Ouders 40 jaar getrouwd, help!

Mijn ouders zijn volgend jaar 40 jaar getrouwd, en nu, nu ben ik bezig om een kado te bedenken. Maarja, wat? Dus daarom schakel ik jullie hulp in, wie weet welke goede ideeën er zijn waar ik nooit zelf op zou komen. Er zijn wel een aantal "niet"dingen:



Een reisje , ze nemen ons al mee op vakantie

Iets heeeel duurs, dat waarderen ze niet (en ben enigskind, kan kosten ook niet delen).

Iets heel actiefs, mijn vader is hartpatiënt

Niet oubollig, mijn ouders zijn nog relatief jong (resp. dan 58 en 61).



Leuke creatieve ideeën zijn ook zeer welkom, ik ben aardig handig in dat soort dingen al zeg ik het zelf :wink: .



:pray: :pray: denk mee, ik weet het echt niet! Ik heb gelukkig wel nog even de tijd, en wel tot 8 september gelukkig!



Alvast bedankt!

:shifty: geen tips, maar ik lees even met je mee als dat mag…

Hier bijna hetzelfde ‘probleem’; mijn ouders zijn volgend jaar oktober 35 jaar getrouwd en nemen ons ook mee op vakantie :inlove: helemaal geweldig natuurlijk, maar wil er wel iets (al dan niet symbolisch) voor ‘terug doen’.



Een reisje zou hier op zich nog wel kunnen, lekker een lang weekend weg in 1 of ander luxe welness-gebeuren ofzo.

Iets heeeeeeeel duurs lukt hier financieel gezien ook niet :?

Iets heel actiefs kan m’n moeder ook niet handelen :?

En iets oubolligs wordt ons vast ook niet in dank afgenomen :mrgreen: (ze zijn dan beiden uit 57)



:shifty: alleen iets creatiefs zelf bedenken (nou ja, dat lukt nog wel…) maar het máken… neuh :oops: daar ben ik weer geen held in…

  • Dinerbon
  • Musicalkaartjes, musicalbon, theater etc
  • Bij bijv de bruna kun je een soort waardebon kopen voor bepaalde activiteiten (weekendje weg, wellnes, musea etc) er zijn er nog wel meer, weet niet meer hoe die bonnen heten.
  • Mooie foto laten maken bij fotograaf met de hele familie (met of zonder je ouders kan allebei natuurlijk).
  • Mijn grootouders hebben wel eens een paar lekkere stoelen gekregen als kado (maar ja, zij hebben 6 kinderen dus tja…).
  • Een leuk gezelschapsspel
  • Iets praktisch voor in huis wat ze nog heel graag willen en zelf te luxe vinden of al hebben maar erg versleten is ofzo



    Weet niet wat je budget is, maar sommigen kunnen heel goedkoop zijn :slight_smile:

wat ik zelf een leuk idee vind…is stiekem een mooie trouwfoto van vroeger inscannen en dit vergroot op linnendoek laten zetten…mijn zus heeft dit gedaan als kado aan mijn ouders toen ze getrouwd was…had het nog nooit gezien…en ik heb mijn ouders nog nooit zo enthousiast zien worden…

daarnaast zijn de dingen die jij aangeeft ook precies hetzelfde als waar mijn ouders mee zitten…die hoeven niets…maja je wil wel wat geven zeg maar…dus ik vond dit idee erg leuk… :slight_smile:

We hebben de mijne een pluim kado gedaan. Kunnen ze zelf kiezen :mrgreen:

We hebben ze ook nog een digitaal fotolijstje kado gedaan, hadden ze ook nog niet.



Bij 35 jaar, hebben we allemaal foto’s opgezocht van mijn ouders, broers, zussen van toen en nu, hier een collage van gemaakt en op canvas laten drukken. Geld gegeven voor een mooie lijst er omheen, waren ze knettergek van!

Wij heben dit feest zondag en mijn ouders wensten GEEN kado. Wat wij gaan doen is van zondag en 2e kerstdag als ze ons allemaal meenemen naar het kerstwintercircus een fotoboek van maken voor hun.

Dan maak ik ook mooie gezinsfoto’s en alle kleinkids op een rijtje etc.



Groetjes, Petri

mijn ouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd, maar maken het ons ‘makkelijk’ door er gewoon niet te zijn :lol:



Zijn half december 40 jaar getrouwd en ze zitten van 6 - 29 dec. in Zuid Afrika.



