Outlook vraag

Wie weet, hoe ik een excel lijst, met meer dan 400 contacten, kan toevoegen in Outlook, zodat ik van de email adressen wat ik heb, een verzend lijst kan maken?

(Beetje rare zin, maar anders moet ik alle email adressen knippen plakken in outlook voor het verzenden, dat schiet niet op!)

Ik weet dat het moet kunnen, maar hoe? Heb al het één en ander geprobeerd via importeren/exporteren, maar dat lukt niet (krijg foutmelding)

Wie weet hoe het wel moet?

Is het niet zo dat een adressenbestand ook als zodanig herkent moet worden? Een exelbestand heeft bijvoorbeeld een hele andere toevoeging als een word-bestand, net zoals een adressenbestand!

Weet niet zo 1,2,3 of daar een truukje voor is…

Ja moet wel kunnen, wij maken namelijk daarom ook onze bestanden (zit op het werk :mrgreen:) in excel… zodat we ze kunnen gebruiken voor email verzendingen (mailingen)… maar mn collega die het weet, is er niet, en de rest weet het niet :?

Als alles netjes in cellen gescheiden staat kun je het importeren via: bestand importeren exporteren en daar even de juiste opties zoeken.

Je moet er wel voor zorgen dat je “koppen” hebt in de eerste regel van excel.

Ja dat had ik dus geprobeerd, zal ff aangeven wat ik doe, en waar het mis gaat;

Stap 1; Bestand, importeren/exporteren

Stap 2; Gegevens uit een ander programma of bestand importeren

Stap 3; (moet je kiezen uit wat voor soort bestand) Microsoft Excel 97-2003

Stap 4; (moet je je bestand wat je wilt importeren aanklikken)

Stap 5; (moet je de doelmap aanvinken) Contactpersonen

En dan;

CONVERSIEFOUT

Er is een fout opgetreden in het microsoft Excel 97-2003 conversieprogramma tijdens het ophalen van de inhoud van een bestandssysteem.

Het microsoft Excel 97-2003 bestand; C:…xls heeft geen benoemde bereiken. Gebruik microsoft Excel 97-2003 voor het benoemen van het gegevensbereik dat u wilt importeren.

Dus dan zit ik vast… ik dacht, misschien moet ik bij Stap 3 wat anders aanklikken, maar die pakken dan mijn bestand niet? :think:

@Mutti wrote:

Je moet er wel voor zorgen dat je “koppen” hebt in de eerste regel van excel.

Heb ik :thumbup:

@Annaatje wrote:

Ja dat had ik dus geprobeerd, zal ff aangeven wat ik doe, en waar het mis gaat;

Stap 1; Bestand, importeren/exporteren

Stap 2; Gegevens uit een ander programma of bestand importeren

Stap 3; (moet je kiezen uit wat voor soort bestand) Microsoft Excel 97-2003

Stap 4; (moet je je bestand wat je wilt importeren aanklikken)

Stap 5; (moet je de doelmap aanvinken) Contactpersonen

En dan;

CONVERSIEFOUT

Er is een fout opgetreden in het microsoft Excel 97-2003 conversieprogramma tijdens het ophalen van de inhoud van een bestandssysteem.

Het microsoft Excel 97-2003 bestand; C:…xls heeft geen benoemde bereiken. Gebruik microsoft Excel 97-2003 voor het benoemen van het gegevensbereik dat u wilt importeren.

Dus dan zit ik vast… ik dacht, misschien moet ik bij Stap 3 wat anders aanklikken, maar die pakken dan mijn bestand niet? :think:

Lastig op afstand maar je kan je xls bestand ook opslaan als .csv en dat dan proberen.

Oke, probeer ik dat ff!

Mm dat kan ik al helemaal niet vinden :think: :?

Welke office versie heb je?

ik heb even getest hier werkt het allemaal prima… (alleen daar heb jij niks aan) 8)

Uhm… even denken! Microsoft Office 2007?

:slight_smile:

Ik test hier met 2003. je zou denken dat 2007 toch ook moet werken dan.

Moet je 1 grote mailing verzenden? Dat kan zo wie zo niet meer dacht ik ik geloof dat je maar maximaal 50 adressen in het bcc veld mag plaatsen.

400 adressen is dus 8 mailtjes. Ik zou voor nu even de easy way out kiezen en 8 mails verzenden.

@ruud wrote:

:slight_smile:

Ik test hier met 2003. je zou denken dat 2007 toch ook moet werken dan.

Moet je 1 grote mailing verzenden? Dat kan zo wie zo niet meer dacht ik ik geloof dat je maar maximaal 50 adressen in het bcc veld mag plaatsen.

400 adressen is dus 8 mailtjes. Ik zou voor nu even de easy way out kiezen en 8 mails verzenden.

En dan gewoon copy/past doen? Aangezien dat importeren/exporten hier niet lukt :?

En is idd in principe 1 grote mailing…

Gewoon direct vanuit excel pasten in het bcc veld :wink:

Oke thnx!! :-*