opzien tegen het einde van de zwangerschap

Het komt in zicht volgende week wordt de datum geprikt, vanaf dan is het nog maar 3 a 4 weken.

En met dat vooruitzicht komt ook de spanning en angst weer omhoog, ja ik weet het zal vast wel goedkomen ik moet positief denken maar soms is dat zo vreselijk moeilijk.

Ik zie op tegen de ruggeprik, de keizersnee en natuurlijk het ergste van alles leeft mijn kindje dit keer wel gaat tie gelijk brullen en dan hoe gaat het met mij ga ik weer hyperventileren.

Oh allemaal dingen waar ik soms gek van word, maakt het er ook niet makkelijker op dat ik momenteel zo vreselijk slecht slaap.

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA word er gek van die spanning en die angst.

Soms is het gewoon ff lekker om het van je af te tikken, en van je af te praten godzijdank kan ik dat ook wel bij mijn partner maar toch die heeft toen het niet meegemaakt met Luna.

Ik zal er doorheen moeten het weer moeten ervaren, en hopelijk zal de beloning groots zijn.

Lieve Marielle,



Natuurlijk zie je er tegen op! Ik begrijp heel goed dat het drama dat je met Luna* beleefde weer herbeleefd.



En wat je zegt, daarin heb je gelijk; je moet er toch doorheen. Vertrouw op jezelf, je kindje. Probeer er in te gaan zoals het ook is: een nieuwe bevalling, een nieuw kindje, een nieuwe situatie. Creëer een situatie waar jij je het prettigste bij voelt. Doe het op de manier die jou het meest vertrouwen geeft.



Maar Marielle, het is allemaal zo makkelijk gezegd. Jíj moet het doorstaan. Jíj moet alles weer opnieuw doen. Jij moet dit ingaan met de ervaring die je hebt. En dus kan ik niet veel anders dan je ontzettend veel sterkte wensen. Natuurlijk is de beloning het allemaal waard. Dat moet gewoon en daar ga ik van uit. Je kan het, en dat weet je!

Even een hele dikke knuffel :hug:

Ik begrijp dat je er tegenop ziet.

Sterkte en je kan het! :hug:

Knuffel…

Lieve Marielle





ZO begrijpelijk je angst.Maar zoals Marion zeg. vetrouw op je lijf en op je Baby ! Luna :vlinder: waakt over haar brusje! En zorg dat hij/zij levend en brullend bij jullie in de armen word gelegd!





Nog even meid ! Ik denk aan je ! :hug: :hug:

:hug: :hug: :hug:

Een rugge prik valt mee hoor. Althans dat was bij mij zo. Ik zag er toen ook enorm tegenop. Maar een vriendin van mij zij, dat het wel mee viel. Zij moest toen bevallen via een keizersnee.

Bevalling komt dichterbij, logisch dat met jouw achtergrond de plankenkoorts toeslaat :hug:

:hug: :-*

:hug:



Ken je verde niet maar wilde even zeggen wat een enorme mooie foto’s van luna in je avatar :inlove:

@3de wonder wrote:

:hug: :hug: :hug:

Een rugge prik valt mee hoor. Althans dat was bij mij zo. Ik zag er toen ook enorm tegenop. Maar een vriendin van mij zij, dat het wel mee viel. Zij moest toen bevallen via een keizersnee.




Dit word voor mij de vierde ruggeprik 1 keer een hernia gehad en dit dus de derde keer keizersnee. Alle keren ging het niet echt van een leien dakje blok te hoog gezet, waardoor ik ging hyperventileren op het eind doodeng heb je een levend kind denk je dat jezelf gaat. Eerste keer ks was de naald tekort dus moest het nog een keer nou ja en die bevalling was de hel mijn dochter overleed na de ks. Dus ja ik zie er nu weer heel erg tegenop zal vast wel meevallen kan me prima ontspannen op dat moment maar die stress ernaar toe om gek van te worden.

ik vind je angst ontzettend begrijpelijk! De grootste nachtmerrie die er bestaat heb jij meegemaakt, en die zal je voor de rest van je leven achtervolgen.



ik wil je ontzettend veel sterkte wensen de komende tijd en natuurlijk tijdens je bevalling. :hug:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er enorm tegenop ziet en zo in de stress bent :hug: :hug:



Ik wil nog zoveel meer zeggen en je een hart onder de riem steken, maar ik heb geen idee hoe. Behalve dat ik ook enorm tegen de ks opzag en vooral de tweede keer lag te trillen van top tot teen op de operatietafel.



Veel succes met de laatste loodjes en probeer goed op je ademhaling te blijven letten :-*

Lieve Jel,

het is niet meer dan logisch dat je opziet tegen de bevalling. Het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt met Luna :vlinder:

Lieverd spui hier je angsten maar. We slepen je door de laatste weken heen!



