Oude en nieuwe melk bij elkaar doen?

Gisteren heb ik gekolfd maar het was te veel voor 1 voeding dus heb een restje (50 ml) in de koelkast gezet. Nu heb ik net weer gekolfd uit 1 borst, maar dat was weer te weinig voor 1 voeding.

Kan ik die 50 ml van gisteren bij de 120 ml doen die ik vandaag gekolfd heb? Mits ze allebei dezelfde temperatuur hebben, natuurlijk.

Ik heb het altijd wel gedaan. Dan had ik 2 bakjes en als de meest verse ook koud genoeg was gooide ik het zo door elkaar.

Op die manier maakte ik ook de voorraad.

Inderdaad geen probleem. Ik vulde ook weleens verse aan met uit de vriezer of andersom…alleen wel rekening houden met de houdbaarheidsregels…

ja hoor kan prima, doe ik hier ook!

@Zeemeermin wrote:

Weten jullie ook of je melk wat je vandaag gekolft en afgekoeld hebt bij een andere portie wat al ingevroren is kan schenken? Ik heb 2 wijkverpleegkundigen gesproken en ze zeggen allebei wat anders. De 1 zegt dat het kan, de ander van niet.

Nee, dat gaat dus niet, de melk moet dezelfde temperatuur hebben :slight_smile:

Ik heb dit nog nooit gedaan. Als ik twee porties melk heb die te weinig zijn voor 1 voeding en ik heb geen kans er voor het invriezen melk bij te kolven dan vries ik het in ijsblokzakjes in en schrijf er op hoeveel ml er in het zakje zit.

Weten jullie ook of je melk wat je vandaag gekolft en afgekoeld hebt bij een andere portie wat al ingevroren is kan schenken? Ik heb 2 wijkverpleegkundigen gesproken en ze zeggen allebei wat anders. De 1 zegt dat het kan, de ander van niet.

Bedankt. Dan ga ik ook maar ijsblokzakjes halen.