Oudercomissie ja of nee ?

Hallo Allen

Mijn zoontje gaat 2 dagen in de week naar het kdv.

Op zaken zoals voeding / hygiene / omgang met ouders heb ik al regelmatig gesprekken gevoerd met de leiding aangezien dat botste.

Nu vragen ze voor de groep van mijn zoontje een ouder voor de comissie.

Nu heb ik geen zeeën van tijd maar lijkt het me wel een goede mogelijkheid om mijn visie op goede zorg en kwaliteit over te brengen.

Wie zit er in de oudercomissie, en kan mij vertellen

hoevaak je vergadert ?

Wat er allemaal verwacht wordt?

Of er veel tijd in gaat zitten ?

etc etc etc

( nu is dit vast per kdv verschillend maar wellicht is het toch wat inzichtelijker )

Ik zit in de oudercommissie van het KDV waar mijn zoontje naartoe gaat. Wij vergaderen +/- 3 a 4 keer per jaar, nu moet ik ook zeggen dat ons KDV een erg leuk KDV is en waar de meeste ouders nogal tevreden zijn. De oudercommissie heeft een adviserende rol…wel worden de oudercommissieleden bij ons nog wel 's gevraagd om te helpen tijdens activiteiten of de voorbereidingen van activiteiten

ik was voorzitter van de oudercie. van het vorige kdv van Wessel.

Wij vergaderden 1 x per 6 weken (dus best veel). Er was een vaste agenda, en iedere vergadering was er een thema.

Buiten om de vergadertijd kostte het me niet zoveel hoor… hooguit een keer iets helpen organiseren… maar dat zou je misschien als ouder zelf ook wel een keer doen.

Ik ben het gaan doen om inderdaad meer en eerder invloed te hebben op keuzes die een kdv maakt t.a.v. beleid. Ook bezettingsproblematiek werd hier besproken…

Ik ben ook voorzitter van een oudercommissie, wij vergaderen ongeveer 7 keer per jaar en het duurt meestal 1,5 uur. Ik vind het erg leuk je hoort van allles en kunt je mening geven.

Tans

Maar dat soort info kun je toch gewoon vragen op het kdv waar Devi naartoe gaat?

@Mar10e wrote:

Maar dat soort info kun je toch gewoon vragen op het kdv waar Devi naartoe gaat?

Het is toch fijn om te weten hoe anderen dat ervaren ?

je geeft aan geen zeeen van tijd te hebben, maar ik vind als je in zo’n commissie gaat, dat je niet kunt verzaken, dus als je denkt dat je dat moet gaan doen, niet doen

kun je er wel tijd voor vrijmaken, probeer het gewoon een paar jaar, lijkt mij heel leerzaam voor je eigen persoonlijke ontwikkeling!

Het stopt niet bij alleen de vergaderingen. Je moet dus meer tijd hebben dan die avonden vergaderen. Ik vindt dat je alleen in zo’n commissie moet gaan als je er echt tijd voor hebt.

Ik heb besloten om het niet te doen.

mede omdat ik bang ben dat er meer tijd van me gevraagd gaat worden dan ik misschien kan en wil bieden en een andere factor is de overgang van mijn dreumesje naar de peutergroep over korte tijd.

Van de peutergroep is er ook al een ouder.

wellicht in de toekomst !

bedankt voor jullie meningen :smiley:

:-*