Vind het idee van de trouwfoto wel ontzettend leuk… heb wel even de tijd om dan hun trouwalbum te ‘plunderen’ als ze er toch niet zijn :mrgreen:

Mijn ouders waren vorig jaar 40 jaar getrouwd en wij hebben idd een familiefoto laten maken, maar ja ik heb dan weer 2 zussen met alle aanhang enzo. Maar je ouders gewoon met een smoes ergens heen lokken en dan naar een fotograaf rijden is wel leuk, staan ze er zelf ook op en dat is ook wel eens leuk :wink: Verder hebben wij ze een nacht in de bruidssuite van een hotel gegeven en via Kaboutertje van hier :wink: heb ik hele mooie handdoeken laten borduren met hun namen en de data erop (originele datum en de dag van 40 jaar, un hun geval 12-09-1969 en 12-09-2009). Kaboutertje heeft ze toen leuk verpakt in de vorm van een hart met allemaal kleine rode papieren hartjes erbij :thumbup: Helemaal niet duur, maar wel een leuk blijvend cadeautje :thumbup:



Succes en heel veel plezier met de voorpret vast :inlove: :thumbup:

Oh, dat van die foto vind ik ook gaaf! Ik vond als kind hun bruidsfoto al prachtig, ik neem dat idee iig mee!



Van die handdoeken vind ik ook gaaf!



De andere ideeën neem ik ook in overweging!



Maar blijf voorál spuien! Nog lang niet genoeg ideeën!



Foto van de familie vind ik voor mijn ouders minder, het is echt een heeeeeeele kleine familie (mijn ouders en ik met aanhang, de rest zit in M’stricht…). En van de kleinkinderen hebben ze genoeg foto’s

:mrgreen: .

memoryspel laten maken van oude (ingescande) foto’s.

mijn moeder werd 60 vorige week. wij hebben een fotoreportage gemaakt van de kleinkinderen en hier een mooi foto boek van gemaakt. ze was helemaal ontroerd. ook hebben we de mooiste uitvergroot en die in een lijst gedaan

Mijn schoonouders waren begin oktober 30 jaar getrouwd. Wij hebben ze een dag meegenomen. Een dagje op pad. Wij zijn naar Texel geweest. Ze vonden het erg leuk! :thumbup:



Wij zaten ook zo te denken over een kado. Nu is er al dikke ruzie in de fam dus een familiefoto etc viel al af. Ze gingen een weekendje weg met hub’s broertje vrouw en kind. Omdat wij thuis bleven wouden we toch iets doen. Dus een dagje weg! We wisten verder echt niets te bedenken. Een musical vind mijn sm wel leuk maar mijn sv niet. En zo was er telkens wel wat :lol:

volgend jaar zijn ook mijn schoonouders 40 jaar getrouwd, dus ik lees even mee.

nog geen tips…



gr Louwina

Komen al heel wat leuke ideeen voorbij! Mutsie, wat vervelend van de ruzie in de familie, lijkt me heel naar als dat zulke dagen ook beïnvloed…

Komen al heel wat leuke ideeen voorbij! Mutsie, wat vervelend van de ruzie in de familie, lijkt me heel naar als dat zulke dagen ook beïnvloed…

Een kwartetspel maken? Mijn moeder en tantes en aanhang hadden voor het 40-jarig huwelijksfeest van mijn opa en oma een soort gezelschapsspel dat vaak gespeeld werd nagemaakt en daar een persoonlijke draai aangegeven.

Je kan ook een triviantspel maken met vragen over je vader, je moeder en over hun allebei. Je hoeft die vragen niet allemaal zelf te verzinnen, je kan ook vrienden en familie van hun mailen/schrijven/bellen of zij nog wat leuke dingen weten.

Mijn schoonouders waren dit jaar ook 40 jaar getrouwd.

Mijn man heeft een mooi beeldje gekocht bij Artihove (punt nl). zij zijn ook nog vrij jong en vonden dat hartstikke leuk!

Toen mijn ouders een paar jaar geleden 25 jaar getrouwd waren heb ik een sprookje voor ze geschreven :wink: over hun leven. Dat heb ik idd leuk aangekleed met oude ingescande foto´s (trouwfoto’s, maar ook foto’s van ons als kleine kinderen, paste bij de tekst :wink: ). Helaas was er toen geen leuk printerette in de buurt en dus hebben we het gewoon thuis uitgeprint. Denk dat ik binnenkort nog eens een mooie versie ga geven :wink: