opvang vraag

ik hoop dat het hier goed staat anders sorry



ik srel deze vraag voor een kennis omdat ze annoniem wil blijven voorlopig



kun je bij een gast ouder je kindje ook voor 3 of 4 uur onderbrengen en moet het perse een hele of halve dag of zijn er ook andere oplossingen .



ze kan er niets over vinden en heeft ook een buro gebeld maar diegene die daar over gaat was er niet .



en ze is wel erg benieuwd

Bij een gastouder kan je je kindje gewoon voor 3 of 4 uurtjes brengen, je betaald alleen de uren dat het kindje daadwerkelijk komt/ bij de gastouder is.

heb je dan geen liemid voor zoveel uur in de week

bij voorbeeld dan 3 dagen van 4 uur of 3 uur

Nee, ik heb geen limiet (ben zelf gastouder) als er maar minimaal 20 uur per maand wordt afgenomen. Heb nu nog 2 kindjes die 2 dagen per week komen van 11 uur per dag maar heb ook kindjes gehad van 6 uurtjes per week dus tja heel verschillend…



Maar het ligt per gastouderbureau verschillend misschien?

Scheelt per gastouder

Persoonlijk(ben Gastouder) vind ik het erg veel onrust geven voor de kinderen,als er heel de dag door kinderen gehaald en gebracht worden.

Daarom alleen in uitzonderingen bv dokterbezoek eerder halen en/of brengen.nu tussen 7.30-9 brengen ophalen 1630-1800 tussen 12-1300 wordt hier gegeten en is het erg vervelend als kindjes gehaald of gebracht worden.

zou zeggen ga op zoek naar flexibele gastouder die zijn er echt wel te vinden hoor.

Ja hoor die zijn er wel, ik doe het ook.

Vaak is er wel een minimum per maand, en dat is hier 20 uur, kan per bureau verschillen.



Wel zou wel uitrekenen of het dan wel rendabel is.

Ik reken bijv. 5,- per uur en gastouderbureau 27,50 p. maand.

Dus stel ze neemt maar 10 uur af dan is dat samen 77,50 oftewel 7,75 per uur. Dan word dus ook je eigen bijdrage veel hoger omdat je voor gastouderopvang een max. vergoeding krijgt over 5,- per uur. Alles boven die 5,- betaal je dus helemaal zelf.

Ik heb een gastouder en kan mijn zoon elk moment brengen en elk moment weer ophalen, aantal uur dat hij per keer blijft maakt niets uit. :slight_smile:

ze kan vandaag met een buro bellen dan weet ze het helemaal zeker

we zullen het wel zien hou julie op de hoogte alvast bedankt voor de uitleg

Elke gastouder bepaalt zelf op welke tijden ze werkt en ook of ze hele dagopvang doet of flexibele opvang enzo. Ik werk zelf met hele dagopvang, ook voor de rust zoals iemand anders ook al noemde. Maar er zijn ook hee; veel gastouders die flexibel opvangen of een paar uurtjes per dag. En sommigen zullen dan een minimale afname per maand hebben en anderen weer niet.



Er zijn 50.000 gastouders in Nederland, dus er zitten er zeker weten zat bij die een paar uurtjes per dag prima vinden :wink:



(Ben gastouder en heb een gastouderbureau, dus als je meer vragen hebt, kun je ze vragen aan me)

ze had een gastouderburo gebeld maar daar was het per dagdeel van 5 uur betalen ze zoeken nog even verder

Ik vind het persoonlijk heel slecht als een bureau bepaalt hoe een gastouder zou moeten werken. Een gastouder is niet in dienst, dus zo’n bureau zou ik sowieso al niet mee in zee gaan eerlijk gezegd.



Succes in ieder geval met de zoektocht!

@Noekie wrote:

Ik vind het persoonlijk heel slecht als een bureau bepaalt hoe een gastouder zou moeten werken. Een gastouder is niet in dienst, dus zo’n bureau zou ik sowieso al niet mee in zee gaan eerlijk gezegd.



Succes in ieder geval met de zoektocht!




Daar sluit ik me helemaal bij aan.



Ik ben ook gastouder en heb kindjes met vaste tijden maar ook kindjes met flexibele tijden.

Het gastouderbureau bepaalt beslist niet hoeveel uren ik een kind opvang. Ik vang ze ook weleens voor een uurtje op als papa en mama onverwacht even weg moeten.

Wel heb ik een minimum van 20 uur per maand, dit is in de voorwaarden van het gob vastgezet als bescherming voor de gastouder zeg maar.



En inderdaad, er zijn zoveel flexibele gastouders. Ik adviseer je vriendin om nog even door te zoeken en niet met dit gastouderbureau in zee te gaan.