Riley is nu 1 jaar :inlove: Van het CB hebben we geen voedings advies mee gekregen, en zijn we zelf aan het bedenken.
Riley kreeg vanaf 10 maanden opvolgmelk 10 tot 18 maanden.
Inmiddels mag hij volgens mij ook gewone (halfvolle) melk?
Wat hebben jullie gedaan, Opvolgmelk of peuter melk blijven geven of al (halfvolle) melk?
En als jullie (halfvolle) melk hebben gegeven welke dan? Van friesche vlag met extra Calcium of iets anders?
Wij zijn opvolgmelk gaan geven, en na een maand vond ik het toch maar onzin en zijn we gewoon overgestapt op half volle melk.
Inmiddels drinkt Talysha volle melk, blijkt dus beter te zijn dan die half volle producten.
Maar hebben meestal van Campina of AH huismerk.
Vanaf een maand of 11 al halfvolle melk, de opvolgmelk dronk hij niet meer. Gewone melk met ups en downs. Lange tijd dronk hij het alleen met een beetje diksap erin, nu lust hij het wel weer gewoon zo.
volgens mij is halfvolle melk stukken goedkoper dan peutermelk of opvolgmelk, dus ik vind het wel prima zo
Goedkoper is het zeker, ik was aan het kijken naar kant en klaar, dat is al voor 500 ml (van nutrilon) 1,99, en Nestlé voor 1 liter 1,99.
1 liter melk (extra calcium) is een euro… en poeder is … 6 euro!
Wij zijn bij Jayden bij 11 a 11,5 maand begonnen met een heel klein beetje halfvolle melk bij z’n opvolgmelk te doen, en dan echt maar 5 a 10ml ofzo. Langzaam opgebouwd, dus op gegeven moment zat er meer halfvolle- dan opvolgmelk in de fles, en toen het pak op was (week of 2 na z’n verjaardag dacht ik :think: ) zat ie helemaal op halfvolle melk. Vanaf dat moment ben ik hem dagelijks vitamine D druppels gaan geven. Hij krijgt gewoon halfvolle melk van de Lidl hoor, houdbare.
De wijkverpleegkundige heeft ook wel eens tegen me gezegd toen ik naar dat peutermelk e.d. vroeg 'tja, Nutrilon moet natuurlijk ook winst maken ’
Prima wie het geven wil, maar ik vind het onzin
Nou we zijn om, Riley krijgt nu volledige Halfvolle melk, met extra vitamine D druppels.
met 1 jaar heet Marit gewoom halfvolle melk gedronken
Vroeger had je ook geen peutermelk en ik ben ook groot geworden :lol:
Volgens mij is de meerwaarde van peutermelk dat hieraan al vitamines (o.a. D) en mineralen zijn toegevoegd, ook zitten er dacht ik stofjes in voor het immuunsysteem te versterken.
Vanaf 1 jaar (ook iets eerder hoor…) kun je gewone halfvolle melk gaan geven. Daarnaast moet je dan wel vitamine D geven, wat dus al in opvolgmelk en peutermelk zit toegevoegd. Verder maakt het niet uit, je kan gewoon de goedkoopste kopen, wij hebben meestal van Lidl of zo’n 2 liter kan.
Hier ook halfvolle melk en al vanaf 10 maand…
Wel met vitamine druppels erbij
Ik twijfelden niet heel erg, maar Roy wel. Dit omdat hij bang is dat er niet voldoende voedingsstoffen inzitten.
Maar mama drijft haar zin door :roll: