oude man ligt twee dagen dood in toilet ziekenhuis

Man 2 dagen dood op toilet ziekenhuis

In het Atrium Medisch Centrum in Heerlen heeft een bejaarde man twee dagen dood in een toilet gelegen. De zeer oude man was daar overleden aan een hartstilstand, bevestigde een woordvoerster van h…

24 reactiesJe beveelt dit aan4%Je beveelt dit niet aan96%30 keer gedeeldHEERLEN (ANP) - In het Atrium Medisch Centrum in Heerlen heeft een bejaarde man twee dagen dood in een toilet gelegen. De zeer oude man was daar overleden aan een hartstilstand, bevestigde een woordvoerster van het Atrium maandag berichtgeving in de Limburgse kranten.



De man, die leed aan hart- en longklachten, had woensdag een afspraak op een poli. Voordien was hij naar het toilet gegaan, waar hij overleed. Hij werd daar pas vrijdagochtend ontdekt toen de wc-deur uit het slot werd gehaald.



http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/man-2-dagen-dood-op-toilet-ziekenhuis

Heel bizar.

:shock:

Wow, inderdaad bizar…

ik vind het zo raar, maken ze die wc s niet schoon? en als een deur twee dagen in het slot zit…dan ga je je toch eens afvragen…zit er ook iemand in? :shock:

Nou ik vindt dat als iemand niet op zijn/haar afspraak komt en iemand zoveel mankeert en ook gezien de leeftijd toch wel even aan de bel zou mogen getrokken worden (n beetje rare zin :oops: ).

Ook al komen er veel mensen hun afspraken niet na. Ik vindt dit een hele bizarre situatie die gewoon niet had mogen gebeuren.

eigenlijk zouden schoonmakers standaard even op gesloten wc deuren moeten kloppen. Kost geen tijd. Gewoon protocol van maken.

ik vond het ook zeer apart! Je checkt wc’s toch na, je moet ze toch poetsen zeg… :eh:

Belachelijk, die toiletten worden normaal toch 2 maal daags schoon gemaakt, vind het wel schandalig als er al gemeld word door een schoonmaakster dat t toilet om de een of andere reden op slot zit dat er dan niemand gaat kijken. :?

@Kwakje wrote:

Nou ik vindt dat als iemand niet op zijn/haar afspraak komt en iemand zoveel mankeert en ook gezien de leeftijd toch wel even aan de bel zou mogen getrokken worden (n beetje rare zin :oops: ).

Ook al komen er veel mensen hun afspraken niet na. Ik vindt dit een hele bizarre situatie die gewoon niet had mogen gebeuren.




Als een ziekenhuis dat moet gaan doen bij iedereen die niet op komt dagen mogen ze wel nog meer personeel inzetten. En zoveel personeel is er niet in de gezondheidszorg, dus laten we dat maar niet doen.



Naar ik heb begrepen ging dit om een heel zelfstandige man, daarvan verwacht je ook niet dat hij elk moment kan overlijden. Vervelend dat hij niet eerder gevonden is, maar ik vind dit eerder nalatigheid van de schoonmaak (die volgens mij volgens protocol elk toilet een x aantal keer per dag moeten schoonmaken) dan het verpleegkundig personeel op de poli.

Dit staat geschreven in het Limburgs Dagblad:

Een dag eerder had een schoonmaakster de technische dienst van het ziekenhuis gezegd dat er een deur op het bezoekerstoilet op slot zat. De technici ondernamen daarop evenwel niet meteen actie, bevestigt een ziekenhuiswoordvoerster. De publieke wc’s in de hal van het Atrium worden eens per dag gereinigd.



Dus wie is nalatig? denk toch echt de technici…

@Sterretje06 wrote:

Dit staat geschreven in het Limburgs Dagblad:

Een dag eerder had een schoonmaakster de technische dienst van het ziekenhuis gezegd dat er een deur op het bezoekerstoilet op slot zat. De technici ondernamen daarop evenwel niet meteen actie, bevestigt een ziekenhuiswoordvoerster. De publieke wc’s in de hal van het Atrium worden eens per dag gereinigd.



Dus wie is nalatig? denk toch echt de technici…


Op de radio zeiden ze inderdaad (afgelopen nacht): de schoonmaakster had het tegen de portier vermeld, en de portier aan de technische dienst.



Krijg ik meteen zo’n idee, met dat doorschuifverhaal.

Hoe dan ook, slecht dat er geen actie op is ondernomen.

