Opticien?

Sascha (6) heeft de laatste tijd regelmatig last van traanogen als ze televisie kijkt. Ze heeft verder geen rode of branderige ogen, maar wel tranig en ze begint dan ook wat te knijpen om het goed te kunnen zien. Morgen zal ik ook even met de juf overleggen of ze daar in de klas ook wel eens last van heeft. Maar kan het komen door dat ze misschien wat slechter ziet? Heb zelf niet echt dat gevoel…

tja knijpen is toch vaak wel een teken van vermoeide ogen en die komen vaak van te ingespannen moeten kijken/ het niet goed kunnen zien.

Over het algemeen worden zulke jonge kinderen nog niet gemeten bij de opticien, maar zal het via de ha een bezoekje orthoptist (zhuis) worden.

ik zou gewoon een ogentest dan laten doen voor de zekerheid hier was het cb er heel lui mee en kwamen we er laat achter met bijna 4 dat de oudste een afwijking aan het oogje heeft hier voor draagt ze nu een contact lens

vanuit het ziekenhuis is de jongste met 1 jaar ook al gelijk getest dit deden ze zonderverwijzing van huisarts maar voor de zekerheid en het was heel gerust stellend

Gewoon ogen laten testen. Dat kan je het beste laten doen door een goede opticien. Die kunnen vaak beter meten dan oogartsen.

Persoonlijk zou ik dan liever niet naar een goedkope brillen knaller gaan, maar na een zelfstandige gedegen zaak met mensen die goed opgeleid zijn. Ogen zijn tenslotte heel belangrijk!!

Ik zou een doorverwijzing vragen voor de orthopthist.

hier ook totaal niet verwacht dat lars een bril moest

maargoed op naar een orthoptist ben je de 1e keer wel even zoet mee

ze krijgen ook druppels in hum ogen dat moet een half uur blijven zitten dan zien ze echt niks meer de pupil word heel groot en daarna word het doorgemeten maar tot mn grote verbazing had meneer + 4,25 :shock: :shock: maar werd verteld dat kinderen dat zelf goed kunnen corrigeren vandaar dat we het niet in de gaten hadden dus hup gewoon even heen dan weet je het maar toch???

@gerenkim wrote:

hier ook totaal niet verwacht dat lars een bril moest

maargoed op naar een orthoptist ben je de 1e keer wel even zoet mee

ze krijgen ook druppels in hum ogen dat moet een half uur blijven zitten dan zien ze echt niks meer de pupil word heel groot en daarna word het doorgemeten maar tot mn grote verbazing had meneer + 4,25 :shock: :shock: maar werd verteld dat kinderen dat zelf goed kunnen corrigeren vandaar dat we het niet in de gaten hadden dus hup gewoon even heen dan weet je het maar toch???

dat hadden wij bij de middelste idd ook.

Maar meneertje ging scheelkijken met 1 oog (dat schakelde hij dus uit om met het andere oog scherp te kunnen blijven kijken hoorden we later). Wij dacht lui oogje aan het ontwikkelen, had hij +6 aan beide ogen.

Wij waren ook op zijn minst lichtelijk verbaasd…

Inmiddels zijn we ruim 3 jaar verder en is de sterkte nog iets opgelopen zelfs (+ cilinder in beide glazen).

En al geweest?