Ouderraad

Nu Amy op het crèchje zit werd ons gevraagd of wij een aantal dingen zouden willen doen voor het schooltje. Denk aan speelgoed maken, onderhoud van het lokaal zoals verfen, noem maar op. Nu zat daar ook een optie van ‘meedoen in de ouderraad’ tussen. Eigenlijk weet ik niet goed wat voor mij de voordelen of nadelen hiervan zouden kunnen zijn.



Iemand?

Hey!



Ik heb een aantal jaren in de ouderraad gezeten bij het kinderdagverblijf. Ik vond het interessant om meer over de achtergronden van het kdv te krijgen, om mee te kunnen beslissen in een aantal zaken, mbt het beleid. Ik heb in sollicitatiecommissies gezeten voor nieuwe leidsters. Daarnaast een actieve rol gespeeld bij de diverse festiviteiten, zoals de zomerweek, sinterklaasfeest, nieuwjaarsreceptie, etc.



Oudres zijn hard nodig in de meeste ouderraden, dus ik zou zeggen: probeer het gewoon!

Oudercommissie heeft al voordelen dat je vaak als een van de eerste op de hoogte bent van veranderingen die worden doorgevoerd. Daarnaast kun je meedenken en adviseren over bepaalde dingen. Het hangt af van het kdv of je als ouderraad echt beslissingen mag nemen. Je treed namens alle ouders op als er dingen zijn die spelen op bepaalde groepen oid.



Nadelen? Tja, af en toe vergaderen, maar die zijn vaak wel gezellig (bij ons dan)

Ja, onze Oudercommissie is ook erg gezellig.

Wij mogen adviseren over de prijsvaststelling, veiligheidsaspecten, reorganisaties e.d.

Je weet de veranderingen het eerste (leidsterwisselingen, zwangerschappen)