opvolgmelk eerst mengen met nr1?

Boaz is wordt zondag 6 maanden en ik wil dan overgaan naar opvolgmelk. Hebben jullie dit eerst gemengd met nr 1 of zijn jullie gelijk overgegaan naar opvolgmelk?





kuzzz

Ik heb eerst gemengd. Maëlle had behoorlijk gevoelige darmen en mij werd op het CB verteld dat opvolgmelk in verhouding meer ijzer bevat en dat ik moest gaan mengen omdat ze anders verstopt zou kunnen raken.

Hier heb ik het ook eerst gemengd tot mijn nutrilon 1 op was nu zit hij ook helemaal op de 2

ik ben gelijk overgestapt, thijmen heeft niks geen problemen gehad

De een zal er inderdaad niks van merken als je in een keer overstapt en de ander wel. Ik heb voor de zekerheid ook maar gemengd omdat ze in de eerste maanden ook nogal last heeft gehad van de darmen en ook heeft ze nogal harde ontlasting. Nu zit ik nog op 1 schepje nr.1 en 5 schepjes nr. 2. Gaat goed dus ik maak het pak leeg en ga dan helemaal over op nr.2.

hier niet gemengd gelijk zo over van een op andere dag toen het pak leeg was (bij alle vier trouwens) heb nooit problemen gehad daarmee :thumbup: succes!

Hier ook gewoon overgestapt zonder problemen.

ben onderussen aan het mengen gegaan. Begonnen met 3/3 en zit nu op 5/1 schepjes dus vanf morgen op volledige opvolgmelk en het gaat goed!



kuzzz

ik stap ook meteen over, bij mijn oudste heb ik ook niet gemengd.

Ik heb het wel gemengd bij Lana, maar die had erge last van darmkrampjes, dus was het verstandiger om te mengen.

NIets gemengd gewoon in één keer overgestapt. NIets van gemerkt :thumbup:

Wij zijn sinds een paar dagen aan het mengen. Per dag een schepje vervangen voor nr 2. Sinds we op 2/4 zitten is het bal. Ze spuugt zoals ze nog nooit gedaan heeft. Ook heeft ze hardere ontslasting. Dit is niet leuk voor haar maar ook niet voor de wasmachine. Kan haar bijna na elke voeding omkleden, want spugen in een slab is niet stoer. :wall: :mrgreen:



Eigenlijk wil ik (tijdelijk) terug naar nr 1, of in ieder geval de verhouding weer terugschroeven naar minstens 3/3. Maar liever nog weer even helemaal terug.



Herkent iemand dit en wat hebben jullie gedaan?

Nee ik herken het niet.

maar wil je er wel sterkte mee wensen :-*



Denk je trouwens dat de reactie van nummer 2 komt, of van het gemengd doorelkaar?

Zou het erger worden als je nu bijvoorbeeld een fles met alleen maar 2 geeft?



Zoals ik al zei ik heb dr geen ervaring mee, dus mischien zeg ik nu wel hele domme dingen :wink:

Hmmmm alleen maar 2… ik heb juist het idee dat het daarvan is. Dus, denkt mijn simpele brein dan :mrgreen: , maakt alleen maar 2 het nog erger. DOm is de gedachte niet hoor…



:think: