(opwarmen) gekolfde melk

De grote kleine is inmiddels 7 en halve maand en drinkt nog steeds 4 a 5 keer per dag borstvoeding. Ik werk 4 dagen in de week en kolf deze dagen dus. Nu las ik op borstvoeding.com dat menig kind de melk ook op koelkast/kamertemperatuur drinken.

Is het verplicht de moedermelk op te warmen en is dit ook aan een leeftijd gekoppeld?

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat kinderen tot een x-aantal maanden zich niet zelf warm kunnen houden en dan door de koude temperatuur van de melk te koud zouden kunnen worden.

Iemand die hier meer over weet?

Ik heb werkelijk geen idee, maar ik zag je naam en dacht he die komt mij bekend voor.

Gefeliciteerd met je kindje 7 maanden al dat gaat hard he :inlove:

Ik weet niet of je nog weet wie ik ben, maar we schreven bij de januarie 2008 mamma’s.

Groetjes Wendy

Yup ik weet nog wie jij bent :hug: :hug:

Tijd gaat zo ontzettend snel! Heerlijke koppies in jou avatar :inlove: :inlove:

Is denk ik best een lastige vraag.

De melk op koelkast of kamertemp geven is geen probleem…Het kan alleen zijn dat het kindje dat dan vreemd vind en het niet drinken wil.

Het is dus niet verplicht de BV op te warmen

Een kind van 7 maanden zal niet onderkoeld raken door een koude portie melk. Maar mogelijk vindt ze het gek smaken en wil ze dan niet zo graag. Dat zou een reden kunnen zijn om de melk toch op te warmen. Proberen dan maar…

Zelf vind ik opwarmen handig omdat met het opwarmen de vetlaag en alle vetaankoeksels in het flesje oplossen in de melk (klinkt nogal onsmakelijk :shifty: ) en wil graag dat kindjes dat vet ook binnenkrijgen…

Ik heb het hier laatst geprobeerd met mijn 3,5 maanden oude juf ongeduld, (als die moet wachten tot een fles opgewarmd is, ligt het dak eraf en is papa de wanhoop nabij vrees ik :mrgreen:) en die dronk zonder piepen d’r melk op kamertemperatuur, recht uit de koelkast had ze ook nog wel gedaan denk ik maar dat vond ik toch een beetje een koud idee.

haha dat juffie ongeduld dat komt mij erg bekend voor, vandaar ook mijn vraag. Als madame dorst heeft is elke seconde teveel. Gelukkig hoef ik zelden of nooit de fles te geven (toch handig om een wandelende melkmachine te zijn :wink: ) maar mn mannetje heeft er wel eens last van.

Als de melk even uit de koelkast staat lost het vet redelijk goed op in de melk, een redelijke tussen oplossing denk ik nu de melk wel eventjes uit de koelkast kan staan.