Ouderwetse kinderspelletjes

Ik wil voor B’Elanna een feestje geven waar we allemaal ouderwetse spelletjes gaan doen.



Ik heb al het koekhappen, spijkerpoepen, eierlepelrace, appel uit waterbak happen, maar toen was ik leeg.



Wie weet er nog meer dingen die we binnen op een niet al te grote ruimte kunnen doen?

sjoelen natuurlijk

tollen

hinkelen

hoepelen

blikgooien

zaklopen (maar dat kan binnen wat lastig misschien)











ehm verder dan dit kom ik ook even niet.

Stoelendans

ik stond laatst voor een poppenkraam

er zat een klein zigeunermeisje

etc etc (kringspelletjes)

Spijkerpoepen :mrgreen:

bliklopen

blikwerpen

ballontrappen

ezeltje prik je (is dat ouderwets? :think: )

sjoelen is leuk ja!

Twister :thumbup:

wat mijn moeder altijd deed was…



-cake versieren met slagroom en snoepjes

-stoelendans

-een blad met allerlei voorwerpen, eerst laten bekijken en dan met een theedoek erover raden wat het is

-ipv appel happen kan je ook zuurtjes bv doen of lollies

-speurtocht

-kadootjes laten geven op een leuke manier, bv door de jarige rondjes te laten draaien en dan iemand aan te wijzen op die manier

-ezeltje prik met een thema, bijv. piratenhoofd en dan het ooglapje moeten opprikken

-en verder ben ik een beetje leeg…



succes!!



(zooo leuk he kinderfeestjes, kan niet wachten tot Sanne zover is)

Wij speelden met feestjes vroeger altijd een spel waarbij het erom ging wie als eerste zijn plak ontbijtkoek ophad.

Er waren een paar regels:

  1. Je moest eerst 6 gooien (er werd om de beurt met de dobbelsteen gegooid).
  2. Als je 6 had, moest je eerst een muts opzetten, een sjaal omdaan en handschoenen aan (alles maatje papa of mama). (Kun je natuurlijk zo uitgebreid doen als je wilt)
  3. Alleen als je alles aanhad, mocht je je koek met mes en vork eten: stukjes snijden dus.



    De rest dobbelde ondertussen vrolijk verder. Dus als er iemand 6 gooide voor je alles aanhad, dan kon alles weer uit en moest de volgende de zooi aantrekken.



    Verder was het versieren van koek of cake ook altijd succes verzekerd.



    en wat dacht je van beschuitfluiten…

Wij speelden met feestjes vroeger altijd een spel waarbij het erom ging wie als eerste zijn plak ontbijtkoek ophad.

Er waren een paar regels:

  1. Je moest eerst 6 gooien (er werd om de beurt met de dobbelsteen gegooid).
  2. Als je 6 had, moest je eerst een muts opzetten, een sjaal omdaan en handschoenen aan (alles maatje papa of mama). (Kun je natuurlijk zo uitgebreid doen als je wilt)
  3. Alleen als je alles aanhad, mocht je je koek met mes en vork eten: stukjes snijden dus.



    De rest dobbelde ondertussen vrolijk verder. Dus als er iemand 6 gooide voor je alles aanhad, dan kon alles weer uit en moest de volgende de zooi aantrekken.



    Verder was het versieren van koek of cake ook altijd succes verzekerd.



    en wat dacht je van beschuitfluiten…

watjes voetbal: met een rietje een watje over de tafel blazen en hem dan proberen aan de andere kant in het doel te krijgen (=van de tafel).