Osteopaat ervaringen !!

Mijn meisje huilt heel erg veel, als ze wakker is huilt ze eigenlijk altijd.

's nachts is het ook vaak een drama en kan dan echt urennnn (4 uur) aan een stuk huilen.

Nu heeft ze wel heel erg last van krampjes, en gebruik daar nu Infacol voor Cinababy helpt niet !!

Bij de bevalling heeft ze even vast gezeten met haar schoudertjes, de VK heeft haar toen met ontzettend veel kracht uit mij moeten trekken.

De kraamhulp vertelde dat het wel eens voorkwam dat er iets vast zat in het schoudertje/nekje, en ze daardoor ook veel kunnen huilen.

Nu ben ik gewoon eens benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een osteopaat, stel dat ze alleen last heeft van buikkrampjes kan een osteopaat daar ook iets aan doen ??

Mijn dochter is nu ook 2 keer naar de osteopaat geweest

Ik heb een erg snelle bevalling gehad en daardoor is er erg snel al die kracht in haar nek wervels gaan zitten waardoor het daar niet helemaal goed zat

Yara vond het niet fijn om helemaal plat te liggen

Ik zou dus zeggen gewoon gaan en je weet snel genoeg of ze ergens last van heeft

SUCCE ERMEE!

Mijn dochter is nu ook 2 keer naar de osteopaat geweest

Ik heb een erg snelle bevalling gehad en daardoor is er erg snel al die kracht in haar nek wervels gaan zitten waardoor het daar niet helemaal goed zat

Yara vond het niet fijn om helemaal plat te liggen

Ik zou dus zeggen gewoon gaan en je weet snel genoeg of ze ergens last van heeft

SUCCE ERMEE!

D is geboren met een spoedkeizersnede, ze hebben hem nogal hardhandig eruit moeten trekken, daardoor zijn ook wervels verkeerd geschoten, hij heeft heel lang weken super veel gehuild.

We hadden alles geprobeert, andere voeding, andere slaaphouding, infacol, cinababy, enz niks hielp

Toen hebben we een afspraak gemaakt bij de osteopaat, de eerste keer was het brullen geblazen, omdat ze het toch wel voelen als de wervels los gemaakt worden, de 2de keer was het al wat minder brullen en de 3de keer lag hij gewoon om zich heen te kijken en we hebben er een ander kind door gekregen.

Hij heeft nergens meer last van, huilt niet veel meer en is een tevreden kindje :smiley: Ik kan het jullie aanraden, baat het niet dan schaad het niet.

Succes ermee. :thumbup:

hier ook goede ervaringen met de osteo

ik zou het zeker doen :thumbup:

Mijn oudste is geboren via een spoedkeizersnede. Hij lag in stuit en had het echt niet meer naar zijn zin. Na zijn geboorte huilde hij minimaal 8 uur per dag. Vanalles geprobeerd, maar niets hielp.

Uiteindelijk ben ik met 3 maanden naar de osteopaat gegaan. Het bleek dat 1 kant van zijn lichaam helemaal vast zat. Hij kon de gewrichten (heup en schouder) en zijn nek aan 1 kant van zijn lichaam bijna niet bewegen :shock: . Waarschijnlijk heeft hij hiermee vast gelegen tegen mijn ingewanden.

Na 2 behandelingen veranderde hij helemaal van een huilbaby in een baby die alleen 's avonds nog wel eens een huiluurtje had. Hij kon zijn gewrichten weer symetrisch bewegen door behandeling van de osteopaat en huiswerkopdrachten (heel simpel zijn heupen, schouders en nekje op een bepaalde manier bewegen).

Hier hetzelfde soort klachten gehad, mevrouw is ongeveer gelanceerd. Ze had ook al die tijd echt last van haar nek, ze wilde neit dat we er aan kwamen.

Ik ben niet bij de osteopaat geweest, wel bij chiropractor (hielp niet voldoende, hij beweerde wel dat de behandeling ook op heel veel andere klachten effect kan hebben) en bij manueel therapeut (die heeft ons wel kunnen helpen, ook al zei hij van niet :lol: )

daimen kon niet goed plat liggen en had verborgen reflux, na 2 behandelingen had ik een heeeeeel ander kind.

ik zou zeggen bellen en een afspraak maken, baat het niet schaad het niet!!

Wel heel goed oppassen naar welke osteopaat je gaat. Osteopaten kunnen ook echt brokken maken met die kleintjes! Je zou het het beste kunnen navragen bij een kinderarts of een kinderfysiotherapeut.

Ik heb bij mijn zoontje destijds ook een osteopaat overwogen (rond 5 maanden) omdat ik de wanhoop nabij was vanwege zijn huilen en onrust. Toevallig las ik rond die tijd ook een medisch artikeltje over een behandeling door een osteopaat bij een huilbaby die hierdoor overleden is! Ik hoorde toen ook van een arts dat je in ieder geval echt uit moet kijken wat ze daar doen. Er zullen vast hele goede bijzitten, maar er is weinig controle op volgens mij. Laat je zeker adviseren.

ik heb in ieder geval de afspraak dus niet door laten gaan en kreeg uiteindelijk een verwijzing voor de kinderarts waarbij meerdere voedselallergieen bleken! Met medicatie en dieet ging het binnen een paar weken helemaal over!