oren vraagjes

Hoi allereerst modies het staat hier niet goed maar wist eigenlijk niet waar ik dit moest plaatsen, mammavraagjes, dreumesvraagjes of de ziekenboeg,

Anyway…

Yari ondergaat voor de derde keer dit jaar alweer een dubbele oorontsteking, hij heeft hiervoor weer een ab kuur gehad dit maal een iets sterkere omdat het al de derde keer is.

Hij heeft op de koorst/verhoging na gelukkig geen pijn, of het is een enorme bikkel, ik merk in ieder geval niets van op een beetje hangerig na dan.

De dokter zei na mijn opmerking dat hij wel erg vaak onstoken oortjes heeft dat 3 keer een beetje een grensgeval voor buisjes is.

Nu wil ik als Yari hierna het weer krijgt sowieso een doorverwijzing voor de kno-arts.

Zijn er hier mamma’s met ervaring met kindjes met oorklachten en buisjes en graag ook mamma’s in de regio Den Haag.

Welk zh is hier het beste en in welk zh hen je niet zo’n goede ervaring?

En dan nog iets en niet geheel onbelangrijk, Yari praat nog bijna helemaal niet. Hij gilt enkel, zou dit ook te maken kunnen hebben met zijn oortjes?

Ik bedoel misschien hoort hij wel helemaal niet zo goed, dan is leren praten ook lastig natuurlijk.

Of zijn dit weer 2 op zich zelf staande dingen.

Weer een hoop vragen, en misschien een beetje voorbarig, maar ik wil graag goed voorbereid zijn mocht het echt nodig zijn.

Ik heb nog nooit met een kindje naar het zh gehoeven dit is dus weer helemaal nieuw voor me.

alvast bedankt groetjes Wendy

Hi Wendy,

Hier een moeder uit regio Den haag…Pijnacker :mrgreen:

Mijn dochter heeft vanaf dat ze een half jaar oud was om de maand een oorontsteking gehad totdat ze een jaar was en ik gelukkig een verwijskaart kreeg voor de knoarts.Ze heeft toen buisjes gekregen en heeft een jaar lang geen klachten gehad.Na een jaar waren de buisjes eruit en begonnen de klachten weer.

Daarna weer buisjes en de neusamandelen geknipt en daarna gelukkig nooit meer klachten gehad.

Ik ben geweest in het reinier de graafZH in delft bij dokter Jol.Hele fijne arts.

Britt had geen last van slechthorendheid,maar dat is wel bij heel veel kinderen een reden dat ze buisjes krijgen.Heeft te maken volgens mij met vocht achter het oor.

Heel veel sterkte.

Corry bedankt voor je berichtje, ik kom vanaaf of vanmiddag even uitgebreid reageren, kids enzo nu :wink:

hier een mama uit zoetermeer… Mischa heeft met 11 maanden buisjes gekregen in het Langeland Ziekenhuis in Z’meer. En sindsdien heeft hij nog maar 1x last gehad van zijn oortjes… (heeft ze dus al 2 jaar)

1 buisje zit er nog in, en het andere buisje is hij in juni kwijt geraakt, maar alles gaat nog steeds goed.

Het zetten van de buisjes was in 5 minuten klaar, en je merkte niets aan het mannetje van de narcose… ja beetje wiebelig misschien.

Ik ben dus echt voor buisjes, het scheelt bij hem zooooo veel ellende!!

Ik slinger hem even naar dreumesvraagjes!

Corry toevallig is Yari ook in het Reinier de Graaf geboren, wij komen zelf uit Rijswijk.

Dus als het daar goed is zo wel handig wezen.

Ik moet volgende week met Desmée naar het cb, ik zal dan ook gelijk eens vragen over eventuele gehoor problemen bij Yari.

Misschien stuurt zij ons wel meteen door naar de kno-arts.

Marijke, fijn te horen dat ze er niet zoveel last van hebben.

Mijn maag draait nu al om als ik me bedenk dat ik m’n kleine ventje moet afgeven.

Yari had vanavond weer koorts 38.2, weet niet of dit de oortjes zijn natuurlijk er heerst op het moment zoveel.

Gelukig geeft 'ie niet aan dat hij pijn heeft aan zijn oortjes, dat is weer een geluk bij een ongeluk.

Das zeker toevallig.

Ik zou dan zeker naar dokter Jol vragen.Hele lieve man en als er wat is kan je gelijk dezelfde dag of een dag later al terecht voor een controle.Ook telefonisch goed bereikbaar voor vragen…kortom ik ben heel tevreden.

De ingreep van buisjes stelt idd helemaal niks voor,maar ik vond het ook iedere keer helemaal niks dat je kind onder narcose gaat,hoe kort het ook is,het is toch je kind die daar ligt.

Maar houd jezelf maar voor ogen dat het voor een goed doel is,want ze knappen er echt gigantisch van op.

STerkte nogmaals

Wellicht niet meer aan de orde, maar hier mijn ervaring:

Mijn zoontje had voordat hij 1 jaar werd ook geregeld looporen, als gevolg van middenoorontsteking. Van de oorpijn hebben wij nooit iets gemerkt, of hij is een enorme bikkel, ha ha!!!

Maar uiteindelijk dus doorverwezen, op eigen verzoek, naar de KNO-arts. Daar kreeg hij ab-druppel voor direct in het oor, 1 week gebruiken en dan terug. Nou dat is een paardemiddel gebleken, na 1 week was het oor geheel schoon en tot op heden geen last van looporen.

Moet zeggen dat hij wel veel met zijn schouder naar zijn oor gaat, of er in zit te peuteren. Maar tot op heden dus geen looporen.

De KNO-arts heeft wel gezegd dat hij voor buisjes in aanmerking komt als hij weer looporen en dus oorontsteking krijgt.

Ben wel benieuwd in welk stadium jullie nu zitten?!

Groetjes, Esther