oven - snel ontdooien?

Haihai,



Ik wil de kip - die helaas tegen mijn verwachtingen in nog niet ontdooid is - even met de oven ontdooien. Nu zegt de handleiding van onze oven dat die functie er is, maar is vervolgens erg onduidelijk welke ovenstand daar dan bijhoort.



Toen ik googelde kwam er uit dat ik waarschijnlijk moet ventileren op kamertemperatuur, maar ik vraag het liever nog even hier…



Weten jullie welke stand ik moet gebruiken?



Ik heb een multifunctie-oven met de volgende functies:

  • onderwarmte
  • bovenwarmte
  • onder- + bovenwarmte
  • vlakgrill
  • maxigrill + ventilator
  • boven- en onderwarmte + ventilator
  • ventileren



    Ben benieuwd of jullie het weten.

    We hebben ook een magnetron, maar daar snap ik helemaal niets van :cool:

Geen idee :think: :eh: Maar wat ga je verder met de kip doen? En wat voor stuk is het???



Kipfilet ontdooi ik altijd in een plastik zakje dat ik in heet/warm water doe. Hele kippen/of drumstiks etc. of zo die toch de oven in gaan doe ik er gewoon bevroren in, net als wanneer de kip toch in een sausje gaat 8)



Hopelijk heb je hier wat aan, anders weet iemand anders misschien meer :oops:

@eisblume wrote:

Geen idee :think: :eh: Maar wat ga je verder met de kip doen? En wat voor stuk is het???



Kipfilet ontdooi ik altijd in een plastik zakje dat ik in heet/warm water doe. Hele kippen/of drumstiks etc. of zo die toch de oven in gaan doe ik er gewoon bevroren in, net als wanneer de kip toch in een sausje gaat 8)



Hopelijk heb je hier wat aan, anders weet iemand anders misschien meer :oops:




niet meer doen hoor!!! :naughty: juist met kip niet!!!



al;s je snel wilt ontdooien kan je het beste (klinkt raar) in koud water ontdooien (stromend is nog beter)

Wat niet doen? Niet in warm water leggen of niet bevroren in de oven/saus doen? Ik kook het daarna wel helemaal gaar, dus… :think:

pppff had een heeeel verhaal getypt komt thomas even om vervolgens de knop in te drukken…alles weg!!



ga het nogmaar eens doen hihihi





ik heb dus in de horeca gewerkt en in een slagerij, ik deed dat ook altijd met warm water, omdat ik dacht ja dan gaat het sneller



werd ik toch gigantisch over mijn vingers getikt, omdat de bacterien zich in een razend snel tempo vermenigvuldegen, en als je het dan een keer (onbedoeld) niet goed doorbakt



je er super nare gevolgen aan over kunt houden, vandaar koud water, het gaat ook nog veel sneller, maar dat komt door iets natuurkundigs, en dat is weer een heeel lang saai verhaal over moneculen enzo die ik nu maar ga besparen :wink:

:shock: owowowowow :naughty:



Het veiligste is gewoon de boel laten ontdooien in de koelkast … ruimmmmmmmmmmm van te voren de boel er in leggen.



zeker met kip (samonella)

en vis (listeria) !!



brrrr

:mrgreen: weer wat geleerd 8)

Nou moet ik zeggen dat het hier amper voor komt dat ik iets vergeet uit de vriezer te halen :think: , maar ik zal die paar keer dat het gebeurd dus beter opletten. Bedankt :-*

ohhhh erg zeg… ik doe het nooit zo netjes, ontdooien…