Oude stickers van deuren ?

Wij hebben op onze slaapkamer deuren nog altijd kinderstickers van de oude bewoners zitten. Inmiddels zo vastgeplakt als kauwgom… :shifty:

Hoe krijg je dat er nou af ? Het zijn echt hele vaste stickers en met een hoop gepiel scheur je hooguit 1 mini stukje af en zit de onderlaag er nog op…

Heet maken met een fohn hebben we al geprobeerd…

hier is het gelukt met aceton/ nagellakremover.

Eerst een watje goed doordrenken met het spul, de sticker zoveel mogelijk doorweken en dan komt de sticker wel los.

Kan een paar keer en goed wrijven duren, maar ik heb er ook jarenoude lijmresten mee van kozijnen ed gekregen :thumbup: .

Oh ja, misschien wel een klusje om door iemand anders te laten doen nu je zwanger bent… zo lekker is die lucht niet.

een glaskrabber halen bij een doe-het-zelf zaak en dan voorzichtig afkrabben. evt lijmresten dan verwijderen met wasbenzine.

Zo krijg ik hier in elk geval stickers en dubbelzijdig tape prima weg.

Niet te hard drukken op het mes en dan wil dat wel op een gladde binnendeur. :thumbup:

En met stickerverwijderaar? Dat werkte toen ik vroeger mijn kasten vol stickers plakte, en die later lelijk vond, heel goed

wasbenzine of azijn

en anders kijk eens op omaweetraadpuntkom :slight_smile:

toen wij ons huis kochten zaten er ook allemaal stickers op de deuren… en die hebben wij eraf gekregen met stickerverwijderaar… werkt super!!!

lampolie werkt ook super ! dat gebruiken wij altijd

@Cell wrote:

een glaskrabber halen bij een doe-het-zelf zaak en dan voorzichtig afkrabben. evt lijmresten dan verwijderen met wasbenzine.

Zo krijg ik hier in elk geval stickers en dubbelzijdig tape prima weg.

Niet te hard drukken op het mes en dan wil dat wel op een gladde binnendeur. :thumbup:

Werkt idd perfect. :thumbup:

Met aceton wil het nog wel eens zijn dat je doffe plekken krijgt.

Inderaad geen aceton gebruiken! In deuren en kasten zit vaak kunststof verwerkt en dan vreet de aceton een hele rare plek in je deur!

Stickers of lijm altijd verwijderen met wasbenzine of speciale stickerverwijderaar.

Als je dat niet hebt, dan wil heel heet water met afwasmiddel ook wel eens helpen.

@Jippie wrote:

Stickers of lijm altijd verwijderen met wasbenzine of speciale stickerverwijderaar.

Als je dat niet hebt, dan wil heel heet water met afwasmiddel ook wel eens helpen.

:thumbup: wilde ik ook zeggen

En waar koop je stickerverwijderaar ? :shifty:

Ik leg er altijd iets overheen wat goed nat is (natte theedoek ofzo) 10a15 minuten laten liggen/hangen. En dan kun je het er vaak ook makkelijk afhalen.

een tipje van hoe schoon is mijn huis:

Gewoon even flink wat olie eropsmeren en dan kun je het er na een paar minuten zo afvegen…

Olie ja, maar geen gewone olie…LAMPENOLIE!! Werkt echt geweldig en geen doffe plekken. En de geur is ook een stuk vriendelijker. Ligt er wel aan wat de ondergrond is.

Ik heb ze bij Jana haar bed eraf gekregen met sla olie :smiley:

Nou we hebben een half uur staan krabben met een krabber. Heeft enigszins geholpen, alle stickers zelf zijn eraf, alleen de onderlagen nog een beetje. Ga het eens met olie proberen. :thumbup: