiep hoi! Er zal wel hard gewerkt moeten worden, maar met de begeleiding die hij nu heeft, lukt het wel.



Voor de jongste is het nog onduidelijk…komende vrijdag heb ik een gesprek met docent, IBer en een ervaringsdeskundige. Dan valt waarschijnlijk de beslissing of ze nog een jaar groep 2 blijft, of dat ze versneld doormag naar groep 3. Nog even spannend dus.

Hier ook nog geen rapporten, de vakantie is nog ver weg maar beide kinderen gaan een groep verder. Indy al naar groep 5 en Kes (eindelijk) naar 2. Hij heeft een half jaar in groep 0 gezeten en het afgelopen jaar in groep 1. Ik ben benieuwd hoe lang groep 2 nog uitdagend voor hem blijft, hij is al erg met lezen en rekenen bezig!

Ik vroeg net aan de juf of er nog een 10min gesprek kwam, maar die komt er niet. Ze doen hier bij het laatste rapport alleen gesprekken met ouders bij wie het "nodig’ is. En dat was bij Kaylee niet zo. Ze doet het super, pikt alles snel op en gaat over naar groep 2 :inlove: trots

Jaaaaaaa, onze oudste gaat ook naar groep 3. Hij doet het super, gaat lekker met de rest mee en heeft veel vriendjes.

De juf zei dat ze hem erg zou missen :inlove: :inlove:

@maantje wrote:

onze oudste gaat na de vakantie na heel wat twijfelen naar groep 3.

ben zo benieuwd hoe het zal gaan!



qua leren pakt hij alles wel makkelijk op maar cooncentratie :roll:

we gaan volgend jaar dus wel een psychologisch onderzoek laten doen (ook wel spannend!)


Hier gaat mijn oudste ook met de hakken over de sloot over naar groep 3. hij is erg slim maar hij heeft ook autisme en heeft op de citotoetsen niet zo goed gescoord, maar omdat ze hem goed in de gaten gaan houden en als het nodig is een rugzakje aan vragen zal het hoogstwaarschijnlijk wel goed gaan.

Hier heeft hij een groot concentratie probleem want hoelanger de cito toets duurde hoe slechter het ging.



mijn middelste is een erg vroege (5 sept jarig) en gaat naar groep 2, maar omdat het zo goed gaat, krijgt hij alwel groep 3 opdrachtjes en misschien (als hij het zo blijft doen) gaat hij na de kerstvakantie ook over naar groep 3 (zal de oudste niet leuk vinden).

@Vicky wrote:

Ik vroeg net aan de juf of er nog een 10min gesprek kwam, maar die komt er niet. Ze doen hier bij het laatste rapport alleen gesprekken met ouders bij wie het "nodig’ is. En dat was bij Kaylee niet zo. Ze doet het super, pikt alles snel op en gaat over naar groep 2 :inlove: trots
dan gaan ze bij jullie op school wel snel over naar groep 2, hier is de oktober regel nog steeds gaande.

@Mama_jeanet wrote:

@Vicky wrote:
Ik vroeg net aan de juf of er nog een 10min gesprek kwam, maar die komt er niet. Ze doen hier bij het laatste rapport alleen gesprekken met ouders bij wie het "nodig’ is. En dat was bij Kaylee niet zo. Ze doet het super, pikt alles snel op en gaat over naar groep 2 :inlove: trots
dan gaan ze bij jullie op school wel snel over naar groep 2, hier is de oktober regel nog steeds gaande.




Naar wat ik begrepen heb uit het vorige 10 min gesprek, doen ze hier 1 januari, maar zijn ze wel wat strenger bij kindjes van na 1 okt (of 1 dec, dat weet ik niet precies meer).



Maar Kaylee had na 1.5mnd op school cito’s gekregen en scoorde toen al gelijk 2 A’s, bijna foutloos. En aangezien ze het op sociaal-emotioneel vlak ook goed doet, vond de juf het onzin om haar in groep 1 te houden en mag ze mee naar groep 2 (ze zit in een groep van kindjes die geboren zijn van sept tot dec). Bij het vorige 10 min gesprek was al aangegeven dat ze groep 2 overwogen voor Kaylee en vandaag dus de bevestiging gekregen.

Joost gaat nu van groep 0 naar groep 1 wat betekent dat hij 3 jaar zal kleuteren. Op zich niets mis mee maar vraag me af of groep 2 dan lang genoeg uitdaging blijft bieden.



Weet iemand wat eigenlijk de meest gangbare grensdatum is…?

hier werken ze met 1 januari als grensdatum. En die hanteren ze behoooooorlijk strikt. Tenminste… voor kinderen van na die datum.

Die doen ook niet mee met de cito’s als de kindjes tot januari die doen, dus je krijgt ook geen resultaten oid te zien.



Kindjes van okt tm dec worden extra bekeken of ze er echt wel aan toe zijn om door te gaan of niet. Zo niet, kleuteren ze een jaartje langer.



Wij zijn vooral benieuwd voor onze middelste… die heeft dus van jan. tot nu in groep 1 gezeten en gaat na de zomer weer naar groep 1, maar juf gaf na 2 maand al aan dat hij cognitief al wel naar groep 2 kan, hij speelt hoofdzakelijk met de oudere kindjes uit zijn klas… wij zijn dus beetje ‘bang’ dat groep 1 misschien niet zo’n uitdaging meer is als we een halfjaar verder zijn. En dan?

Maar dat zien we dan ook wel… we houden het in de gaten.

Dena, in dit topic lees je meer over die datum.



Jan gaat naar groep 7.

Hij word eind oktober 10 jaar.

Vanaf groep 2, is hij de één na jongste van de klas (de jongste is vijf dagen jonger dan hem).

Soms merk je dat hij iets jonger is dan de rest, maar hij trekt het goed.

Als ze hem langer hadden laten kleuteren, was hij zich stierlijk gaan vervelen.

Heb van de week rapport gesprek gehad…en mijn zoon doet het erg goed.

Hij heeft gewoon havo niveau gescoord op de entree cito toets.

Op sommige dingen scoorde hij een stuk lager…maar niet omdat hij het niet goed genoeg kent…maar omdat hij te snel werkt.

Voor een toets mocht je bijv 40 min doen en hij was in 20 min al klaar.

Maar hij heeft een superrapport met bijna allemaal ruim voldoendes en goed.1 onvoldoende…voor het schrijven.

Goh bij Jan staat ook al; probeer netter te schrijven !!!

net als vorig jaar en het jaar daarvoor…





Als ik dat lees, is het alsof ik mijn eigen rapporten zie 8)



Ach mama zegt Jan, later doe ik toch alles met de pc 8) :mrgreen: