Ik wil een ovengerecht maken straks, waar de eerste 30 min aluminiumfolie over de schaal moet, en de laatste 20 min moet dat er weer af.
Nu kwam ik er achter dat ik geen aluminiumfolie in huis heb :roll: , en het is niet zo praktisch om nu nog naar de winkel te gaan. Kan ik de eerste 30 min. ook de deksel van m’n ovenschaal gebruiken ipv aluminiumfolie?
Wat voor gerecht is het ? Welke ingredienten en wat zit er op de bovenste laag ?
Ik zou gewoon een glazen deskel gebruiken zoals je zelf voorstelt. Dat zal ook prima kunnen hoor.
Het zijn asperges met ham in een sausje en daaroverheen zit wat geraspte kaas. Het zal er voor zijn dat die geraspte kaas niet aangebrand is aan het eind van de rit denk ik.
Een deksel is dan een prima alternatief,eetsmakelijk ! :drool: :drool:
Mooi, dank je! :thumbup:
Ik hoop dat het lekker is, lijkt me wel :drool: .
Ik moet wel zeggen dat ik 50 minuten in de oven erg lang vind voor asperges, klopt dat wel ?Asperges hoeven doorgaans maar een kwartiertje in de oven :think:
vaak doe ik bij ovengerechten de kaas er pas later overheen strooien
dan verbrand de kaas ook niet
Ohw, geen idee van die oventijd eigenlijk. Ik doe precies wat er staat, ben niet zo’n kookwonder .
Maar een kwartier of 50 min scheelt nogal ja. Misschien omdat ze met een paar in ham gewikkeld zitten ofzo?
Kaas er later over is ook een goede tip :thumbup: .