Even een vraagje voor diegene die dit weten?
Even kort uitleg erbij:
Zoals jullie misschien wel weten heb ik een andere baan waar ik volgende week ga starten. Ik werkte voorheen bij dezelfde werkgever als mijn man (Carlo). Ik ga er op iets andere dagen werken dan dat ik nu doe en het leek ons fijn als Carlo, straks als nummer 2 er is ouderschapsverlof gaat opnemen!
Carlo werkt in ploegendienst, dinsdag van 14:00-22:00 en donderdag van 06:00-14:00. De rest van de week normale tijden.
Ik ga straks werken op ma-di-do (24 uur)…het leek ons fijn als Carlo dan op dinsdag 4 uur ouderschapsverlof opneemt, en dus gaat werken van 18:00 tot 22:00. Dan kunnen we elkaar aflossen, en hebben die dag geen oppas nodig.
Nu heb ik dat kortgesloten met de afdeling P&O maar ze willen niet echt meewerken, en beweren dat de ploegentijden geen vaste werktijden zijn?? Ik heb zijn contract nagekeken, is alweer van 1994, een er is daarna wel wat gewijzigd, maar daarin staat dat hij op dinsdag een ploeg heeft van 16:45 tot 22:00.
Ook werken er veel vrouwen alleen avonddiensten zo dat ze overdag bij hun kids zijn? En die opmerking dat ze er dan wel iemand bij kunnen nemen slaat echt nergens op toch???
Ik zal even het mailtje knippen en plakken en hier neerzetten!
Hoi,
Jan …kan wel het e.e.a. vragen, maar ook de avond van 18.00 tot 22.00 uur is geen dienst die binnen onze werktijden vallen.
Uitzonderingen kunnen we niet maken, wij krijgen elke week wel het verzoek om aangepaste werktijden die buiten de roosters vallen. Als we dat zouden honoreren dat kunnen we op personeelszaken nog 1 fulltimer extra aannemen. Dus hou er maar vast rekening mee, werktijd van 18.00 tot 22.00 uur lukt niet.
Erny
Oorspronkelijk bericht
Van: Anne-marie ...............[mailto:......@home.nl]
Verzonden: woensdag 16 mei 2007 11:10
Aan: E. .....
Onderwerp: Re: ouderschapsverlof
Het is me nog niet helemaal duidelijk,
Maar ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen, het gaat niet om de ochtend dat Carlo dan komt werken maar een avond!
Carlo wil maar 1/2 dag ouderschapsverlof gaan opnemen per week en dan op dinsdag, binnenkort worden op verzoek van Jan..... zijn ploegen omgewisseld
Dan komt hij werken op dinsdag van 14:00 tot 22:00.
Volgens Jan van ....... is het heel erg nodig dat er op dinsdagavond goede krachten gewenst zijn. Dus de hele dag ouderschapsverlof is voor Jan niet wenselijk. En voor ons komt het beter uit dat Carlo s'avonds van 18:00 tot 22:00 werkt omdat we dan elkaar kunnen aflossen (Ik zal straks om 17:30 thuis zijn op dinsdag).
Ik heb eigelijk begrepen dat je ook mag kiezen voor halve dagen?? Op dinsdag zijn de werktijden voor Carlo 14:00 tot 22:00 (nu niet maar dat wil Jan graag veranderd zien), een halve dag ouderschapsverlof betekend dan in onze ogen 4 uur inleveren, dus dan gaat Carlo van 18:00 tot 22:00 werken.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is voor jullie???
Anne-marie .........