De keukentafel; voor al uw huiselijkedilemma’s…
Hier een opruimdilemma…
Ryan heeft tal van Bruder traktoren, aanhangers en ass. Nu word de prut zoveel dat het niet meer op te ruimen valt. Zijn speelkleed staat alleen al vol met dat spul…
Ik heb een ikea expedit 8-vakken kast met bakken, zitten de houten trein spullen in. Verder een paar boekjes. Meer niet. De traktoren hebben allen ons. Een formaat tussen de 30/45cm… En passen dus niet op de expeditkast…
Iemand misschien ook bruder speelgoed/grootspeelgoed en een goede oplossing hiervoor.
*vaak word in dit soort vragentopics dit soort kasten juist aanbevolen…Maar dat is toch echt te krap…
Ik ben momenteel echt inspiratieloos en erger me kapot met stofzuigen…
Is een speelgoedkist niet wat? Die heb je in verschillende maten en soorten.
Ik weet niet hoe de Expedit staat, maar misschien kantelen en dan (een deel van) zijn traktoren er op? Of ‘gewoon’ een grotere kast? Of een deel van zijn speelgoed naar zijn kamer.
Hier ook 2 jongens met bruder voertuigen en hier is de regel gewoon max 3 beneden, wil je alles hebben om mee te spelen, prima, maar klaar met spelen moet de meeste zut weer naar boven en mogen er 3 beneden staan. Die “staan” dan gewoon voor de speelgoedkast.
Dit werkt prima. Mies vind het nog wel eens moeilijk, maar ook haalt al zelf zijn wagen en trekkers naar beneden en brengt ze ook weer naar boven.
Komt ook een beetje omdat mijn motto niet is… kan je het niet kwijt, kast erbij… eerder, past het niet, dan moet het elders of weg.
Ik had hetzelfde probleem met de playmobil van mijn dochter, de grote dingen paste niet in de expedit-kast en heel de vloer stond dus vol.
Ze is nu verhuist naar haar nieuwe kamer en we hebben nu het Stuva-systeem. We hebben een lage kastmet deuren, een bank met hele grote bak, een bank met een een stoeltje en weer een lage kast. Op deze banken staat al haar grote playmobil en in de bak stopt ze waar ze niet mee speelt. In de kastjes staat het overige speelgoed en wat kleding. Het is trouwens ook veel steviger als expedit, beschadigt minder snel.