Orchidee vraagje

@romata wrote:

@Drella wrote:
Ik geloof dat ik überhaupt nog nooit een orchidee 2 jaar lang in leven heb gehouden :shock: :shifty:

(dus dit is verder een compleet nutteloze reactie… sorry :oops: )

Dan vraag ik me wel af hoe je dat voor elkaar krijgt :mrgreen: , want volgens mij zijn die dingen niet dood te krijgen :shifty:

Oh jawel hoor :oops: :mrgreen:

@romata wrote:

Rosel wowww die is mooi zeg, hoeveel takken staan er dan nu in bloei bij jou ? Heb je de orchidee in een andere bloempot over laten potten ?

Wilde ik ook eigenlijk graag, maar adviseerde om dat beter niet te doen en een speciale pot te pakken voor een orchidee zodat ie niet te nat zou komen staan.

Er staan nu 6 takken in bloei! En ze zitten nog in de originele plastic potjes!

@Vlinder75 wrote:

Wow die is mooi Rosel!

Ik had ook een orchidee die ik elke keer bewaarde als hij uitgebloeid was, en dan kwamen er vanzelf weer bloemetjes aan… maar toen ik samen ging wonen vorig jaar dacht mijn vriend dat die plant dood was en heeft hem zo weggegooid. Kan ik me wel voorstellen als je ze niet kent maar vond het wel jammer, ik had hem al een aantal jaar,

Ga binnenkort naar de ladies night van het tuincentrum en ga dan weer een mooie nieuwe halen in de hoop dat ik er weer lang mee kan doen.

Ja, als hij kaal is en je weet niet wat voor een plant het is dan kan ik me heel erg goed voorstellen dat je hem weg gooit! Maar wel jammer…ik heb zelf dat als zo’n plant er al een tijd is, dan raak ik extra gemotiveerd om hem mooi te houden!

In de andere die ik heb staan zitten nu allemaal knoppen. Toen ik laatst aan het stoffen was is alleen 1 hele mooie tak met knoppen afgebroken. Die heb ik niet weggegooid hoor…hij staat nu in water en gaat niet dood, maar weet nog ff niet wat ik daarmee moet doen.

@crazymom wrote:

@Nefarious wrote:
Ik kan niet eens een cactus of vetplantje in leven houden… :shifty:

Hier nog 1 :angel:

Ik sluit me hier volledig bij aan :mrgreen:.

Heb ook ooit een orchidee gekocht, 1 voor mezelf en een voor een vriendin. Bij haar deed ie t prachtig bij mij thuis kon ik het arme ding binnen een week richting Kliko sturen :roll:

Oh ben ook dol op orchideeën, doe ook ontzettend mn best ze zo lang mogelijk in leven te houden wat vaak best wel goed gaat :angel: al zeg ik 't zelf…

Maar zo mooi als die van jou zijn Rosel lukt me niet hoor :clap:

Hier nu wel 2 staan in een pot die helemaal op waren, maar toch nu allebei weer bloeien, de ene met 1 tak, de andere met 3!

Trots :mrgreen:

En anders koop ik gewoon weer nieuwe…

@Rosel wrote:

@romata wrote:
Rosel wowww die is mooi zeg, hoeveel takken staan er dan nu in bloei bij jou ? Heb je de orchidee in een andere bloempot over laten potten ?

Wilde ik ook eigenlijk graag, maar adviseerde om dat beter niet te doen en een speciale pot te pakken voor een orchidee zodat ie niet te nat zou komen staan.

Staan er dan 2 potten in met ieder 3 takken ?

In de potten waarin ik ze altijd zie staan, kan ik me niet voorstellen dat die in jou pot zouden gaan.

Ga aankomende week maar eens nieuwe halen, die van mij staan er de laatste tijd echt maar zielig bij met 1 tak. En ze zijn nu weer bijna kaal.

Ga denk ik ook maar voor zo’n grote pot een x.

Ik vind juist dat die oude orgiedeen het hier alleen maar beter gaan doen,en ik geef ze 1x in de week water. Ik knip de stengel niet gelijk af als de bloemen allemaal eraf zijn want meestal groeit daar weer een nieuwe steel aan.

@romata wrote:

@Rosel wrote:
@romata wrote:

Staan er dan 2 potten in met ieder 3 takken ?

In de potten waarin ik ze altijd zie staan, kan ik me niet voorstellen dat die in jou pot zouden gaan.

Ga aankomende week maar eens nieuwe halen, die van mij staan er de laatste tijd echt maar zielig bij met 1 tak. En ze zijn nu weer bijna kaal.

Ga denk ik ook maar voor zo’n grote pot een x.

Ja, er staan 2 potten in!! Maar ik ben begonnen met 1 tak in iedere pot. De rest is er later bij gegroeid.