ORS oplossen in flesvoeding

Hoi,



Ivm een virus geven wij Isa ORS. De arts zei dat we dit in de flesvoeding konden oplossen dmv 50% voeding en 50% ors (in het geval van Isa 3 scheppen nutrilon en de helft van een zakje ors). Nu lees ik in de bijsluiter dat je nooit de ors in de flesvoeding mag oplossen en altijd in liever teveel water dan te weinig…



Nu geef ik Isa inmiddels weer gewoon 180 cc met 6 scheppen en een half zakje ors.



Wie weet de reden waarom je de ORS niet in de flesvoeding mag oplossen en waarom dit in een ruime hoeveelheid water moet?

Omdat het een zou/suikertoplossing is denk ik en de smaak van de melk kan veranderen waardoor de baby ook de gewone melk niet meer drinkt.



Wij moesten ors inderdaad oplossen in water, 1 zakje op 500 ml.

En dan is de normale ‘onderhoudshoeveelheid’ per kilo lichaamsgewicht 10 ml. Als een kind uitgedroogd is meer ml per kilo, staat op het pakje.

Ik ben een beetje bang dat je arts het niet helemaal snapt inderdaad, zo’n zakje gaat in een halve liter water en geef je náást de voeding.

gewoon het flesje met ors oplossing in de buurt laten staan en wanneer je kindje het pikt steeds slokjes naar binnen smokkelen.

Niet de smaak van je melkvoeding veranderen, dat kan desastreuse gevolgen hebben (lees: kindje die de fles niet meer lust of zo)

Ik ben hier ff aan het nadenken geweest maar kan niet bedenken waarom ors niet in voeding zou mogen medisch gezien.



Dat de voeding anders smaakt en dat het voor de termijn drink consequenties zou kunnen hebben lijkt me aannemelijk.



Hoe de arts het bedacht heeft om een half zakje ors door een fles te doen begrijp ik niet helemaal. :think:



Ik zou daar ook per direct vanaf stappen, je zou haar flesjes wat kleiner kunnen maken en haar wat vaker een klein flesje geven zodat haar vocht wat verdeeld wordt over de dag.



En daarnaast elk uur ors geven volgens de bijsluiter.



En als je het niet vertrouwd je huisarts ff bellen!! :-*