opwarmen au-bain-marie, waarom eigenlijk>?

misschien een domme vraag, maar waarom moet je babybijvoeding eigenlijk au bain marie (of in de magnetron, maar ik hoor bij die 1% van de nederlandse bevolking zonder magnetron) opwarmen? en tot hoe lang zou je dat zo moeten doen?



bij een babytje van 6mdn snap ik dat nog wel, maar de mijne eet intussen ook een gebakken eitje, of gebakken tofu. dan kan ik toch ook gewoon het eten van gisteren wel in een pannetje opbakken? of zie ik iets over het hoofd?

Is dat niet alleen met potjesvoeding ?



Heb daar nog nooit over gelezen, behalve dat het niet verstandig is om groente voor een 2de keer op te warmen. Maar verder bak ik ook gewoon alles de volgende dag nog een keer hoor.

Volgens mij is dat nu inderdaad niet meer nodig.

Als je iets op wilt bakken, moet je óf heeeel goed roeren óf een beetje olie toevoegen en dat wil je niet bij een jonge baby.

Au bain marie heeft misschien ook minder direct invloed op het eten? Het wordt sneller droog als het direct in de pan gaat?

Misschien is het idee dat het au bain marie niet warmer wordt dan 100 graden, terwijl het in de pan zelf wel heter wordt?

Geen idee, wij hebben ook geen magnetron en ik doe de voeding in een bakje en dat au bain marie opwarmen.

Maar dat doe ik met de potjes voeding, volgens mij kun je vers eten ook in een pannetje opwarmen. Alleen goed opletten dat het niet aanbrandt…hahaha dat zou mij dus gebeuren…

Voeding voor de jongste kookte ik gewoon met ons eten mee (ik kook zoutloos), dus dan gaat het ook gewoon in de pan.

Alleen een beetje vlees, dat kookte ik apart; ik weet niet meer hoe lang. Nu krijgt ze gebakken vlees.

Je dochter is bijna 1. Dan eet ze waarschijnlijk ook al regelmatig met de pot mee, dan hoeft dat toch helemaal niet meer? Ik geloof niet dat ik dat hier ooit heb gedaan.

Met kant en klaar potjes vond ik het wel handig dat die in onze flessenwarmer pastten. We hebben wel een magnetron, maar dat is een combi, dus wanneer de oven aan stond of was geweest, dan ging een potje in de flessenwarmer.

Om eerlijk te zijn heb ik ook nooit geweten dat het eigenlijk au-bain-marie zou moeten :oops: , maar ze hebben het iig wel overleefd hier.



Nu ik er over nadenk, denk ik dat het idd heeft te maken met toevoegingen van margarine, boter of olie, wanneer je iets in de pan moet opwarmen, en dat daarom au-bain-marie wordt geadviseerd.

goh ik zit nu vooral heel hard na te denken wanneer ik voor het laatst een potje babyvoeding heb opgewarmd :lol: .

Kan ik dus echt niet meer herinneren… zal denk ik bij de oudste zijn geweest in de vakantie in Frankrijk toen hij rond een jaar was. Weet dat dat ook maar 1 of 2 keer is geweest, want verder at hij gewoon met de pot mee en dat ik het bij de beheerder in de magnetron mocht stoppen.



Maar het zal idd wel iets met toevoegen van olie ed te maken hebben of met verlies aan smeuigheid misschien?

Ik vraag me dan weer af hoe slecht olie of boter dan wel is… een kleintje heeft die vetten ook nodig toch? Maar evengoed, de magnetron lijkt me makkelijker/sneller.



En nu begin ik me af te vragen, of ik die ene keer dat potje bloemkool eigenlijk wel had opgewarmd :lol: :wall: . Dan snap ik ineens dubbel zo goed waarom ze het niet bliefde :oops: :lol:

@Dorus wrote:

Je dochter is bijna 1. Dan eet ze waarschijnlijk ook al regelmatig met de pot mee, dan hoeft dat toch helemaal niet meer?

nee dat hoeft idd niet meer neem ik aan (we zijn inmiddels alweer een maand verder he, toen ik dit schreef was ze nog laaaaaaang geen 1), maar ik wil graag weten waarom niet, of waarom op het begin dus wel :wink:
We hebben wel een magnetron, maar dat is een combi, dus wanneer de oven aan stond of was geweest, dan ging een potje in de flessenwarmer.
Om eerlijk te zijn heb ik ook nooit geweten dat het eigenlijk au-bain-marie zou moeten :oops: , maar ze hebben het iig wel overleefd hier.

maar in een flessenwarmer opwarmen ís au bain marie he :wink:

haha mereltje. die potjes zijn al zo vreselijk vies. koud moet dat helemaal hels zijn voor een kind :mrgreen:

Fiep, ik had niet gezien dat het al een ouder topic was. En ja, ik weet het, met de flessenwarmer is idd ook au-bain-marie.



Onze jongste eet dus gewoon die smurrie als het koud is, maar dat is ook een vreetmonster hoor…