Ouderschap is...

… samen dolenthousiast raken als je dochter op de w.c. heeft gepoept… :dance:



Nu jullie… :mrgreen:

(naar het Liefde is… idee dus :smiley: )

Veel angst, maar ook veel onvoorwaardelijke liefde, kusjes en knuffels…

's avonds beide naar haar kijken, elkaar vasthouden, een traanwegpinken van geluk, een groot geschenk ligt te slapen :inlove:

onvoorwaardelijke liefde leren kennen die dieper gaat dan woorden kunnen omschrijven. :inlove:

…opeens moeten huilen om de vreselijkste sentimentele liedjes, alleen maar omdat die ook over een kind gaan…





…een glimlach of wuifhandje ontvangen van andere ouders, enkel en alleen omdat jij ook een fietsstoeltje op je fiets hebt zitten…



…er serieus van overtuigd zijn dat de (borstvoedings-)poep van je kind écht ruikt naar zoete versgebakken broodjes…





(ik dacht dat het ietwat overbodig was om te medlen dat het ook het mooiste is wat me is overkomen en zo… :angel:)

een hartewens

een prachtig geschenk!

… een ultiem Godsgeschenk…

een droom… die hopelijk ooit vervult mag worden :inlove: :thumbup:



leuke antwoorden trouwens aandoenlijk.

het mooiste, moeilijkste, meest zware maar ongelofelijk en onvoorwaardelijk. Dit is liefde in zijn puurste vorm!

… een mega aanvulling op mijn leven



… het mooiste kado wat ik heb kunnen krijgen

af en toe zeer vermoeiend tot doldwazend gek te worden…



maar o zo veel liefde en warmte mogen onvangen als er een iniminihandje jou richting op komt om je mee te trekken want ze wil met je spelen, en ineens gekieteld worden door handen die groter zijn dan van mijzelf omdat zoonlief zin heeft om te stoeien :inlove: :inlove:

… een dikke knuffel krijgen met de woorden… je bent de ALLER-ALLER-ALLERliefste mamma van de hele wereld…

(en laat dan BJZ en de rest van de wereld maar de pip krijgen :twisted: )



… je oudste een gat in de lucht zien springen als je zegt dat je spaghetti gaat maken(ja ja ik raak er niet over uit hoor)



… de grootste big-smile krijgen als je 's morgens het kamertje van je kindje binnenkomt. :inlove:

Geen zorgen meer dat je je geen zorgen meer maakt :wink: (zei me pa tegen me toen Ticho geboren werd)

Ouderschap is, de grootste en mooiste verantwoordelijkheid

Veel mooier en leuker dan ik me ooit voor had kunnen stellen. :inlove:



(Maar ook veel zwaarder dan ik me ooit voor had kunnen stellen.)

… de kern van mijn bestaan…

jezelf en hem terugzien in je kind

en de allergrootste liefde die je maar kunt voelen

je heel trots voelen bij alles wat hij nieuw doet