Optisport zwemmen na diploma C

Mijn dochtertje zwemt binnenkort af voor diploma C. Nu wil ze graag snorkelen, maar dit valt samen met haar korfbaltraining. Wat heeft optisport nog meer te bieden dan snorkelen? Ik weet dat het per zwembad verschilt, maar dan heb ik een idee wat evt. de mogelijkheden zijn. Wat houdt tegenwoordig zwemvaardigheid in? Ik weet dat ik het zwembad kan bellen, maar jullie kunnen mij ook vast informeren…



Bedankt alvast!



Viratine

http://www.dzt62.nl/elementair/diploma_1.php



daar staat het…

Niet van Optisport zelf, maar er zitten vaak ook wel één of meerdere verenigingen in een zwembad en dan zou je qua zwemsport bv. kunnen denken aan waterpolo, wedstrijdzwemmen of kunstzwemmen. Maar dat is allemaal natuurlijk wel heel wat anders dan snorkelen.

Het kan ook nog een vereiste zijn om toegelaten worden bij de zwemvereninging. Hier moet je het sterrenplan en de zwemvaardigheid 1,2 3n ddrie doorlopen hebben om aan te mogen sluiten bij het wedstrijdzwemmen. Ze noemen het een soort van zwempaspoort wat je dan hebt gezwommen.

Het sterrenplan is hier een extra zwemmen, wat nog voor de zwemvaarditheid gezwommen wordt. Omdat schoolzwemmen eraf is hier is er een enorme toeloop, zodat de kinderen op jonge leeftijd wel blijven zwemmen.

Ik ga zelf met Anne sinds ze haar C diploma heeft 1 keer in de maand zoiets naar een zwembad, varierent van gemeetnebad met alleen duikplank, tot subtropischzwembad met golven en wildwaterbaan.



Maar dat is je vraag niet…hier hebbenze naast snorkelen zwemvaardigheid, balvaardigheid en wedstrijdzwemmen. Als je C hebt kan je in de stad ook beginnen met syngroonzwemmen.