Tsja… de Titel zegt het al: Opruimen.
We zijn de zolder aan het opruimen en ordenen (hopelijk heeft het nu wel zin en ziet manlief ook dat een opgeruimde zolder nut heeft).
Nu zit ik een beetje met de babykleding. Hoe ruim ik dat op?
-Rompers en bijzondere/speciale kleertjes hou ik graag.
Maar het overige kleding, ppfff ik weet het niet zo goed. Onze zoon is nu 1 jaar en het gaat bij ons nog wel even duren voor we aan nr. 2 beginnen.
Zal ik de babykleding bewaren Ja of Nee?
Tsja ik heb het allemaal bewaard in dozen met maten er op geschreven. Weg kan t altijd nog maar wil liever tzt zelf bekijken wat ik nog kan gebruiken.
Maar ja als je t nu nog kan doorverkopen is dat ook een optie.
Als je het geld van een eventuele verkoop niet nodig hebt…zou ik het gewoon lekker bewaren! In dozen, maten erop schrijven, en droog opslaan.
Heb hier nog steeds veel profijt van kleding van mijn meisje van 9, dat ik al die tijd bewaard heb en die nu haar zusje van 3 aan kan…en financieel staan we er nu iets minder goed voor, dus ben ik wel blij dat ik weinig voor haar hoef uit te geven behalve winterjas en laarsjes…
Als er mogelijk ooit nog een nummer 2 komt, dan zou ik lekker bewaren. Inderdaad droog en stofvrij, per maat in een doosje of zak en daarop de maat schrijven. Tenzij je nu natuurlijk het geld van de verkoop heel goed kan gebruiken of tenzij je tegen die tijd heel graag weer nieuw wil kopen.
Bewaren, eventueel in vacuumzakken hoewel ik de kwaliteit daarvan niet zo hoog vindt.
Heb ze zelf wel, het maakt vooral handige pakketjes van de kleding. Die doe ik dan in een lege koffer die ook op zolder staat. Als we op vakantie gaan, even de pakketjes eruit en na de vakantie er gewoon weer in.
Je kan in ieder geval een splitsing maken tussen ‘vind ik nog mooi, wil ik nog wel een keer zien’ en ‘mwah, niet zo mooi / leuk, kan wel weg’ . Die splitsing moet ik nog maken :shifty: ergens in de komende maanden, de laatste categorie gaat dan naar Leger des Heils.
Kga zo wel even naar de IKEA voor wat bakken.
Die van jou Marlous over die splitsing ga ik ook zeker doen.
Er zit nog best wel goed spul tussen dat breng ik dan naar een outlet/2ehands kinderkleding zaak.
Ik heb alles van Isa bewaard, totdat nr. 2 een jochie bleek te zijn :mrgreen:
Ik heb me een week opgesloten op zolder om uit te zoeken: unisex rompers, sokken, slaapzakjes e.d. in een doos. speciale kleertjes en schoentjes in een doos. Heel veel via MP verkocht , en 2 volle vuilniszakken gegeven aan een mevrouw die naar een weeshuis in Roemenië ging.
Nu heb ik 1 doos met bewaardingen van Isa, 1 doos met bewaardingen van Cas (waaronder de prematuurkleertjes, die kan ik niet wegdoen )
en 1 doos met unisex rompers e.d.
Als kleertjes niet meer passen, gaan ze tegenwoordig allemaal linea recta naar MP.
Ja ik weet gewoon dat in die mooie pakketjes heel veel zit waarvan ik denk ‘gekregen maar totaaaal niet mijn smaak’ maar had destijds geen zin om het uit te zoeken :shifty: Nou ja straks in mijn verlof dan maar
Ik zit nu beetje met hetzelfde euvel.
Wij hebben eigenlijk besloten om de hele kleine maatjes te bewaren plus de rompertjes, slaapzakjes en handige boxpakjes e.d.
Ook bepaalde speciale kledingsetjes maar het overige dat ga ik gewoon verkopen.
Je weet niet of de tweede hetzelfde geslacht gaat zijn en in welk seizoen deze geboren wordt.
Je zult weer een hoop kleding dan krijgen en je wilt vast dan ook weer dingen die dan in de mode zijn.
Tja… met 2 kinderen woonden wij niet zo groot, dus toen Peet groter werd, ging alles van Niek en Peet gewoon weg, op t eerste pakje, t eerste pyamaatje, hun eigen baddoek, 1e schoentjes en sokjes na.
Bij Mies had ik alles zo weer bij elkaar, zat mensen om ons heen die ook kleertjes te vergeven hadden en 2e hands pakketjes van marktplaats zorgden voor het mooiste babykledingpakket van alle kinderen…
Toen hij groter werd, ook alles weer weg gedaan.
Met Suus had ik wederom alles zo bij elkaar en inmiddels wonen wij in een groter huis, maar zijn we wel met z’n 6en en is elke kamer benut. Zo heel veel “droge” bergruimte heb ik niet. We kunnen net de kerstspullen, de administratie bewaarzooi en de tent kwijt. De rest ligt beneden in de garage, maar daar is het vochtiger. Ik kan daar dus geen kleertjes bewaren.
hier gaat dus alles weg en ik zie wel hoe en wat. Persoonlijk vind ik het ook helemaal niks om kleding van 7 of 8 jaar oud aan te trekken. We geven niet echt om merk, maar wel om actueel. Ik zie Suus dus over 6 jaar niet in dezelfde kleding lopen als Niek nu… andere tijd, andere dingen in de mode.
Weg dus, heerlijk opruimen.
