ik ga straks naar school voor een 20 min gesprek, met daphne haar juf…
Ben benieuwd hoe de juf ertegen aan kijkt en wat ze vind, komen denk ik geen vreemde dingen boven anders had ik dat allang gehoord…
Ze vind het zelf ook heel leuk op school,en de juf is erg lief, dus dat zit helemaal goed
20min :shock:
bij ons is het maar 10min.
nou zal wel snel klaar zijn want als ik het zo hoor gaat het :thumbup: op school. evengoed succes.
zoo da’s idd een lange tijd zeg
hier ook 10 minuten
vertel je even hoe het ging?
Ja inderdaad lang hier ook maar 10 min.
Succes!
Heleen, he grappig hier gister ook net een 10 minutengesprek gehad.
Nou hoe was het? Geen onverwachtse dingen?
Hier hebben we ook 10 minutengesprekken, maar dat is erg kort hoor, dus 20 minuten klinkt beter.
Ben benieuwd wat ze over haar vertellen.
10 min voor de goed functionerende kinderen (tussen aanhalingstekens)
en 20 voor de kinderen die ergens een probleem me hebben.
Zou mij niet verbazen als hun er 20 van hebben gemaakt want de 10 min lopen standaard uit
Hier morgen de 10 min. gesprekken. En omdat wij 5 kinderen op de basisschool hebben zitten zijn we nog wel even onder de pannen.
Vorig jaar hadden ze de 10 min. gesprekken van alle kinderen aansluitend gemaakt. Mooi idee maar in de praktijk werkt het niet echt. Ik sta meestal zo weer buiten maar als een van je voorgangers uitloopt kom je vervolgens overal te laat.
Nu dus steeds 10 min. ertussen gepland.
Voor groep 8 is 15 min. gepland.
dit was wat ze normaal voor een ouderbezoek doen, maar omdat de leraren nog heel druk zijn op school met allerlei dingen en die ook goed willen doen (vorig jaar waren er nog heel veel problemen mbt de directeur) hebben ze die op school gehouden eigenlijk…
Daphne doet het heel goed op school, de werkjes kan ze goed, doet goed mee, in de kring wil ze altijd wel vertellen, buiten spelen vind ze leuk…
ze vind het heel leuk om te knutselen en kijkt ook graag wat de anderen dan allemaal dan aan het doen zijn, vertelde de juf, dan loopt ze even zo rond om overal even te kijken en te kletsen, vond de juf mooi die belangstelling voor de anderen.
Juf vond het ook heel bijzonder en knap dat ze al zo mooi en netjes kan kleuren en de werkjes doen, heel geconcentreerd is ze dan bezig,dat schijnt heel bijzonder te zijn die leeftijd, en alles moet ook eerst af zijn bij daphne voordat er met wat nieuws begonnen kan worden.
Ze is erg vasthoudend zei juf, als ze iets wil en in haar koppie heeft,dan moet het ook zo en is ze er bijna niet vanaf te brengen, ze weet heel goed wat ze wil en heeft ook duidelijke voorkeur voor de kindjes, wie ze wel leuk vind en wie niet…dat is soms wel lastig met samen spelen zei juf, want soms zijn haar vriendjes allemaal met andere dingen bezig en dan moet zij echt haar plek een beetje zoeken, zo van wat moet ik nu??
Soms vraagt de juf haar weleens wat in de kring en dan komt er sosm geen antwoord, juf was hier wat onzeker over, bang dat ze toch nog wat doof was of misschien dan wat verlegen…
uit zichzelf wil ze wel vertellen hoor, dus zo verlegen is ze niet, heb de juf ook gezegd, ik vraag ook weleens wat aan haar, soms heeft ze gewoon geen zin om antwoord te geven, zo van dat weet je toch wel???
Of kan ook zijn dat ze zich een beetje overvallen voelt door die onverwachte vragen.
Maar daar hebben we het samen ook al eens over gehad, k heb zoiets laat maar lekker, komt allemaal wel, elk kind is weer anders
Maar de juf zei ook wel, dat komt wel goed hoor, ze is nog zo jong en dit is groep 1 nog maar…
Ze was nu ook heel goed gewend, dat heeft even geduurd (vermoed door de vervelende ervaringen met de juf van de instroomgroep) en doet heel goed mee verder en het is een leuk kind zei de juf, vrolijk en best lief :inlove:
nou dat klinkt behoorlijk positief zeg!
leuk om te horen denk ik!
dat klinkt goed heleen !!
heeeeeeel goed dus, heerlijk om te horen als je meissie het zo goed doet.
:dance: :dance:
:thumbup:
Fijn dat het zo goed gaat!!!
echt wel, vooral omdat ze vorig op een gegeven moment geen zin in school meer had, omdat ze weinig hoorde en die buisjes nodig had, dat heeft even geduurd voordat kon gebeuren die ingreep, maar de juf kon er niet zo goed mee omgaan en dacht dat ze gewoon niet wilde luisteren naar haar…dat gaf nogal eens een aanvaring en thuis zat ik dan met een gefrusteerd kind…
Dus ik ben heel blij hiermee, de juf zei ook wel ze is zo anders dan vorig jaar, heel leuk om te zien vond ze dat, ze heeft er echt zin in…
Fijn dat dat dan opgelost is Heleen. Geeft toch weer een gerust gevoel.
Ik loop af en toe nog steeds te piekeren over een aantal dingen die bij het laatste oudergesprek naar voren zijn gekomen en dat is niet makkelijk soms.
kan me voorstellen dat ze dan baalt
wel willen maar het niet kunnen horen
is met jan nu ook weer zo.
mooi dat ze zo opgknapt is van die buisjes !!