Hallo moedercollega’s
Ik vraag me af of je een baby van 8 maanden een flesje op kamertemparatuur kan geven.
Het gaat dan om het nachtflesje … jaj ja hij komt nog 3 á 4 keer in de week voor s’nachts een flesje
Ik ben soms aan het eind van me latijn door al die gebroken nachten en om dan weer naar beneden te moeten om een flesje in de magnetron te zetten :eh:
Ik heb wel eens een termoskan op zijn kamertje gezet maar dan moet je weer mengen met koud tot het de juiste temp heeft.
Op de kant en klaar pakjes staat dat je het ook op kamertemp. kan geven dus dan zou het toch wel mogen denk ik.
Hij krijgt s’nachts nu 120cc met 2 schepjes Nutrilon, we zijn op advies van het CB de fles aan het afbouwen door het steeds meer te verdunnen en minder te geven.
Groetjes.
Dionne.
Mijn zoontje heeft met 8 maanden nog een fles van 180 gekregen om 23.00 u, ik weet niet hoe laat jouw zoontje de fles krijgt?
Het consultatiebureau heeft mij ook geadviseerd af te bouwen dmv meer water, minder melk. Maar dat werkte dus niet.
Want alsnog gaat hij verzadigd door het water slapen, en eigenlijk is op een gegeven moment een kindje vanaf 19.00 u tot de volgende ochtend (hier om 05.30 u.) te laten slapen met een avond fles of helemaal geen fles meer. (dus na het avond eten douche & slapen).
Wij hebben 1 week voor uit getrokken om Riley van de fles te krijgen, door hem gewoon te laten vallen, maar ik begrijp uit je post dat het niet structureel gaat dat hij de nacht fles krijgt?
Buiten mijn verhaal, waar je niet om vroeg. (Wilden het even kwijt)
Kan je het op kamertemp geven, dit hebben wij niet gedaan, maar mijn zus bijv weer wel.
Lesley.
Ik heb 7 maanden borstvoeding gegeven en voede op verzoek, dus ook sávonds en s’nachts !
Ik heb hem nooit wakker gemaakt voor een “laatste fles, of bv”
op het moment komt hij tussen 1.00 uur en 2.30 uur.
Ik zet straks de schepjes en water klaar op zijn kamertje :lol: dat scheelt weer een hoop gedoe, gelukkig slaapt hij direct weer verder na een flesje.
Omdat ik nog niet zo gewend ben met flesjes heb ik nog een vraagje,
is het voldoende om ze af te wassen met en sopje en dan afspoelen en dan in de vaatwasser ? of zou je ze ook af en toe uit moeten koken ? (is alleen als de beebjes nog heel klein zijn he geloof ik)
En mag ik gewoon kraanwater gebruiken ? ik kook het nu nog steeds.
Als jij de fles van 23.00 niet geeft dan slaapt jullie zoontje s’nachts niet door begrijp ik.
Jinthe drinkt altijd melk op kamertemperatuur, zowel overdag als 's nachts…zou niet weten waarom dat niet zou kunnen? Misschien dat je zoontje het niet lust, maar als hij het wel lust, lijkt het me geen probleem.
Wij gebruiken gewoon kraanwater voor de fles. En spoelen de fles na gebruik af en één keer per dag gaat ie in de vaatwasser. (Toen ze heel jong was, kookten we hem één keer per dag uit.)
Nee ok, maar dacht ik vertel mijn kant even;)
Ehm, ik haal de flessenrager er door heen, met beetje zeepsop, en 's avonds wanneer ik niets gebruik zet ik er met wat vocht in de koelkast.
Overigens, ik gebruik ook gewoon kraanwater, niet gekookt.