over de sint, en wat dat hij gezegt heeft!!

Goede morgen dames en heren natuurlijk,



Gister is de stint hier thuis geweest (nog niet met geschenken) om eens te komen kijken wat dat de meisjes graag zouden willen hebben, hij had 2 zwarte pieten bij, de oudste wordt in januari 4 en de jongste 3, de sint zei dus dat ze heel braaf waren geweest, ze eten heel goed vooral smorgens en smiddags, als het s’avonds warm eten is is het minder, maar goed het gaat nog, hij vroeg aan de oudste wat ze wilde en ze zei onmiddellijk een trampoliene, ok alles goed en wel, maar dat heb ik dus niet gehaald, op school heeft ze dat ook uitgeknipt en tegen iedereen zegt ze dus nu dat ze een trampoliene wil hebben en niets anders. de sint heeft gezegt (en dat vindt ik niet zo goed) dat hij voor zo een brave kindjes wel iets extra’s kan doen.



Dus nu staat de oudeste er eigenlijk op dat ze die trampoliene ook krijgt, ze heeft het de hele ochtend al over.



Wat moet ik nu doen? ik stel haar niet graag teleur, als ik er eentje ga halen is het toch ze een kleintje. maar ik zit nu aan mijn vooropgestelde buget, is financieel geen probleem, ik weet het gewoon niet meet wat dat ik moet doen.



Wat zouden jullie doen?



Groetjes Anneke

ik zou het niet doen

als jij aan je budget, dan zit je er op.

je kan er eventueel een briefje bij doen.

dat de pieten een trampoline niet konden meenemen.

maar, omdat ze een braaf kind is, heeft hij voor haar een extra pakje meegenomen.

Ik zou het nu ook niet meer doen … je hebt al genoeg gekocht

maar 1 vraag, waarom heb je het niet meteen gedaan?

waarom dat ik dat niet meeteen gedaan heb is omdat ik het pas weet van gister dat ze dat echt wou, en van eergister dat ze dat had uitgeknipt op school. ze had er nog niets van gezegt. maar sinds gister avond is het niets anders dan, sinterklaar heeft gezegt dat ik een trampoliene krijg en dat wil ik echt heel erg, en ik krijg dat he mama. zo een trampoliene kost 20€ dus zo veel is dat ook niet echt, dat is 10€ per kind, ik kon het niet laten en heb er juist toch 1 gehaald, kan het niet over mijn hart krijgen om mijn meisjes teleur te stellen. Kan er ook aan liggen dat ik niet meer bij hun papa ben ik weet het niet, had zo een schuldgevoel en nu dat ik die trampoliene heb gehaald is dat wel over. dan krijgen ze maar wat minder met kerstmis of met hunne verjaardag. ze verjaren in januari.



Groetjes Anneke

Hoe laat was die Sint er wel niet? Anders had je het kunnen gooien op: de winkels waren dicht, de Sint kon geen trampoline meer halen… ?

dat ging niet, de sint zei dat ze dat nog wel ergens hadden liggen, en het werdt bevestigd door de zwarte piet. och ja dan dit jaar maar ietjes meer.

Ik zou het ook gedaan hebben :wink: :-*

vind het wel erg dom en raar van die sint en piet eigenlijk,…

het was het eerste jaar dat die mensen dat deden, ik vond voor de rest dat ze het niet slecht hadden gedaan, maar ga het wel melden aan de verandwoordellijke. nu was het ook maar 20€ maar voor het zelfde geld kon het ook iets zijn van 100€ of meer, en dat had ik dan niet gedaan, ik zit ook 20€ over mijn buget, allee eigenlijk 30€, ze hadden nieuwe brooddoosjes nodig en heb die ook maar mee genomen. ben eens benieuwd hoe dat ze gaan reageren, wij doen het dinsdag ochtend, zij hebben dinsdag geen school, omdat het sinterklaas is, dat is elk jaar zo.



Groetjes Anneke

idd vreemd van sint en piet … wat als je als ouders het niet kan betalen :think:



nou ik denk dat pakjesavond nu wel geslaagd zal zijn :wink:

wij doen geen pakjes avond, hier in belgie, alle bij ons toch, doen we het zo: 5 december mogen de kinderen hun bord zetten in plaats van hun schoen en als ze dan slapen zijn, dat gebeurd het wonder, alles word dat naar onder gehaald en neem ik gewoonlijk de bekers met melk weg en drink ze zelf leeg, hun brief die stop ik dan heel goed weg, en dan kan ik mijn gang gaan, zet dan alles wat dat op de tafel kan op tafel en de rest ernaast, versier ik het nog eens met wat snoepgoed en fruit, daar ben ik gewoonlijk 1,5 tot 2uur mee bezig tot dat alles staat zoal ik het heb willen staan. ik leef me dan uit.



s’morgens komen de kindjes op en dan zeg ik niets, ze eten eerst en dan mogen ze naar voor gaan kijken wat dat die goede sint allemaal gebracht heeft, ik leef daar helemaal met mee, als je dan hun gezichtjes ziet is het zo geweldig.



kijk er nu al naar uit.



groetjes anneke

ik zou het ook gehaald hebben hoor… wel een beetje raar van die sint moet ik zeggen maar goed hij moet het nog leren he.

ja dat is zo, maar ik heb hem juist inelkaar gezet en voor dat geld moest ik het niet laten, er mag 90kg op, dus kan ik er nu ook nog vlot op ik weeg nu 65kg, dus geen probleem, en wat nog meer is als mijn kleine meid niet wil zakken kan ik even op de trampoliene gaan springen en dan zal ze wel zakken zeker :wink:

Ik mag er ook nog net op :lol: !



Ik had het ook gekocht, maar als het iets van 100 euro was, was het natuurlijk een ander verhaal geweest. Je werd zo wel even voor het blok gezet door De Sint, niet zo netjes.

ik weet dat het niet netjes is geweest, maar ok het is ook niet zo een groot probleem, ben dinsdag echt wel eens benieuwd wat dat ze nu gaan doen. hoop dat ik een geweldige reactie ga krijgen, maar en lach op hen gezicht is ook al goed, dan is het mij dat waard, alles voor mijn kinderen. niet dat ik hen verwen met pakjes maar wel met liefde en aandacht. ik weet vroeger had ik heel graag een speciaal stuk speelgoed en toen ik het dan kreeg van de sint (zo gezegt) kon mijn geluk niet op, ik was wel iets ouder dan mijn kindjes nu. maar toch.

hallo allemaal, de kindjes zijn nu 1,5 uur uit bed en hebben hun geschenkjes gehad, die trampliene is echt zijn geld waard hoor. ik heb er geen spijt van dat ik die nog gehaald heb, ze spelen er alle 2 op, hun reactie was gewoon geweldig. kan het niet uitleggen, je had erbij moeten zijn.



Groetjes Anneke