opsteker voor misselijke a.s. mama's

dit kreeg ik van een vriendin als troost





‘Ochtendmisselijkheid is teken van intelligente baby’

Uitgegeven: 8 mei 2009 08:18

Laatst gewijzigd: 8 mei 2009 08:18



AMSTERDAM - Als vrouwen veel last hebben van ochtendmisselijkheid, krijgen ze vaker een kind met een relatief hoog IQ. Dat blijkt uit een Canadese studie.



De onderzoekers van het Hospital for Sick Children in Toronto ondervroegen 120 vrouwen over klachten tijdens een zwangerschap van enkele jaren geleden.



Vervolgens lieten ze de kinderen van de vrouwen (inmiddels tussen de 3 en 7 jaar) een intelligentietest maken.











Duizelig



Uit het onderzoek bleek dat kinderen gemiddeld beter presteerden als hun moeder tijdens de zwangerschap last had gehad van ochtendmisselijkheid en duizeligheid. Hoe heftiger de klachten van de moeder, hoe hoger haar kind scoorden tijdens de intelligentietest.



De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in het Britse tijdschrift New Scientist.





Breinbescherming



De onderzoekers vermoeden dat de hormonen die ochtendmisselijkheid veroorzaken ook verantwoordelijk zijn voor de bescherming van het brein van de foetus.



“Onze bevindingen suggereren een link tussen ochtendmisselijkheid en een verbeterde ontwikkeling van de hersenen bij het nageslacht�, aldus hoofdonderzoekster Irena Nulman in de Britse krant The Daily Telegraph.



“Maar ochtendmisselijkheid is een wijd verbreid en fascinerend fenomeen dat nog verder onderzocht moet worden.�

Helaas werkt dat niet bij mij en de kids.

Bij mijn zoon had ik wel wat misselijkheid en die kan prima meekomen, bij dochterlief was ik megamisselijk en die komt met moeite mee.(is ook een jonge leerling hoor).

En nu was het voor mijn gevoel het allerergst dus dan zou het misschien nog meer de andere kant opgaan?? :silenced:

Maargoed, ze zijn pas 6 en 8, dus wie weet wat er nog gaat koemn.

Oh jee :shock: !!

Ik had totaal geen klachten tijdens de zwangerschap. Niet misselijk, niet duizelig, niet moe enz. enz…

Nu is ze pas 2,5 maar heb niet het idee een oliedom kind te hebben. Maar goed, je weet maar nooit :? .

ik geloof hier niets van sorry :lol:



ik heb nergens last van gehad bij floris en zo te merken aan alles is hij verre van dom :mrgreen:

M’n schoonvader stuurde mij dat berichtje, haha. Jee… bij Isabel had ik nergens last van… kun je nagaan hoe slim dit kindje wel niet moet worden!!! :wink: :mrgreen:

ohoh… dat beloofd wat… ik heb totaal nergens last van…

haha, niet alles geloven he…

Ik was bij mn eerste helemaal niet zo misselijk en tis een heel slim meisje…

en bij mn tweede nu ben ik op en af wel erg misselijk tot aan braken aan toe…

ik geloof niet zo in die onderzoeken e.d.

Ik had het al gelezen… moet maar snel een bankrekening openen om voor de universiteit te gaan sparen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nou dan moet mijn kleine vent wel een heel hoog iq hebben.

Heb tot week 28 dagelijks :sick:



Slim mannetje is het zeker



x

wat een grappig onderzoek…ik ben wel misselijk maar echt geloven doe ik er niet in!!!

ow nou, beetje duizelig hier af en toe, maar denk dat mijn hb wat hoger zou mogen

Had een ruime week terug ook enorme hartkloppingen, hebben ze daar ook een onderzoek op gezet? :mrgreen:

pffft dat beloofd wat ben nog misselijk tot :sick: aan toe… alleen bij de gedachte er aan begint m’n maag weer om te draaien

ben benieuwed wat mijn avond misselijkheid te weeg brengt dan

:stuck_out_tongue:

Dan krijg ik hele domme kindjes…heb dr geen last van gehad :?

Mijn moeder was bij de zwangerschap van mijn zus en ik ongelooflijk misselijk. Alle maanden lang (bij mijn zus 9 en bij mij 8, wat was mijn moeder blij dat ik te vroeg kwam :lol: )



Ik kan niet zeggen dat ik erg intelligent ben, al ben ik zeker ook niet dom.

:think: Of zou dat komen doordat ik toevallig ook nog eens blond ben :lol: Heft elkaar een beetje op :mrgreen:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@merel33 wrote:

ik geloof hier niets van sorry :lol:



ik heb nergens last van gehad bij floris en zo te merken aan alles is hij verre van dom :mrgreen:




ik geloof er ook niks van

ben ook niet misselijk geweest maar heb 2 behoorljk bijdehante tantes!

ha ha wat een grap.



dus daarom kon ons meisje al met een jaar alle draaidoppen van flessen open krijgen, klom met 13 mnd al zelfstandig de 8 tree hoge glijbaan op en peutert met veel preciesie alle stickers van de muur. hi hi.



Maar serieus… met onze zoon nergens last van gehad en die blijkt na een psychologische test een vrij hoog iq te hebben.



Zegt dus niks. maar wel grappig. :lol: :lol: :lol:

nou zeg dan moet ik wel HELE slimme kids krijgen :mrgreen:

Nou dan moet Levi echt wel een super hoog IQ hebben :mrgreen:



geloof er trouwens weinig van, van het artikel

Zulke resultaten zijn altijd relatief he. Het is nooit een 1 op 1 relatie. Dus het betekent niet dat als je megamisselijk en superduizelig bent je een kind krijgt met een IQ van 160 ofzo en dat wanneer je geen klachten hebt een oliedom kind krijgt. Intelligentie is ook voor een deel genetisch. Ik denk dat ze bedoelen dat het kind voor zijn/haar kunnen het hoogste IQ halen wanneer de moeder tijdens haar zwangerschap misselijk en duizelig is. Dat kan bij de een 100 zijn, maar bij de ander 140.



Overigens vraag ik me af of ze ook rekening hebben gehouden met de genen. Mijn moeder was bijvoorbeeld ook altijd misselijk tijdens haar zwangerschappen, waardoor de kans groter is dat ik dat ook ben (wat in mijn geval klopt). Mijn beide ouders zijn hoger opgeleid en die genen heb ik ook meegekregen.



Ach, die journalisten proberen er ook maar wat sappigs van te maken. Ik weet er alles van, want ik heb een onderzoek uitgevoerd naar ruzies binnen relaties en gekeken naar man-vrouw verschillen hoe zij met deze ruzies omgaan. Nou, ik heb dat geweten… Een enorm sappig verhaal, maar waarbij de journalisten geen kanttekeningen hebben geplaatst. Vaak zou er nog moeten staan “op voorwaarde dat/ als”…