Help ik ben mijn orginele Brownies recept kwijt :wall: :doh:
Die had ik gekregen van mijn tante uit Amerika en dat waren zulke heerlijke smeuige brownies :drool:
Maar ik ben het recept dus kwijt en weet het ook niet uit mijn hoofd
Helaas leeft tante lief niet meer en met haar man en kinderen hebben we helaas geen contact meer…
Nou begreep ik dat hier 1 of meerdere koker’s zijn die in Amerika wonen, hebben jullie wellicht voor mij het brownie recept???
:-*
dit is dan niet het ogineele recep maar wel heerlijk :drool:
ik doe er nog altijd wat extra gesmolte chocolade erdoor
en een beetje boter
Ingrediënten
140 gram boter - 4 eieren - 340 gram lichtbruine basterdsuiker - flinke snuf zout - 1 theelepel vanillie-essence - 75 gram cacaopoeder - 140 gram bloem - 150 gram grof gehakte stukjes witte en pure chocolade
Hulpmiddelen
Bakblik 21-27 cm met hoogte van 5 cm. - bakpapier
Voorbereiding
Smelt de boter langzaam en laat afkoelen. Klop de eieren los en klop de basterdsuiker hier voorzichtig doorheen tot alle klontjes weg zijn. Roer de afgekoelde boter en de vanille-essence erdoor. Zeef het zout, de cacao en het bloem en roer dit voorzichtig door het eimengsel. Niet te hard of te lang anders wordt het cake.
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 170 graden. Schep de gehakte chocolade door het deeg. Giet het mengsel in de beklede bakvorm. Zet de vorm in het midden van de oven en bak 35-40 minuten. Laat het deeg goed afkoelen. Til het gebak eruit. Trek het papier eraf en snij de brownies in stukken.
Serveertips
Opletten: deze brownies zijn zo lekker dat ze achter elkaar opgegeten worden