Ik ben nu bijna 28 zwanger van mijn derde kindje en heb al 2 meisjes van 5 en 3 jaar oud. Nu de bevalling dichter en dichter bij komt, ben ik aan het bekijken waar en door wie ik mijn kindjes kan laten opvangen als de bevalling begint. Helaas zijn er geen naaste familieleden die we kunnen vragen als het zover is.
Ik heb nu een paar hele goede vrienden, en een buurvrouw gevraagd of ze de kinderen op willen vangen als het zover is. Ik zet hen in een lijstje en kijk op dat moment wel wie er dan tijd heeft, bereikbaar is enz. Probleem is dat de meeste van hen een vaste baan hebben, niet altijd beschikken over een auto, vaak niet thuis zijn, in die periode op vakantie gaan enz. Logisch ook, en ik kan natuurlijk van niemand verwachten dat hij/zij 5 weken 24uur per dag beschikbaar is! Ik vind het ook heel vervelend om dit van anderen te vragen, gelukkig is iedereen die we tot nu toe gevraagd hebben bereid om al is het midden in de nacht te helpen (we hebben lieve mensen om ons heen :thumbup: ) tenminste als het kan. We hopen dat als het zover is dat het dan snel opgelost is, maar ik vind het lastig. 100% zekerheid is er dus (nog) niet. Ik wil mijn kinderen ook niet naar de eerste de beste kennis ofzo laten gaan, maar naar iemand die ze goed kennen en waar ze zeker weten goed worden opgevangen, kunnen slapen enz… Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem. Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Wat vervelend voor jullie! Hier gezegend met een heerlijke moeder due heel dichtbij woont. En als ze werkt, is ze in de gelegenheid om een briefje op de deur van de showroom te plakken en stante pede naar huis te komen om mijn meiden op te halen.
Succes!
mijn vriendinnetje zou oppassen zij woont bij ons in de straat.
maar gelukkig was het niet nodig… Dave heb ik zelf nog even tussen de weeën door naar het KDV gebracht :mrgreen:
en toen ik bevallen was hebben we opa en oma gevraagd of ze Dave wilden ophalen bij het KDV… aangezien hij een zusje had gekregen…
HAHAHAHA dat snapten ze die eerste minuut niet…
maar goed mocht het dus niet kdv-tijd zijn geweest, dan had mijn vriendin met alle liefde opgepast… zij kon zelfs van haar werk weg van haar baas :thumbup:
Hier ook een probleem met de opvang van de andere 2 kinderen. De ouders van m’n dochters beste vriendin willen met liefde oppassen maar ze werken allebei fulltime dus als ik door de week beval is dat een probleem.
Moeder van een ander vriendinnetje wil ook best oppassen maar ze heeft zelf 5 kinderen en een druk leven dus is het maar de vraag of ik haar te pakken kan krijgen als ik ga bevallen.
Het plan is nu om een betaalde oppas te zoeken die ze af en toe kan opvangen als ik naar zwangerschapsgym ga enzo en dan ook als de bevalling op een lastig moment begint.
We wonen in het buitenland dus geen familie in de buurt.
hoihoi
mijn schoonouders wonen vlak in de buurt en anders de oppas of de buitenschoolse opvang.
je kunt eens bij de opvang informeren die hebben vaak ook noodopvang dan heeft de echte oppas meer tijd om te komen.
groetjes
marlies
Hier precies hetzelfde verhaal.
Mijn moeder wil wel komen, maar woont op dik een half uur rijden en onze dochter kwam destijds al toen wij haar belde, dus de kans dat het deze keer ook zo snel gaat is aanwezig.
Aangezien ze bij mij groot genoeg zijn om in hun kamer te blijven en de andere kids snachts zijn geboren dacht ik in de 1ste instantie ze gewoon te laten slapen of whatever, maar in ene dacht ik; stel ik dat ik stel op sprong naar het zh moet dan kan ik niet een 3 kwartier op mijn moeder wachten. Dus nu de afspraak dat ik het gewoon zo probeer en niet ga bellen en als het wel heel hard nodig is dan mogen wij de buren of een vriendin bellen voor in de nacht op hun te letten tot mijn mams er is, zodat wij wel snel weg kunnen haar het zh.
Ik ken doordat de andere kids al op school zitten gelukkig al vele moedertjes, maar net als bij jou werken de meesten. Daarnaast heeft mijn dochter een glutenintolerantie, dus die kan niet zomaar overal heen zonder haar brood e.d. en onze zoon is autistisch en daar kan ook niet iedereen mee omgaan. Vandaar dat ik het het fijnst vind als mijn moeder op tijd zou kunnen komen.
