Opvolgmelk.

Riley gaat binnenkort over naar Opvolgmelk.

We zijn al uit welke hij zal krijgen en dergelijke.

Nu heeft het CB mij op mijn hart gedrukt dat hij maar 3 flessen dan nog mag. van De opvolgmelk, als hij dat niet kan moet ik net zo lang op zuigelingen melk blijven tot hij op de 3 flessen zit :eh: .

Maar kan ik dat makkelijk terug koppelen naar 3?

Hij krijgt nu al groente hapjes tussen half 6 en 6 uur.

Hebben jullie een rooster vanaf 6 maanden, zodat ik op 3! flessen ga komen?

Je kunt in de ochtend een fles geven.

Dan in de middag rond 13:00 a 14:00 uur ofzo, over een tijdje ga je een boterhampje geven en daarna een flesje van 100cc erbij.

En voor het slapen nog een flesje.

En wat geef ik tussendoor?

We geven hem momeneel nog 1 fles als hij wakker word, en nu krijgt hij voor zijn 2e fles krijgt hij ochtendpapje…

Ik had eerst zoiets van’

Fles, ochtendpapje, broodje + melk, tussendoortje (fruit oid.) groente + toetje (yogurt oid.) en dan weer melk.

Maar weet niet of dat goed is?

Overigens krijgt Riley ook nog altijd voeding om 23.00 u, ik weet dat deze er af moet, maar dat doen we rustig aan (we hebben hem eerst 150 aangeboden, dat drinkt hij nu niet meer nu drinkt hij nog 90.)

En zodra hij 50/60 gaat drinken halen we hem er af.

Ik had ik het zo:

8:00/8:30 fles

10:00 half potje fruit of vers fruit

12:30/13:00 boterham met daarna een toetje ( yoghurt ) onze dochter weigerde een flesje melk bij de boterham dus dan maar yoghurt. Maar wij zijn met 6 maanden een korstje gaan geven, en met 7 maanden echt een hele boterham.

16:00 warme hap met een toetje of vers fruit.

Als ze een maand of 8 zijn kun je rond deze tijd nog een tussen doortje geven en de warme hap naar de tijd doen dat jullie eten.

18:00 beetje diksap ofzo.

En dan de tijd dat je kindje naar bed gaat de laatste fles !!

Hij is nu tussen 6 en 7 wakker, dan krijgt hij zijn eerste voeding al.

Hij krijgt nu zijn groentehapje om 18.00 u, dus moet ik daar een tussenweg voor vinden , wat hij tussendoor krijgt, en hoelaat hij zijn laatste avond fles krijgt (nu krijgt hij hem een half uur tot uur na zijn groentehapje. omdat ik, maar ook hij anders niet uitkomt met bed tijd.)

Maar ik zal jou rooster meenemen in de mijne.

Met een maand of 6 hadden wij:

07.00 fles

09.30 fruit

11.00/12.00 fles

14.30 diksap met rijstewafeltje

15.00/16.00 fles

17.30 groenten, aardappels

19.00 pap (avondpap waar alleen water bij hoefde)

Nu is alles weer veranderd, en komen we niet altijd meer aan 3 flessen, maar zelfs maar aan 2, en dan 's morgens wel pap van opvolgmelk.

Ik heb alleen nog nooit gehoord dat je maar 3 flessen mag geven trouwens :roll:

Ik normaal ook niet hoor, maar ja. hun zeiden dat :eh: had zoiets van…ok. :eh: :think:

Op internet heb ik ook ergens gelezen dat je maximaal 700 ml opvolgmelk per 24 uur mag geven, mochten ze meer krijgen dan kun je beter zuigelingenmelk blijven gebruiken. Volgens mij krijgen ze anders teveel vitamines en mineralen binnen ofzo.

(Nu moet ik wel zeggen dat Luc en Stan al opvolgmelk krijgen en nog op 4 flessen van 180+6 per dag zitten. Maandag ben ik op het CB geweest en de CB-arts zei er niks over…)

Wat bedoel je met een ochtendpapje? In de meeste ochtendpapjes (zoals pyjamapapje) zit al melk, ook al moet je dat alleen aanmaken met water.

Ik zou 's ochtends geen ochtendpapje geven, maar een fruithapje met eventueel wat water/thee/limonade erbij. En 's middags kun je een liga geven als tussendoortje.

Yoghurt mag je eigenlijk pas geven vanaf 7 a 8 maanden volgens de CB-arts. Je mag wel speciale danoontjes geven die met opvolgmelk bereid zijn.

Ons schema sinds ze 6 maanden zijn:

06.30/07.30 1e fles, daarna weer slapen tot 09.00/09.30

10.00/10.30 fruithapje

11.30/12.00 2e fles

12.30/13.00 slapen tot 14.00/14.30

15.00/15.30 liga en roosvicee

16.15/16.30 3e fles

17.30/18.00 groentehap

18.00/18.30 slapen tot 19.30/20.00

20.30/21.00 4e fles, daarna slapen voor de nacht

Binnenkort willen we met brood gaan beginnen rond 11.30/12.00 en dan willen we de 2e fles erna geven en gaan minderen, eerst 150+5 en dan 120+4 en later gewone melk.

Groetjes Saskia

Ik bedoel dan gewone ochtenpapje van Bambix, dus opvolgmelk met rijstebloem (en de nummer 2, vanaf 6 maanden.)

Maar ja, als hij 3 flessen gaat krijgen zit hij alsnog niet met die ochtendpapje aan de 700. Krijgt hij 660.

Ik ga toch is nog is goed bedenken.

Hoeveel ml geef je dan per fles? Wij geven 180+6 dus 200 ml per fles. Dan kom ik met 4 flessen op 800 ml uit, wat dus eigenlijk teveel is. En hoeveel ochtendpapje?

Ik gaf Pete altijd zijn 1e fles met Bambix, gewoon in bed en dan ging hij daarna nog even verder slapen. Uiteindelijk bleef hij 's ochtends steeds langer liggen en werd hij rond 08.00 a 08.30 wakker en gaf ik hem Bambix van een bordje. Ik heb het nooit als tussendoortje gegeven, volgens mij is dat ook niet de bedoeling, je moet het zien als hoofdmaaltijd.

We proberen het nu 3 flessen en tot nu toe lukt het, hij krijgt 150.

Maar dat moet opgevoerd worden naar 180ml . Dus 200. Dan zit hij eigenlijk al op 600. Maar hij krijgt 60 tot 120 als papje.

Dus vandaag 120, waarvan hij kwart heeft laten staan.