Opzet of....

Mijn oudste is sinds een kleine 2 a 3 maanden zindelijk.

Met name na de geboorte van onze dochter ging het redelijk goed en vanaf dat hij naar de psz gaat, was hij ineens helemaal zindelijk en plast zelfs ‘net als papa’.

's Avonds laten we hem om een uurtje of 10 nog een keer plassen (als hij al slaapt) en dan blijft hij ook de hele nacht droog met een ongelukje uitgezonderd natuurlijk.

Maar de laatste paar dagen heeft hij weer iets nieuws.

Hij plast (naar ons idee) bewust steeds in z’n broek. Niet alles, maar steeds kleine beetje, een paar druppels en als wij dan zeggen: ‘Ga eens naar de wc als je moet plassen?!’

Dan staat hij hij plasje op te houden en zeg hij dat ie niet gaat.

Ik wordt er een beetje moe van, want ik ben soms in een dag door al zijn boxers heen en blijf wassen.

Is hij dan gewoon toch nog niet helemaal zindelijk? Of is dit gewoon negatief aandacht vragen?

Deze woensdag moet ik met hem naar de wijkverpleging, omdat ik samen met de school ga bespreken over zijn ‘drukke’ gedrag…

Hij vraagt vrijwel alleen maar negatieve aandacht, terwijl hij toch ook altijd complimentjes krijgt voor zijn ‘positieve’ gedrag.

Pff vind dit soms zo’n moeilijke leeftijd… vind het ook wel heel gezellig hoor, maar sta er vrijwel alleen voor en vind het soms echt heel moeilijk, maarja hoort er allemaal bij! :wink: :mrgreen:

Nou meid, welkom in de wereld die tussen de 3 en 4 jaar heet! Pfff weet precies wat je bedoelt, want ik heb het ook al een keer mogen meemaken.

Ik vind het niet geheel vreemd dat hij nu weer een beetje in zijn broek plast. Ik persoonlijk zou er niet teveel aandacht aangeven want het gaat vanzelf wel weer over hoor, dan maar n keer een natte broek. Daar hebben we tenslotte wasmachines voor denk ik dan maar zo. En hij is nog maar klein, dus hij moet alles nog ontdekken etc…

succes he

Ik denk dat t toch een vorm van aandachttrekkerij is.

Samila heeft ook weer een fase (terwijl ze toch al een jaar zindelijk is) dat ze heeeeeeeeeeeeeel lang wacht met naar de wc gaan en maar wiebelen en doen…

Succes ermee!

thanks meiden! :wink:

Noah heeft het ook een tijdje gedaan overdag. Ik heb er heel weinig aandacht aan geschonken en toen was het zo weer over.

Heb gewoon iedere keer een schone broek aangedaan en schone onderbroek en toen was voor hem de lol er denk ik snel af.

Hier hebben beiden het (ik vermoed dat nummer 2 het van nummer 1 nadoet). Geen zin of tijd nemen om naar de w.c. te gaan, zelfs nog beweren dat ie niet naar de w.c. moet, maar zo springt omdat ie gewoon vrolijk is, maar die avond wel een broek met urinegeur! En die is al 5,5 jaar!!!