Omdat wij een grote zolder hebben bewaar ik alles, wat nog mooi is. En alles gaat in doorzichtige bakken met deksel met een etiket erop ‘jongens maat …’ of ‘meisjes maat …’ Van de oudste gaat nu dus zo goed als niks meer in die dozen, omdat alles echt op is als hij er niet meer in past, maar kleding in kleine maatjes genoeg Ondertussen is er het een en ander naar een collega en vriendin gegaan. Daarom laat ik het ook maar staan, ik weet nooit wie het nodig gaat hebben en dan haal ik het zo tevoorschijn.
Ik denk dat een eventuele derde niet alle kleding aankrijgt van broer of zus, maar misschien ben ik er dan dolblij mee, en ben ik blij dat ik het heb bewaard.
Dus als je de ruimte hebt, zou ik het wel bewaren.
Ik ben ook net druk bezig met de zolder op te ruimen…net begin augustus verhuisd en dan denk je dat het netjes is, maar heb zoveel meegenomen waar ik eigenlijk niks meer mee doe dat ik besloten heb om het grootste deel weg te doen.
Dat idee van die bakken vind ik wel een goede…moet ik ms ook maar eens doen.
Die kan je ook makkelijker stapelen en het staat ook nog eens netter, want die dozen zakken in als je er 3 op elkaar stapelt…
Hier hadden we alles van Elise bewaard, tot Jesse op de echo een jongetje bleek. Veel moeite gehad afstand ervan te doen, maar geruimd voor jongenskleding, verkocht en al het uni bewaard voor Jesse ( slaapzakken, boxkleden, hydrofielen, enz )
Na Jesse veel weggedaan in de kleinste maatjes ( maar ook wel bewaard dus een basisuitzet hadden we nog wel ) en Thijs draagt nu eigenlijk alles van zn broer, klein beetje aanvulling hier en daar.
Het ligt er denk ik aan hoe lang je er tussen wilt laten ivm bewaren. Wat cell zegt, 6-7-8 jaar later is de smaak en stijl zo anders… Rompertjes e.d. kan wel maar veel is ook wel echt trend-gebonden. Gaat het om 3-4 jaar dan zou ik het denk ik nog wel bewaren.
Ik doe het nooooit meer.
Hier ook alle kleding bewaard, en 4 jaar na dato was het toch ineens minder mooi, overduidelijk gedragen of zaten er dubieuze vlekken in die er door het opslaan in zijn gekomen (denk aan gelige vlekken van fruit o.i.d. die uit zijn gaan slaan).
Al die moeite dus voor niks.
Ik heb voor beide een doos met het eerste pakje, rompertje, sokjes, knuffeltje, schoentjes, etc.
Maar meer dus niet.
Alle kleding gaat naar MP, familie of gooi ik in die kledingboxen.
@Anneke wrote:
Ik doe het nooooit meer.
of zaten er dubieuze vlekken in die er door het opslaan in zijn gekomen (denk aan gelige vlekken van fruit o.i.d. die uit zijn gaan slaan).
had ik idd ook, vooral bij de kleinste maatjes! Gelukkig ook heel veel kleding niet.
Lucas draagt nu veel kleding van Kevin. Die van Sarah ben ik allemaal aan het verkopen. met nog steeds veel pijn in mijn hart..
Wij bewaren de kleding wel allemaal voorlopig. Het ligt nu nog allemaal los onderin zn kledingkast, maar we gaan binnenkort de hele boel leegruimen en alles per maat in van die plastic stapeldozen opruimen.
We hebben een hoop uni dus dat kan in de toekomst zoiezo door :thumbup: en verder zien we tegen die tijd wel wat we ermee doen.
Vind het nu wel echt zonde om alles al weg te doen…
Ik heb destijds hetgeen van Noëlle bewaard voor de 2de. Ik hoopte al dat ze niet zoveel leeftijdsverschil zouden hebben. Toen we wisten dat we een jongen kregen heb ik alles van Noëlle verkocht via mp. Nu verkoop ik ook alles van Nout wat te klein is of geef ik het weg. Mocht er ooit nog een 3de komen dan zit er veel tijd tussen en dan is het toch niet echt meer in de mode denk ik. En je zit nog met de seizoenen, kans dat dat klopt met de volgende… Heb van beide wel de eerste schoentjes, pakjes enzo bewaard…
Hier heb ik alles bewaard, maar zag ook, zelfs na 2jaar al, dat er soms onverklaarbare vlekken in waren gekomen. En ik had toch regelmatig dat ik na 2 jaar iets uit de kast haalde en het toch echt zo leuk niet meer vond.
En met het bewaren moet je ook maar mazzel hebben dat beide in hetzelfde seizoen dezelfde maat dragen.
Dus nu beslis ik meteen na afloop van een seizoen wat ik wel of niet van de oudste bewaar. Alles wat ik niet wil houden, gaat of op mp, geef ik weg of verkoop ik via een 2e hands kledingbeurs. Kleding van de jongste gaat sowieso weg via deze routes. Afgedragen of kapot spul gaat de kledingbak in.
Hier ging tot nu toe het meeste van de oudste in een bak. Maar in de praktijk merk ik dat ik voor de jongste toch nieuwe kleding heb gekocht en de kleding van zus niet gedragen wordt.
Ik wil nu alleen nog maar de setjes bewaren die ik het leukst vind voor kleine C. en wat qua seizoen matcht. De rest doe ik weg. Is ook nodig, want ik heb 10 volle opbergboxen op zolder staan en nog een heleboel wat ik nog kwijt moet. Maar tis zooo moeilijk, ze heeft zoveel leuks en moois :inlove: En sommige dingen zijn (redelijk) tijdloos, bijv Bengh skinny’s die zijn er elk seizoen weer. Dus ik ga die nu niet verkopen om over 2 jaar weer opnieuw te kopen.
En van ieder bewaar ik trouwens het eerste setje, 1 of 2 andere setjes waar ik wat mee heb en een mutsje.