Ik zit met een probleem, praktisch gezien opgelost.
Maar heb een vraag kan dit maarzo??
Mijn opvang is binnenkort om 15u gesloten, personeeluitje.
De uren die gemist worden zouden in overleg op een ander tijdstip kunnen worden ingehaald.
Maar mag dit?? :think:
Bedoel heb een contract en daarin staat dat ze tussen kerst en oud en nieuw gesloten zijn en daarnaast open zijn op de tijden dat ik hun nodig ben.
jah, dat mag. Ze mogen naast de wettelijke dichte dagen zelf nog twee dagen uitkiezen waar ze vrij zijn. HIer is dat op de jaarmarkt en de vrijdag na hemelvaart.
Wij hebben dat laatst eens keer gedaan op een (ik meen) woensdag, ivm avond waken van de man van een collega van ons. Maar dit hebben wij wel in overleg gedaan met de ouders van de kinderen die er na 18.00 nog zijn.
We zijn toen een half uur eerder dicht gegaan.
Volgens mij mag het wel, maar persoonlijk vind ik het niet netjes.
Ze kunnen toch ook in het weekend een uitje organiseren… :think:
Je mag idd 2 extra dagen in het jaar je deuren sluiten, wij hebben het nog nooit gedaan. denk dat dat alleen zou gebeuren als (ik wil het bijna niet zeggen, want ik wil er n iet aan denken) 1 van mijn collega’s overlijd…
dat wist ik helemaal niet dat dat mag 2 extra dagen
maar wij zijn idd ook de vrijdag na hemelvaart dicht
vind het niet netjes trouwens
Vindt het een beetje raar… wij zijn in de zomervakantie 3w dicht, met kerst 2w, en met de paasvakantie 1w… daarbij komt nog 1 sluitingsdag voor teambuilding. In Belgie moeten kdv-en 220d open zijn minstens. Het personeel moet toch ook verlof kunnen nemen :think:
En zo 1 keertje wat vroeger sluiten, als je het op tijd weet…
dat is nou net het punt vicky… als je het op tijd weet :mrgreen:
Ik hoorde het dus vrijdag en ik heb geen blik vol opassen die kunnen invallen…
@Joy wrote:
Je mag idd 2 extra dagen in het jaar je deuren sluiten, wij hebben het nog nooit gedaan. denk dat dat alleen zou gebeuren als (ik wil het bijna niet zeggen, want ik wil er n iet aan denken) 1 van mijn collega’s overlijd…
dankjewel :-*
@pooh wrote:
dat is nou net het punt vicky… als je het op tijd weet :mrgreen:
Ik hoorde het dus vrijdag en ik heb geen blik vol opassen die kunnen invallen…
oeps, sorry, over gelezen :oops:
inderdaad, lastig…
mag ik vragen naar welke opvang ej toegaat??
Mijn zoontje gaat namelijk ook na een dagopvang en aangezien we bij elkaar in de buurt wonen :?
je krijgt pb
die 2 dagen mogen idd. maar ze zijn wel verplicht het je op tijd te alten weten!
hoeveel van te voren weet ik niet maar dat zou ik dan uitzoeken…
Ik weet het sinds vorige week, het is opgelost
Dit hebben ze jaarlijks dus volgend jaar informeer ik gewoon op tijd
@pooh wrote:
Ik weet het sinds vorige week, het is opgelost
Dit hebben ze jaarlijks dus volgend jaar informeer ik gewoon op tijd
bij ons staan dit soort dingen altijd op de website en de maandelijke nieuwsbrief.
ik vind het vooral typisch dat je het zo laat hoort.
ons KDV geeft in januari een overzicht uit met alle sluitingsdagen/dagen dat ze eerder dicht gaan voor het hele jaar. het gaat allemaal om feestdagen behalve 1 studiedag voor de leidsters per jaar. die is altijd in oktober dus de datum weet je driekwart jaar vantevoren. ook wisselen ze ieder jaar op welke dag van de week het is zodat niet automatisch steeds dezelfde ouders er last van hebben.
een keer eerder dicht gaan kan, met calamiteiten zoals een overlijden uiteraard ook. maar een personeelsuitje vind ik dat ze echt eerder hadden mogen aankondingen :think:
vanaf jan hebben ze een lijst met feestdagen in de gang hangen maar deze stond er dus niet tussen :silenced:
Stom hoor, ik vind ook dat je dat op tijd moet weten. Niet iedereen heeft extra opvang. Wij zijn vandaag dus wel gesloten omdat mijn collega ontslagen is en mijn baas op vakantie ging en haar niet wilde laten sluiten. Ze heeft dus de ouders persoonlijk opgebeld om het uit te leggen en die konden allemaal een oplossing vinden. In zo’n situatie is het wat anders. Maar met zoiets moeten ze dat op tijd zeggen hoor.