Onze zoon krijgt nu nog nutrilon hypoallergene voeding nummer 1. Als deze bus leeg is wil ik overstappen op opvolgmelk nummer 2.
Kan ik het beste weer overstappen op hypoallergene voeding of niet? Hij reageert niet op voedingsmiddelen (tot nu toe) maar heeft wel een hele droge en redelijk snel geirriteerde huid.
Ik zou dit wel doen, tot ik op een andere manier koemelk geintroduceerd had. Dus nadat yoghurt o.i.d. geintroduceerd is enm dat goed gegaan is, zou ik pas overstappen op niet-hypo-allergene opvolgmelk.
Ik zou ook doorblijven gaan met hypoallergene melk.
gr Leonie
Onze oudste dochter kreeg ook tot zes maanden hypoallergene voeding, na die zes maanden zijn wij verder gegaan op standaard. Dit mede omdat ze de hypoallergene altijd heel slecht dronk. Blijkbaar vond ze het niet lekker, de standaard opvolgmelk dronk ze prima.
Ze heeft nooit ergens last van gehad qua allergieen, ze had als baby wel last van exceem op haar wangen.
Hier is ze gewoon overheen gegroeid. Inmiddels eet ze alles en is nergens allergisch voor.
Ik heb dus nee gestemd :mrgreen:
Ik heb ‘nee’ gestemd, als je kindje al niet reageert op voedingsstoffen zie ik het nut van hypoallergeen niet in :-*
Toevallig zeg, ik stelde mezelf dezelfde vraag gister!
Ze is nu bijna 6 maanden, heeft al een paar hapjes worteltjes en sperziebonen gehad, geen reacties gezien. Zal ik dan overstappen op normale voeding?
Is het ook niet zo dat standaard voeding meer lijkt op gewone melk? Dat de overstap naar gewone melk kleiner bij standaard dan bij hypo allergeen?
Vanaf wanneer krijgen ze eigenlijk gewone melk, 1 jaar?
Ik heb niet gestemd omdat ik het dus zelf ook niet weet
Ik sluit me aan bij Mellie!
Ik denk ook, dat als je kindje wel reageert, je altijd terug kan gaan naar hypo 2. Misschien wel een idee om het laatste pak te gaan mengen.
Steeds meer een schep normale extra erbij.
Zo hebben wij het ook gedaan toen Quin overmocht van Nenatal naar gewone friso 1. (voor de darmen wel fijn)
En, Cees, wat heb je gekozen?
Ik was bij wijze van expiriment overgestapt op de standaard nummer 1, als voorbereiding op opvolgmelk standaard.
Iets te snel overgestapt, het arme kind kon na 3 dagen bijna niet meer poepen :roll: :oops: Dus direct terug op de h.a. En daar heb ik nu ook maar de nummer 2 van gekocht alvast, en ga ik ietsje rustiger de standaard voeding erbij geven. Dacht aan de komende week eerst maar eens 1 fles per dag standaard, en dan de andere 3 h.a. Dit omdat ik die standaard voeding ook graag op wil maken, is anders zonde
Ik heb lang getwijfeld en ben nog niet overgestapt. Eerst maar eens vast voedsel goed eten en dan wennen aan een andere smaak melk, want het schijnt toch wel anders te smaken.
Volgens cb mocht hij gerust over naar andere melk. Waarschijnlijk zou hij dan ook minder drinken (nu drinkt hij hele volle flessen) omdat die melk beter vult.
Ik ga ook totdat hij yoghurt of iets dergelijks krijgt ha2 geven. Daarna langzaam de standaard introduceren.
Die paar euro maakt nu ook niet meer uit
ik heb ja gestemd… mijn dochtertje heeft erg last van eczeem dus ik ben erg voorzichtig
we geven nu alle flessen 5 schepjes ha 1 en 2 schepjes ha 2 maar ze heeft nu al sinds dinsdagochtend niet meer gepoept… of misschien vandaag op het kdv maar dat weet ik nog niet! ik hoop dat dat niet door de voeding komt!
Hier ook een moeilijke poeper. Ik heb nu druppeltjes van VSM (weet even niet meer hoe ze heten :think: ) gehaald. En dat werkt heel goed :thumbup:
Volgens het Cb heeft HA geen nut meer als je begint met bijvoedig , tenzij je kindje een koemelkallergie heeft gehad zou ik wel doorgaan met HA. Ik zou gewoon proberen je kan toch altijd teruggaan naar Ha voeding als je wat merkt. Mijn zoontje krijgt nog borstvoeding maar met zes maanden stap ik ook over op standaard opvolgmelk.
Mijn oudste heeft eczeem en astma, volgens het cb kan ik standaard proberen.
Succes in ieder geval
hier geen HA…
wij zijn beiden niet allergisch aangelegd en hebben vroeger ook een HA gekregen…
gewoon geldklopperij als je het mij vraagd is trouwens ook allemaal niet wetenschappelijk bewezen…
en er zit zoveel verschil in prijs tussen de verschillende merken!!! belachelijk! in alles zit gewoon hetzelfde!!!hier dus Etos eigen merk…doen ons jochie het hartstikke goed op
@sweatest7 wrote:
en er zit zoveel verschil in prijs tussen de verschillende merken!!! belachelijk! in alles zit gewoon hetzelfde!!!
Ja, voor een RayBan betaal je ook meer dan voor een Kruidvat-zonnebril.
Hypo-allergeen is wel degelijk anders dan de normale voeding. En als het niet bewezen was, dan zou het hier in NL nooit als zodanig verkocht mogen worden.
@Kay30 wrote:
@sweatest7 wrote:en er zit zoveel verschil in prijs tussen de verschillende merken!!! belachelijk! in alles zit gewoon hetzelfde!!!
Ja, voor een RayBan betaal je ook meer dan voor een Kruidvat-zonnebril.
Hypo-allergeen is wel degelijk anders dan de normale voeding. En als het niet bewezen was, dan zou het hier in NL nooit als zodanig verkocht mogen worden.
Je moet het zo zien, bepaalde dingen die er in zitten zoals eiwitten en zo zijn in nog kleinere stukjes geknipt als het ware waardoor een allergie mninder sterk getriggerd word
Maar verder maakt het qua flesvoeding inderdaad niets uit welk merk je neemt maar wel degelijk verschil tussen HA en gewoon.
jawel hoor, ze mogen het alleen niet op de verpakking zetten…
denk ook maar aan yakult, en dat soort dingen…allemaal niet wetenschappelijk bewezen
maar idd, er zal vast wel verschil in zitten…of het ook echt helpt is een 2e, niet alle kinderen krijgen namelijk koemelkallergie