Oud huis slechte (buiten/binnen)muren.

Wij zijn bezig met de slaapkamers aan het op te knappen.



Vorig jaar hebben we in ons huis overal nieuwe kunststof kozijnen en dubbel glas laten zetten. Daarbij kwamen we erachter dat de muren rondom de kozijnen oud zijn. De afwerking is niet mooi gedaan, we hebben daarom bij de plaatsing van de beneden ramen en 1 boven ramen op de 1e verdieping tegen het bedrijf gezegd dat we zelf wel de afwerking laten doen. De stukadoor is geweest en heeft perfect werk geleverd.

Alleen de twee ramen die al afgewerkt zijn door het bedrijf van de kozijnen hebben we laten zitten, tot onze grote spijt.

Bij het ophangen van een gordijn roede komt het stucwerk naar beneden zetten. :? Mijn man vindt het al vrij snel goed, ook als iets scheef zit. :x

Tot grote ergernis van mij.



Nu zijn we met de babykamer bezig en als (zwangere) vrouw wil je toch alles goed en mooi hebben. Ik kan me bij sommige dingen nog wel bij neer leggen. Maar nu bij dit gordijn probleem niet. Als je per ongeluk aan het gordijn trekt (wat best mogelijk is dat zoiets gaat gebeuren) dan komt dus de hele roede naar beneden.



Nu mijn vraag: zijn er hier mensen die dit soort geval ook mee hebben gemaakt? En zo ja: hoe hebben jullie dit opgelost?



En nog een vraag, ik zou graag een rolgordijn erbij willen ophangen. Maar niet alles kan en ook ivm dat stucwerk, wat raden jullie mij/ons aan?



Het is een huis van net na de oorlog.

lijkt mij dat het eigenlijk niet mag dat stucwerk zomaar naar beneden valt…misschien nog eens contact opnemen met de stucadoor?

Ik begrijp dat het juist het gedeelte is wat niet door de stucadoor is gedaan maar door het kozijnenbedrijf?

Twee opties, je vraagt aan het kozijnenbedrijf om dit te herstellen. Maar ik vrees dat je dan in een ellenlange discussie komt over wiens schuld het is dat het stucwerk naar beneden komt :roll: Maar als je dat wint, heb je er geen kosten aan.

Andere optie is gewoon de stucadoor bellen en het laten repareren. Maar dan kun je bij het kozijnenbedrijf niets meer verhalen oid, zij moeten eerst de gelegenheid krijgen om het te herstellen. Ga je daar aan voorbij ben je volgens mij wel je rechten kwijt.



Kortom, als je het echt vervelend / lelijk / gevaarlijk vind en je wilt een snelle oplossing, stucadoor bellen en laten herstellen :thumbup:

Zou ik wel doen, ik hou daar niet van :shifty:

oeps dubbel :oops:

Gelukkig heeft mijn man afgelopen week wat kunnen herstellen. En alles hangt goed vast.



Ja we kunnen die procedure aan gaan, maar of we dat zien zitten. Het is ook al weer een jaar geleden. En gelukkig leven we meer beneden dan boven en beneden is het allemaal wel goed gestuct.



En ja het is het oude stuc werk wat naar beneden kwam zetten.