Wie er ook schuld heeft, het blijft triest.

tsja over schuld zou ik ook zeker niet willen praten hoor, de man was oud en is een natuurlijke dood gestorven, alleen is het wel heel naar dat je dan twee dagen dood in een wc ligt…en dat op de poli van een ziekenhuis…brrr toch een hele rare gedachte

Wat een narigheid.



Hoe dan ook reden om hun zaakjes beter op orde te krijgen. WC’s die niet open gaan omdat ze op slot zitten lijkt me dat er een kans is dat iemand er op zit of ligt. Beetje raar dat de ene de technische dienst belt en dat die vervolgens niets doen. Kan ik me van de technische dienst wel voorstellen, tja er is misschien iets kapot en komt onderaan de lijst.



De schoonmakers hadden iemand anders moeten bellen dat de technische dienst, de beveiliging ofzo.

Ik denk dat de schoonmakers gedaan hebben wat ze konden.



Mijn moeder (en ik trouwens ook als vakantiewerk) hebben gewerkt in de schoonmaak in het ZH. Je wilt niet weten hoeveel te moet doen in zeer korte tijd. Een schoonmaker blijft niet controleren wanneer de deur weer open is.

Deur was dicht, je geeft het door en gaat verder met je werk.

Komt de volgende dag terug en ziet dat niemand er iets mee heeft gedaan en geeft het weer door.



Meer kan je niet doen. Een schoonmaker die er even langskomt (in een korte dienst met nog zoveel meer werk te doen). Wat ik pas raar vind,is dat het personeel rondom die polie niets in de gaten had. Die hadden die deur toch op slot kunnen zien zitten gedurende een langere periode.

In de centrale hal zal dat vast wat lastiger zijn,maar kan me voorstellen dat als je merkt dat mensen naarstig op zoek zijn naar een WC die niet bezet is de hele dag,dat er een lampje moet gaan branden.

In de centrale hal zijn 4 dames en 4 heren toiletten, dus 1 afgesloten toilet zal dan echt niet zo opvallen.



Naar mijn idee hebben ze correct gehandeld en gepaste actie aangekondigd.



@L1 wrote:

Wc-deuren Atrium-ziekenhuizen worden ingekort



De wc-deuren in de Atrium-ziekenhuizen in Heerlen, Brunssum en Kerkrade worden aan de onderkant met 15 centimeter ingekort. Dat is één van de maatregelen die het ziekenhuis neemt, na het aantreffen van een dode man vorige week op een toilet. De bejaarde man was een natuurlijke dood gestorven, maar werd pas twee dagen later gevonden.



Een andere maatregel is dat medewerkers van de bewakingsdienst voortaan zelf overal naar binnen kunnen, als ze vermoeden dat er iets niet in de haak is. Tot nu toe moesten ze daarvoor de technische dienst waarschuwen. Verder zal een gesloten wc-deur altijd worden geopend, als er geen reactie komt op kloppen en vragen. Volgens het ziekenhuis zat de fout vorige week bij de technische dienst.

Vraag me wel af, heeft zijn familie de man niet gemist dan twee dagen spoorloos geweest en niemand die het opviel :?

Ik bel mijn moeder ook niet elke dag, en als ze een dag niet opneemt denk ik van ze is de hond uitlaten.



Als iemand nog gewoon zelfstandig woont en kinderen niet heel erg in de buurt die elke dag langskomen zijn twee dagen zo voorbij natuurlijk. En wie weet had hij geen kinderen.



Klinkt wel alsof het ziekenhuis de protocollen gaat aanpassen. Deuren die dichtzitten en waar iemand op zou kunnen zitten altijd openmaken lijkt me een goed plan,.

Wat ik mij afvraag, er gaan zoveel mensen naar zo’n toilet… Hoe kan die schoonmaker dan zo heel zeker weten dat het steeds dezelfde persoon is geweest die erop zit? Ik vind dus nergens een verwijt hoor. Ik ga ook wel eens direct na iemand anders en denk je dat de schoonmaker dan in de gaten houdt dat er nu iemand ands op zit? Dan heeft hij/zij een dagtaak aan het in de gaten houden van mensen in plaats van schoon te maken :think:



Maar goed, blijft wel triest voor de nabestaanden dat het zo heeft moeten gaan. Ik hoop dat de man zelf er maar heel weinig van gemerkt heeft! In de zin van dat hij snel dood was, maar denk het wel, anders had de schoonmaker het wel gehoord als hij lag te creperen :frowning: .

Wat raar, hoe zit dat dan met eventuele familie denk ik dan. Iemand zal toch wel weten dat hij een afspraak in het ziekenhuis had? Ben benieuwd of iemand hem gemist heeft in die 2 dagen.