opzetstoel voor op de kinderwagenbak.

hallo,



ik weet niet dat ik bij de goede rubriek zit.

mijn tweede kindje is op komst, rond de kerst uitgerekend.

als de tweede er is is mijn dochter ongeveer 22 maanden.

nu zit ik te denken om een opzetstoeltje te nemen die je op de kinderwagenbak kan zeten. weet iemand dat zo’n stoeltje ook op de maxi taxi speedy sx past.

en hoeveelgewicht er op mag.



ik zat eerst te denken aan een tweelingwagen, maar dat vind me man niks, te groot zegt ie.

maar ik zal ook ook wel eens weg willen als hij er niet is. mijn dochter kan wel lopen maar ik denk niet dat ze dan al los kan lopen, zonder de straat op te lopen oid.



of hebben jullie iets anders wat ook gaat.

groetjes henny

Toevallig dat ik zo een stoeltje heb gekregen van een kennis. Mijn ervaring met het opzetstoeltje is niet echt positief. Ik heb een Quinny Freestyle 3XL Comfort. Mijn dochter was 13 maanden, toen mijn andere dochter geboren werd. Zij woog toen +/- 11 kilo. Zij was er toen al eigendlijk te zwaar voor, want de bak van de kinderwagen hing naar voren en het was behoorlijk zwaar met duwen en sturen met de wagen.



Ik heb hetzelfde probleem, ik wilde en wil ook geen dubbele kinderwagen, dus alleen weggaan zit er nog even niet in. Wel hebben we een fietskar aangeschaft, die ook als wandelwagen gebruikt kan worden. Deze kan ik straks als mijn jongste dochter kan zitten gebruiken voor als ik echt weg moet of wil fietsen.



Succes ermee!



Groetjes…

Hier wel kort een duowagen gebruikt, maar ons niek hebben we met 15 maanden geleerd om op een meerijplankje te staan “kiddyboard dus” eerst nog met een tuigje om wat we vastmaakten aan de wagen zodat ze niet viel als ze plots los liet, maar binnen een maand had ze het door en hield ze het al gauw bijna een uur vol. Dat was precies genoeg voor heen en weer naar de supermarkt.



Zo een opzetstoeltje heb ik ook geprobeerd, maar buiten dat het niet geschikt is voor op een reiswieg die maar op 1 adapterpunt steunt (wat bij alle quinny’s het geval is en ook bij de bugaboo) deze adapter kan zelfs door verkeerde druk afbreken! aangezien de adapter alleen voor de reiswieg is en je als de kleine kan zitten een wandelwagen bekleding aanbrengt die niet meer steunt op de adapters. Maar buiten dat dus, vond ik het ook een probleem met kou. Die stoeltjes bestaan voor een groot deel uit “kaal” ijzer en dat bevriest bijkans als het goed koud is. Aniek durfde zich van de kou niet vast te houden en begon dan dus van bangigheid te huilen… nee geen succes tenzij je een ouderwetse grote stevige bak hebt die op 4 punten steunt.



Peter is nu 10 maand, weegt 10 kilo en Aniek is bijna 2 en loopt goed, maar is nog wel eens dwars en moe en wil dan niet meer lopen. Ik heb dus altijd de sling bij me, is Aniek moe dan gaat Peet in de sling (die dat ook geweldig vind) en Aniek in de wagen en ik kom overal waar ik wezen moet zonder rugpijn, stukken beter dan een normale draagzak!



Wat ook kan, een bolderwagen, Aniek zit dan met haar beentjes langs de kant en dan hadden we de maxi cosi voor haar staan, dat vond ze ook erg leuk. Maar goed, dit was op vakantie want zelf heb ik er geen.

Mijn oudste jongens schelen elkaar ook 22 maanden en we hebben het altijd prima opgelost met het kiddy board. Ook is zat nog te twijfelen over een duowagen, maar ik hoorde al van iemand dat zij (zelfde leeftijdsverschil, dus een baby en een peuter) alleen de hoognodige stukjes ermee liep omdat het zo zwaar was.



Ik heb het zelf niet vaak nodig gehad, maar afhankelijk van je situatie (naar de supermarkt of familiebezoek) zou ik liever investeringen in een fietskar o.i.d…

Ik heb dus wel een duowagen aangeschaft, wel tweedehands via marktplaats omdat ik toch bang ben dat ik nergens meer kom.



Isabel loopt dan ook nog niet (wel met steun aan 1 hand, maar niet ver)en blijft zeker niet op een kiddy board staan, dus is niet echt een optie.



Succes met het maken van een keuze!



Groetjes Alex

hallo,



bedankt voor de tips.

ik ben er uit we nemen een kiddy board. ilse is dan bijna twee dus ik neem aan dat het wel zal gaan. nu loop ze ook vaak mee, wel heb ik voor de zekerheid dan de wagen bij me.



en een draagzak is ook nog een optie, heb ik nog liggen en bij ilse ging dat ook goed.



maar hoe zit dat eigenlijk met zo’n kidy board als je de stoep op moet.

kan ilse dan gewoon op het board blijfen staan?



groetjes henny

hier wel, ik help soms even met de wreef van mijn voet, maar meestal trekt de kinderwagen het plankje wel mee de stoep op. Aniek heeft daar echter wel het meest aan moeten wennen, het plankje staat dan ineens schuin en blijf dan maar eens staan… maar na 3 dagen ofzo was ze ook daar aan gewend :thumbup: