Oud-hollandse spelletjes, maar hoe???

Lotte geeft binnenkort haar verjaardagsfeestje. Nu willen we wat oudhollandse spelletjes doen, maar hoe doen jullie dat? Krijgt de “winnaar” van ieder spelletje steeds een prijsje? Maar ja, als er dan kinderen zijn die steeds niet winnen, wat dan??? Wij denken aan koekhappen, snoepje uit een bak water vissen met je mond, spijkerpoepen, blikgooien, ezeltje prik e.d. Weet iemand nog meer spelletjes?



Alvast bedankt!



Viratine

staat in een heeel verkeerd topic :wink:

Ik zou 5 verschillende prijzen kiezen.

Dus diegene die het meeste wint, diegene die het leukste lacht, diegene die weet ik veel, heel goed tegen zijn verlies kan etc.



Ik had ook spelletjes en hier hebben we er geen wedstrijd van gemaakt en zo voelde de kids het ook niet…

Wij hebben het niet met prijsjes gedaan.

Wel hebben ze allemaal een keer gewonnen, bijv met het annemaria koekoek-spelletje waren ze allemaal een keer als eerste.

En met ballen gooien hadden ze allemaal een keer raak.

Ik zou idd vermijden dat je bij ieder spel echt een winnaar hebt. Wij hebben weleens prijsjes gedaan (piepkleine dingetjes als een mooi steentje etc om de zelfversierde schattendoosjes te vullen) maar dan kreeg iedereen gewoon een prijsje.

Wij hebben bij mijn dochter zo gedaan:bij elk spel hield mijn man de “score” bij op een lijstje.

Hij noteerde elke keer een ander getal bij iedereen.

Aan het eind van de middag ging hij het even optellen :wink:

En geloof het of niet: ze hadden precies allemaal even veel punten zeg :mrgreen: :mrgreen:

Dus kregen ze allemaal een medaille en een zak snoep voor mee naar huis als prijs