Dikke knuff

:-*

Meis het is ook gewoon rk die laatste loodjes! Ze zijn in een gewone situatie vaak al niet makkelijk ook door slaapgebrek en de normale spanning. Maar voor jou geldt dat dan in het kwadraat. En te weten dat het kan en goed kan gaan zegt ook niet alles. Niemand geeft garanties al is dat eigenlijk wat we allemaal willen.

Heb je wel ook al een geboorteplan op papier? Die zijn niet enkel handig wanneer je ‘gewoon’ of ingeleid bevalt maar ook bij een KS. Dingen als wie blijft er bij de beeb, wie blijft er bij jou, wat zou je allemaal wel en niet willen zien tijdens de KS. Hoe wil je de eerste uren na de KS invullen, wie vangt Q. op en wie brengt hem? Soms kan het opschrijven behalve opluchten ook wat helpen om wat ‘gerichter’ de bevalling in te gaan. Ik heb min of meer natuurlijk mijn man als Doula maar ook mijn VK. Die kent mijn wensen, die kent mij en dat is iig iets wat mij wel een stukje rust geeft. Echt ontspannen zal het ook hier niet worden en naarmate de tijd vordert neemt de stress ook toe wat zeg ik zelfs wel de angst voor het letterlijke bevallen. Maar oh wat scheelt het dat er giga lieve mensen naast me staan! Wij kunnen hier niet letterlijk naast je komen staan maar ik vermoed dat je zelf ook een steun en toeverlaat naast je hebt straks. :-
Als je wilt kunnen we je bedelven onder kaartjes die je mee kunt nemen voor je bevalling… :wink:

je bent een skeet.



Maar idd een geboorteplan was ik al mee begonnen, ik mag zo naar de gyn en de vk en dan zouden we het bespreken, volgende week wordt dan een datum geprikt voor de ks doodeng maar aan de andere kant ben ik ook zo benieuwd naar dit wondertje, hoe ziet het eruit heeft natuurlijk een andere papa dan de vorige twee dus ben benieuwd.

Maar geboorteplan druk mee bezig geweest, J blijft bij mij, de baby mag op de warmhoudkamer vlakbij me als ik genaaid ben ed dan hoef ik niet naar de uitslaapkamer maar mag ik gelijk door naar mijn kamer naar mijn kindje, opvang Q dat ligt aan de datum waarop de kleine gehaald wordt.



Ach regelen ben ik goed in en het leidt idd wat af, hoop nu op nesteldrang maar dat lukt nog niet zo goed.

Een andere papa maar nog steeds dezelfde mama dus vast ook weer herkenning! Enneuh nesteldrang? Wasda? Hier echt nog geen enkele keer gehad… :shifty: wat zeg ik Daan heeft er geloof ik meer ‘last’ van dan ikzelf hahaha. Wel onwijs stoer dat je niet naar de uitslaapkamer hoeft maar gelijk door naar beeb! :inlove: Zijn misschien kleine dingetjes maar die kunnen echt enorm helpen. :thumbup: Ow en wat betreft geestelijke afleiding hoef je toch geen nesteldrang voor te hebben? Ik heb ondertussen de nieuwste Layton binnen voor de DS en die bewaar ik voor de echt laatste loodjes… :angel: hoppa linea recta de ontkenningsfase in de laatste 2 dagen. Zal vast weer niet werken maar niet geprobeert is altijd mislukt. :angel: En dan ben ik hier ook nog weer zo dat ik voor mezelf gek genoeg hoop op een hele snelle eerdere bevalling dan de inleiding. :wall: Voor jou hoop ik vooral dat je nog een paar nachten wel echt even goed kunt slapen! :-*

Ik dacht aan een doula… is dat niets voor je? Misschien een ‘echte’, of een vriendin die jou goed kent, die misschien kan voorkomen dat je in paniek raakt, gaat hyperventileren.



Ik kan me niets voorstellen bij de angst die jij moet doorstaan, het moet vreselijk zijn, wetende hoe angstig ik als zwangere al was dat er iets niet goed zou gaan… Ik wil je heel veel sterkte wensen!

He meid,



's logisch, toch…

Maar daar heb je ook niks aan, he? Kan je niet helpen, maar wel een dikke virtuele knuffel geven :hug: :hug: :hug:



Kun je de angst een beetje over je heen laten spoelen? Laat het maar bestaan, het is ‘normaal’ (in jouw situatie) en het gaat voorbij. Daarnaast zijn er vast nog veel andere emoties die er ook mogen zijn…



In elk geval, denk aan je!



:hug:

LaBruja

:-*