Hallo meiden,
Dit jaar organiseer ik het kerstontbijt bij mij op het werk. Er zullen 24 Ã 25 man mee-eten.
Zouden jullie me op weg kunnen helpen met hoeveel spullen ik nodig heb?
Ik dacht zelf aan 5 pakken sap, daarnaast koffie en thee van de afdeling.
1 broodje en 1 croissantje per persoon, daarnaast nog krentenbrood of ontbijtkoek.
Verder wilde ik 3 netjes ? mandarijnen halen (in ieder geval 1 per persoon). Zijn tomaatjes ook nog lekker?
Hoeveel boter en beleg zou ik nodig hebben? Ook wilde ik nog wat eiersalade of kip-kerriesalade erbij kopen. Heb geen idee hoeveel ik daarvan nodig heb.
Alvast bedankt!
ik vind het allemaal een beetje aan de krappe kant klinken, maar dat komt misschien omdat ik bij zulke dingen nogal van het beter te veel dan te weinig ben. Ik weet niet wat voor broodjes je in gedachten had, maar zeker bij zachte broodjes lijkt me 1pp erg weinig.
En als ieder 1 glaasje sap wilt, ben je er volgens mij doorheen.
Gekookte eitjes misschien nog lekker voor erbij? tomaatjes zeker goed plan, en komkommer, radijsje, tuinkers. Maakt het wat luxer dan slechts een broodje met kaas/vlees.
Fiep, Dat was het eerste wat ik ook dacht.
Het klinkt echt een beetje karig. 1 broodje en 1 croissant? ik zou zeker 60 broodjes en 35 croissantjes doen.
Gekookte eitjes zijn inderdaad leuk. Zeker 30.
10 pakken sap lijkt mij beter.
Plakjes kaas, plakjes ham/salami.
Salades zou ik zelf 4 bakjes per smaak voor kiezen.
Mandarijnen zijn leuk, ik zou ook 1,5 kilo appels erbij doen. Wellicht wat bananen.
Bedankt voor het meedenken.
De broodjes waren vorig jaar veels te veel, vandaar dat mijn collega’s met dit aantal aankwamen.
En ik moet eerlijk zeggen: normaal eet ik ook maar 1 boterham, 's ochtends. Een croissantje, een broodje en ontbijtkoek/krentenbrood, zou dat echt niet voldoende zijn??
Leuke aanvulling van radijs en tuinkers.
Ik ga mijn lijstje weer even aanvullen met extra sap en misschien eitjes. Ik weet nog niet hoe ik 30 gekookte eitjes op maandagochtend goed daar kan krijgen.
Helemaal eens met Fiep en Madre, zeker niet te weinig broodjes kopen, ik zou uitgaan van 4 ‘dingen’ per persoon (dus 2 broodjes, 1 croissant en 1 plak krentenbrood, bijvoorbeeld, als richtlijn). En zeker 2 glazen sap per persoon.
Verder vind ik het zelf altijd wel leuk als er bij een kerstontbijt wat luxer beleg is dan normaal, dus bijvoorbeeld gerookte zalm, franse kaas of zoiets (gekookt eitje vind ik ook een goed idee) en ook wat te snoepen (kerstkransjes, chocolaatjes). Eventueel nog een hartig hapje erbij(quiche, worstenbroodje, saucijzenbroodje).
En een kerststol met roomboter mag natuurlijk niet ontbreken.
@Pé wrote:
Bedankt voor het meedenken.
De broodjes waren vorig jaar veels te veel, vandaar dat mijn collega’s met dit aantal aankwamen.
En ik moet eerlijk zeggen: normaal eet ik ook maar 1 boterham, 's ochtends. Een croissantje, een broodje en ontbijtkoek/krentenbrood, zou dat echt niet voldoende zijn??
vast wel, maar dan moet je wel maar net zin hebben in allemaal ipv in 2 broodjes, of 2 broodjes en een croissantje.
Bij een kerstontbijt eet je neem ik aan sowieso meer dan die ene boterham die je normaal eet toch?
Eitjes kun je gekookt gewoon in een pan meenemen, lijkt me.
