opstaan en ochtendslaapje

ik ben gewoon even benieuwd hoe laat jullie ';s ochtends opstaan en wanneer het ochtendslaapje bij jullie vervallen is.

Thijmen is nu 11 maanden en is standaard om 6 uur wakker. Vervolgens slaapt hij van 9 tot 11 en van 13 tot 15. Vervolgens gaat hij rond 19.30 naar bed. ZOu hij misschien minder overdag moeten slapen om het 's ochtends langer te kunnen rekken. Maar ja wakker maken uit een dagslaapje vind ik ook weer zo wat.

Iemand tips?

Bij Tessa deed ik dat op een gegveven moment wel maar dat was al later… Toen Tessa een slaapje had en ik liet haar slapen ging ze s’avonds niet meer slapen… dus maakte ik haar na een uur weer wakker en dan sliep ze wel…

gewoon heel rustig bij haar in de kast rommelen ofzo zodat ze zelf rustig wakker werd…

Maar nu zal ie zijn slaap nog nodig hebben…

Marit slaapt zo:

wakker om 07.30

naar bed om 10.30 a 11.00

wakker rond 12.30

slapen rond 15.30 a 16.00

wakker om 17.30

slapen om 19.30

nu in de vakantie doet ze soms ook maar 1 slaapje als we ergens heen gaan…ik heb vol verbazing staan kijken hoe goed ze het dan nog vol houd…

Ik heb net het consultatiebureau gebeld en ze gaven me aan Thijmen zelf te laten bepalen wanneer hij naar bed gaat (wanneer ik zie dat hij moe is).

Alleen zeiden ze dat ook 's avonds ik moest kijken naar wat hij aangaf, desnoods 22.00! Wat vinden jullie hiervan?

Gr Estelle

Oh dan heb ik het luxe :oops:

Nu het vakantie is laat ik Sanna slapen tot ze wakker is en dat is meestal pas om 9.30.

Dus even het vakantie-schema :wink:

9.30 wakker

Eten en spelen

10.15 slapen

11.30 wakker

spelen en eten

13.30 slapen

16.00 wakker

eten en spelen

19.00 slapen

22.00 fles en weer slapen

Ik zou inderdaad zelf kijken wanneer hij slaap begint te krijgen maar 22.00 vind ik erg laat :eh:

Sorry, maar is 6 uur zo erg :oops:

Quinten wordt ook vaak rond zessen wakker. Eigenlijk vind ik de advies van de CB niet veel zal uitmaken. Zelfs heeft Quinten weleens om half 1 snachts nog een laatste flesje gehad, we moeten hem dan vaak wakker maken, en toch wordt hij rond zessen wakker. Dus dat maakt niet uit, hoelaat je hem ook naar bed brengt of dat je nog een flesje geeft zodat hij niet te erge honger krijgt.

Toch is wel een leeftijdsverschil zie ik :wink:

Maar juist ik kijk naar het moment uit dat Quinten zijn laatste flesje rond achten kan krijgen, want zoals ik al zei, moeten we hem vaak wakker maken. Maar nu moet hij nog genoeg melk binnen krijgen, dus daarom geven we tussen 23.00 / 00.00 uur nog een laatste fles.

Eigenlijk vind ik de tijden die jij noemt wel erg mooi …