Na bijna 7 weken met een klein zielig hoopje mens te hebben gezeten, ga ik nu naar een osteopaat onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.
Maar nu mijn vraag, waar moet ik op letten? Zijn er speciale diploma’s voor? Ik wil er geen een die half half werk doet. Zijn er certificaten voor een osteopaat waaraan ze als bedrijf moeten voldoen? Hoe duur zal het ongeveer zijn?
Hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.
Kijk dat ze aangesloten zijn bij de nederlandse vereniging van osteopathie. Zowiezo ook wel handig voor de vergoeding. Ik zit bij Agis en het werd alleen vergoed als ze aangesloten was.
De kosten zijn namelijk niet misselijk met 85 euro per consult. Ik krijg daar 75 procent van vergoed met een maximum van 6 behandelingen. Maar goed, dat is voor iedereen anders. Ligt er aan hoe je verzekerd bent.
Maar ja, ik vind wel dat je op je gezondheid geen prijskaartje kunt plakken, dus ik heb heel wat keren zelf betaald.
Ik zweer erbij. Mijn dochtertje was een huilbaby en was met 2 behandelingen een heel ander kind.
En zelf heb ik er vorig jaar ook gelopen en ze heeft me echt van mijn rugklachten af geholpen.
Wij zijn met ons -toen onrustige en slechtslapende- prinsesje ook bij een osteopaat geweest.
Ik geloofde er niet in maar die beste man heeft me overtuigd: Prinses was rustig en het ging ineens allemaal een stuk beter!
Wij kregen ook 75% terug (goh, ook agis :)) maar ook al had ik het niet terug gehad…
Ow, sorry, je vroeg info hahahah…
Google eens op zijn/haar naam?
Bel eens naar je zorgverzekeraar welke osteopaten er in je buurt zitten. En als je er al 1 weet, bel dan iig even of deze wel erkend is .
Hier is het eerste consult (voor mezelf was dat zo) € 90,-. Ik heb Dylan 1x meegenomen en die is toen ook behandeld en dat kostte € 60,- (vervolgconsult bracht ze in rekening).
Ze mogen in feite vragen wat ze willen dus ik zou zeker rondkijken en als het boven de € 100,- voor een eerste consult is zeker op zoek gaan naar een ander , want duurder betekend niet altijd beter.
Wij moesten 75 euro betalen voor het eerste consult en 50 euro voor elk volgend consult en daar kregen wij dus 75 % van terug van de verzekering.
Ik ben bij 2 verschillende geweest. 1 met alleen osteopathie en de andere ook met cranio-secraal en voetreflex therapie. De eerste rekende 75 euro als eerste consult en vervolg 50 euro. De tweede 75 euro als eerste consult en 55 als vervolg consult.
Hier heeft het echt super gewerkt! Ik kreeg echt een ander kind terug! Ik ben wel overgestapt naar een ander omdat de eerste wel kundig was maar ik vond hem wat koeltjes t.o.v. de baby. En die was onder behandeling en niet ik. De tweede had echt een klik met Bas en dat werkte zo goed. Naast certificatie vond ik dat ook erg belangrijk.
Ik ben ook zooo blij met mijn osteopaat geweeest! Ik had tijdens allebei mijn zwangerschappen ontzettend last van ischias. Pas bij mijn laaste zwangerschap wees iemand mij op een osteopaat. Ik ben diegene nog altijd dankbaar! Hij heeft mij zo ontzettend geholpen. Mijn man is er laatste nog naar toe geweest voor zijn rug en ook anderen die ik erheen heb verwezen zijn er allemaal tevreden over. Gewoon doen!
Bericht voor debbie en Lana
(Maar nu mijn vraag, waar moet ik op letten? Zijn er speciale diploma’s voor? Ik wil er geen een die half half werk doet. Zijn er certificaten voor een osteopaat waaraan ze als bedrijf moeten voldoen? Hoe duur zal het ongeveer zijn?)
Een osteopaat heeft een 5 jarige part time opleiding gedaan na een medische of paramedische opleiding. Hierna moet een osteopaat een jaar part -time stage doen. Om de studie af te ronden dient de osteopaat nog een case study te schrijven en te verdedigen. Wanneer dat is afgerond is een osteopaat afgestudeerd. Zijn titel is nu; bv Jop Mur, Osteopaat DO-MRO. Ook dient een osteopaat geregistreerd te zijn bij een beroepsgroep, NOF of NRO. Dan pas krijg de patient de kosten vergoed. (alleen bij een aanvullende verzekering)
Succes Jop Mur,
link verwijderd door beheer