Of ik beval gewoon weer lekker midden in de nacht en kan ons nieuwe wonder meteen aan zijn broer en zus laten zien als ze wakker worden.
I’ll hope soo
Wat een gedoe hè? succes met uitzoeken.
Ik heb inderdaad ook aan een (betaalde) oppas zitten denken, probleem is dat je ook in dat geval niet kunt verwachten dat die persoon 5 weken 24/7 beschikbaar is, en ook nog eens op redelijke afstand moet blijven. Ik vind dat je dan nogal wat van iemand vraagt, bovendien moet je dan iemand hebben die verder geen hobby’s/baan/feestjes/eigen kinderen en andere bezigheden heeft die op bepaalde momenten voor gaan, is in mijn ogen dus vrijwel onmogelijk. In dat geval heb ik nog net zoveel aan vrienden/buren, dus die gaan dan voor. Buitenschoolse opvang gaat hier in de omgeving niet verder dan een uur of 7 's avonds, bovendien moet je dan voor langere tijd een contract hebben, gewoon voor een dag terwijl je niet weet wanneer is volgens mij niet mogelijk. Ik vind nachtopvang geen optie, het zit te ver bij ons vandaan en ik heb geen tijd meer de kinderen dan nog weg te brengen, ik ben voorheen 2x in 5 uurtjes tijd bevallen, terwijl ik nog totaal onrijp was (begonnen met gebroken vliezen en inleiding door vliezen te breken) en daarbij heb ik de 2e keer ook een sterrenkijker gehad waardoor ik anderhalfuur geperst heb, ik verwacht daarom dat het deze keer wel eens super, super snel kan gaan! Ik heb geen tijd om nog iets te doen /te regelen als het zover is en moet meteen naar het ziekenhuis. Bovendien vind ik dat voor de kinderen niet goed, omdat dat voor hen een totaal vreemde omgeving in een vreemde situatie, met vreemde mensen zal zijn. We hebben nu een lijstje samengesteld met ongeveer 5 vrienden/buren die bereid zijn, het blijft een gok, maar probeer er toch op te vertrouwen dat er altijd wel iemand is die op dat moment kan (denk en hoop ik!)
Ik heb het inmiddels helemaal kunnen regelen!! :thumbup:
Het was even zoeken, maar heb de ideale persoon/plek gevonden!
wij zitten ook met dat probleem…
we hebben een dochter van 1 jaar… familie woont op afstand en mijn moeder heeft geen auto, en werkt en kan daar niet zomaar weg…
de moeder van mijn vriend is pas geopereerd en woont 2,5 uur rijden van ons vandaan…
zijn broer woont ook ver van ons vandaan…
mijn zus heeft zelf 2 jonge dochters en een baan en haar man ook…
zij zouden wel willen oppassen maar dan moeten ze er wel net zijn…!
verder hebben we wel lieve buren maar niet zo dat ik onze dochter daar graag achterlaat…
we hebben een betaalde oppas, een hele lieve meid die hier al heel erg vaak heeft opgepast en wij dik tevreden mee zijn… maarja zij werkt ook en gaat naar school en feestjes en heeft hobby’s en paardrijden en noem het maar op… dus hopen dat ze dan bereikbaar en beschikbaar is…
best moeilijk want je weet natuurlijk nooit wanneer het zover is…
nog maar eens zwaar over nadenken dus… :think:
Ik ben ook heel benieuwd of dat allemaal gaat lukken. Ik heb geen ouders, schoonouders wonen 45 minuten rijden, en gaan rond de uitgerekende datum ook op vakantie :shock: . Mijn zus woont op uur rijden. Maar misschien worden het dan vrienden, het is wel aangeboden, maar vraag het liever aan familie, voel me dan toch minder bezwaard :oops: .
Ik heb een noodscenario, als het echt niet anders kan, en we kunnen niet langer op de oppas wachten gaan we met de hele bubs naar het ziekenhuis waar de oppas dan naar toe komt. Dan let mijn man maar even op ze, bevallen komt toch op mij neer…proest…
Dat lijkt me idd een vervelende situatie, al is het alleen maar voor je eigen gevoel. Tenminste ik wilde alles graag geregeld hebben.
Wij hebben Juul door mijn schoonouders laten ophalen. Ik wilde graag thuis bevallen en we hadden van te voren afgesproken dat als de bevalling 's nachts zou beginnen, we Juul lekker lieten slapen.
Gelukkig voelde ik op het moment dat we Juul naar bed wilden brengen, iets wat op een wee leek. mijn man heeft toen voor alle zekerheid zijn ouders gebeld. Gelukkig, want een paar uurtjes later was zusje er al… :inlove:
Succes nog met je zwangerschap en de bevalling!!