opwarmen melk

Hallo allemaal.

Omdat Liam de laatste tijd een beetje loopt te uttelen met het drinken, moet er weer gekolft worden, want ik merk dat mijn melk begint terug te lopen. Ik laat hem uit 1 borst drinken, want dat lukt nog wel en de andere kolf ik en geef ik hem erna.

Vanmiddag heb ik een flessenwarmer gekocht, handig, dacht ik.

Ik heb ergens gelezen dat je melk moet opwarmen in water niet warmer dan 35 graden, dus ik heb ik even gekeken wat de laagste temperatuur van het water in de flessenwarmer is en dat blijkt niet kouder te kunnen dan 40 graden.

Kan dit echt veel kwaad, het zou jammer zijn als bepaalde stoffen zouden verdwijnen uit de melk door te hoge temperatuur.

Heeft iemand enig idee hoe dat zit?

Groetjes Steph.

Niemand??? :frowning:

Hoe warmen jullie dan op? Welke temperatuur heeft jullie flessenwarmer, want ik vraag me af of die 40 graden normaal is, of dat ik m’n geld verspeeld heb aan een miskoop… :?

Ik heb nog maar een paar keer verwarmt maar ook met de flessenwarmer hoor!

Gewoon op de stand met het flesje en dan de fles erin vanuit de koelkast en dan met een minuut of 8 eruit…dan is ie pislauw zeg ik altijd :mrgreen:

Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik kan me niet voorstellen dat 40 graden te warm is. Ik snap die 35 graden ook niet, dat is niet eens lichaamstemperatuur!!?? :think:

In het ziekenhuis verwarmden ze de bv in een schaal met heet water, dus meer dan 35 graden…

Die flessenwarmer lijkt me echt geen miskoop hoor!

ik wou net zeggen, het moet toch op zijn minst net zo warm zijn als dat het rechtstreeks uit je borst komt… dus dat moet dan toch echt 37 graden zijn. Het water in de flessenwarmer is dan 40 graden, maar de melk in je flesje heeft die temperatuur nog niet.

Ik moet wel zeggen dat Daan opgewarmde melk beter dronk als het warmer was dan lichaamstemperatuur zeg maar( dus inderdaad een graad of 40)…

Gewoon lekker gebruiken dus die flessenwarmer!!!

de eerste antistoffen e.d gaan pas stuk boven de 50graden. Dus opwarmen tot 40graden kan echt geen kwaad.

Lekker gebruiken.