Namens UMC Utrecht zijn wij opzoek naar vrouwen die eventueel mee zouden willen doen aan een onderzoek. Wij willen vrouwen die bij ons IVF ondergaan, vergelijken met 80 “normale” jonge vrouwen die net beginnen met een poging tot zwanger worden.
Wij doen onderzoek naar het falen van de embryo innesteling als oorzaak voor onbegrepen onvruchtbaarheid. Het is bekend dat ongeveer 60% van de zwangerschappen al verdwijnt, voordat de zwangerschap opgemerkt kan worden (miskraam of positieve zwangerschapstest). Dat wil zeggen dat het embryo wel innestelt, maar dat de zwangerschap binnen enkele dagen toch mis gaat.
U komt in aanmerking voor deelname aan dit onderzoek indien u:
een zwangerschapswens hebt en u (deze poging) nog niet langer dan 4 maanden probeert zwanger te worden.
jonger bent dan 38 jaar
nooit eerder problemen hebt gehad op het gebied van voortplanting
Indien u mee zou doen aan het onderzoek willen wij u vragen:
gedurende (max) 3 maanden, de laatste 2 weken van de cyclus, 1x per dag een buisje urine te bewaren in de vriezer.
u krijgt hiervoor buisjes opgestuurd (zo groot als een bloed buisje).
u hoeft dus geen andere onderzoeken te ondergaan!
Als u interesse hebt om mee te doen aan het onderzoek of nog aanvullende vragen hebt, kunt u mij mailen via: c.m.boomsma@umcutrecht.nl
Uw gegevens worden natuurlijk geheel vertrouwelijk behandeld.
Helemaal niemand? Ik wilde namelijk weten of jullie wel of niet willen weten als je een “miskraam” hebt gehad zonder dat dat via een test naar voren is gekomen.
Ik heb me ook opgegeven, Beetje geblunderd de arts is een vrouw. Ik heb haar aangeschreven als geachte heer. Nou ja.
Mijn beste vriendin kan alleen zwanger worden met IVF. Zij heeft via deze weg een prachtig zoon gekregen en gaat in Januari weer de molen in. Ik vind dit een mooie manier om dit soort behandelingen te steunen. Mocht onze wens in vervulling gaan dan meld ik me ook voor moeders voor moeders.
Ik heb me ook aangemeld, kan dinsdag gaan starten. Wij geven waarschijnlijk wel aan dat we het willen weten. Ik twijfel een heel klein ietsie pietsie beetje en mijn vriend wil het gewoon wel weten, hij ziet het probleem daar niet van in
Ik heb me ook aangemeld, kan dinsdag gaan starten. Wij geven waarschijnlijk wel aan dat we het willen weten. Ik twijfel een heel klein ietsie pietsie beetje en mijn vriend wil het gewoon wel weten, hij ziet het probleem daar niet van in