Een fruitsalade doet het meestal ook goed (eventueel ook yoghurt erbij). Wordt denk ik sneller gegeten dan stuks fruit, en is ook weer net wat feestelijker.
Ik had bedacht dat ik rond ga vragen of mensen electrische eierkokers hebben. Dan kan ik toch eitjes regelen! :thumbup:
En luxer beleg is een goed idee. Had zelf ook brie en boursin staan, gerookte zalm is :drool:
Voorgaande jaren waren er harde broodjes, denk dat ik nu zachte neem, dan verdubbel ik het aantal.
ben erg blij met jullie tips!
Misschien nog wat yoghurt, muesli, cruesli e.d.
en wat dacht je van melk en chocolademelk?
kijk ook of je overwegend mannen of vrouwen hebt.
dit verschilt ook qua eten…
vleesbeleg zoals rosbief e.d.
de aanvullingen klinken goed!
gekookte eitjes kan je thuis koken, en idd in een pan meenemen, heb je daar verder geen electrische eierkokers voor nodig.
Bij mij op het ex-werk deden chocoladebroodjes het ook altijd goed met het kerstontbijt.
Harde broodjes hadden altijd meer aftrek dan zachte broodjes.
Denk ook aan zoet beleg ipv alleen vleeswaren en kaas. kuipjes jam, hagelslag, pasta.
Ja en waarom geen stukje suikerbrood i.p.v ontbijtkoek , is toch net wat bijzonderder (vind ik :))
(kan je bij de bakker in dunne stukkies laten snijden)
@Sennapen wrote:
Ja en waarom geen stukje suikerbrood i.p.v ontbijtkoek , is toch net wat bijzonderder (vind ik :))
(kan je bij de bakker in dunne stukkies laten snijden)
dat hoort er echt bij ja… :drool:
Kerststol hoort er ook bij toch? Bij een kerstontbijt stel ik me misschien wat meer ‘opsmuk’ voor. Vers geperst sap, misschien ook sinaasappels ipv mandarijnen, beetje luxe broodbeleg zoals rosbief, filet americain en brie. Hardgekookte eitjes inderdaad, en toast. Mmm krijg er trek van
Crackers wellicht…
Een kerstontbijt, daar hoort suikerbrood bij.
Boter kun je gewoon in kuipjes doen, maar ik geloof dat je ook speciale vormpjes hebt.
Jam ed heb je ook in kleine uitvoering.
Hetzelfde met pindakaas en chocopasta enzo.
Ik lees al een paar keer suikerbrood. Is dat een regionaal iets om dat met kerst te eten? Hier is het gebruikelijk om kerststol te eten nl :think:
@Bambi wrote:
Ik lees al een paar keer suikerbrood. Is dat een regionaal iets om dat met kerst te eten? Hier is het gebruikelijk om kerststol te eten nl :think:
Beide.
Hier in friesland zijn we niet anders gewend.

@Sennapen wrote:
@Bambi wrote:Ik lees al een paar keer suikerbrood. Is dat een regionaal iets om dat met kerst te eten? Hier is het gebruikelijk om kerststol te eten nl :think:
Beide.
Hier in friesland zijn we niet anders gewend.![]()
Wij eten ook kerststol én suikerbrood met kerst. Maar dat komt omdat we suikerbrood alleen bij feestdagen eten (ivm de calorien). Dus dat eten we ook met pasen dan, alleen dan met een paasstol erbij :lol:
@Mutsie86 wrote:
@Sennapen wrote:@Bambi wrote:Ik lees al een paar keer suikerbrood. Is dat een regionaal iets om dat met kerst te eten? Hier is het gebruikelijk om kerststol te eten nl :think:
Beide.
Hier in friesland zijn we niet anders gewend.![]()
Wij eten ook kerststol én suikerbrood met kerst. Maar dat komt omdat we suikerbrood alleen bij feestdagen eten (ivm de calorien). Dus dat eten we ook met pasen dan, alleen dan met een paasstol erbij :lol:
Ja precies, dat ook (calo’s). En ik vind het iets speciaals, hoort erbij dan… Maar anders eet ik eigenlijk nooit suikerbrood, wel heel lekker, maar zooo slecht